mødregrupper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2009

Challe13

Mumto3 skriver:

Jeg har været i mødregruppe to gange, med 3. barn gad jeg ikke prøve mere.

Den første var ren katastrofe. Der var specielt en pige som konstant og hele tiden kritiserede os andre. Alt var galt, det tøj min søn havde på, hvor tit jeg ammede, den måde jeg lagde ham til at sove på osv. Selvom vi andre i gruppen godt kunne gennemskue at det var hendes egen usikkerhed der gjorde at hun havde behov for at hævde sig på vores bekostning, så endte vores mødregruppe alligevel med at gå i opløsning efter et par måneder.

Min anden mødregruppe var lidt bedre, men vi var alle 2.gangs mødre og de andre havde stadig deres fantastisk mødregrupper fra første barn, og derfor havde de ikke så meget tid til denne mødregruppe. Derudover havde vi alle en mere fast mening om hvordan tingene skulle gøres, fordi vi havde erfaringer fra først barn. Så det løb også relativt hurtigt ud i sandet.

Som sagt 3.gang gad jeg ikke prøve igen.

Jeg har oplevet at der nærmest blev set mærkelig på en, når jeg fortalte at jeg ikke elskede min mødregruppe særlig højt. Det var som om det var MIG der var noget i vejen med, for mødregrupper er j o bare dejlige......, men jeg tror nu mere det var konstationen af folk der var sat sammen end det var mig... hvis I forstår hvad ejg mener.

TAK TAK og ja jeg forstår og rigtig rart at høre at det ikke er lyserødt alle steder føler mig forkert placeret i gruppen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2009

Plysbjørnen

min mødregruppe var heller ikke nogen lyserød sky, i hvert fald ikke den sidste... Den døde efter 5 gange...

Jeg ville prøve at spørgee din sp om du kan komme i en anden...

Anmeld

4. april 2009

Astrid P

agnieszka skriver:

har ikke været i mødregruppe da det er slet ikke noget for mig..det drejer sig næsten altid om hvems barn er størreste,udvikler sig hurtigst osv

Hvad baserer du det på? Er det noget du har hørt fra andre?

Jeg har været rigtig glad for min mødregruppe, som naturligvis har handlet meget om vores børn og deres udvikling, men da mindst lige så meget om vores tanker og følelser omkring det at blive mor... Alle de veninder jeg har, som er mødre, har været super glade for deres mødregrupper.

Så den der med at det næsten altid handler om hvis børn der er størst osv., den tror jeg altså ikke på!

Anmeld

4. april 2009

A.

Astrid P skriver:

Jeg har været rigtig glad for min mødregruppe, som naturligvis har handlet meget om vores børn og deres udvikling, men da mindst lige så meget om vores tanker og følelser omkring det at blive mor... Alle de veninder jeg har, som er mødre, har været super glade for deres mødregrupper.

Så den der med at det næsten altid handler om hvis børn der er størst osv., den tror jeg altså ikke på!

mange jeg kender oplever det

Anmeld

4. april 2009

Astrid P

agnieszka skriver:

mange jeg kender oplever det

Øv, det er godt nok en skam!
Jeg synes det har været rigtig givtigt at have en gruppe andre mødre som man kan snakke med om alt det, der rører sig i en når man lige er blevet mor. Det ville jeg virkelig nødigt undvære...

Anmeld

4. april 2009

Christinahr

Jeg synes det er rigtig hyggeligt i mødregruppe. Vi mødes stadig i aia´s efter to år og min nye mødregruppe er bestemt også en rar oplevelse :-)

Anmeld

5. april 2009

Challe13

Christinahr skriver:

Jeg synes det er rigtig hyggeligt i mødregruppe. Vi mødes stadig i aia´s efter to år og min nye mødregruppe er bestemt også en rar oplevelse :-)

jaa men hvis man føler sig træt, og i dårligt humør når man har været sammen med gruppen er det så det værd?? kan man ikke leve uden??

jeg gider ærlig talt ikke skulle forsvare mit valg af sut ( fik smidt i hovedet at det godt nok var en lille sut og om det var fordi hun var så lille....) hun vejede 3350 og var 50 ved fødslen... mener ikke det er lille...
blev spurgt hvornår jeg stoppede med p piller og hvor lang tid der gik før jeg var gravid... undskyld det gider jeg ikke udspørges om...

der er visse ting jeg ikke bare åbner op om over for mennesker jeg knap nok kender

høre på komentarer som at når børn vejer 6 kg skal de kunne sove igennem om natten uden mad,,,,
m.m.

Anmeld

5. april 2009

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Astrid P skriver:

Helt enig Astrid.

Jeg har altid været utrolig glad for min mødregruppe, og her næsten 2 år senere ses vi stadig ofte og også sammen med vores mænd og eventuelle andre søskende. Ca. en gang om måneden tager vi mødre på café uden mand og børn og snakker og hygger. Vi holder påskefrokost, julefrokost og sommerfest alle mødre, fædre og børn. Det er så hyggeligt.

Jeg er SÅ glad for min mødregruppe.

Anmeld

5. april 2009

Christinahr

Challe13 skriver:

jaa men hvis man føler sig træt, og i dårligt humør når man har været sammen med gruppen er det så det værd?? kan man ikke leve uden??

jeg gider ærlig talt ikke skulle forsvare mit valg af sut ( fik smidt i hovedet at det godt nok var en lille sut og om det var fordi hun var så lille....) hun vejede 3350 og var 50 ved fødslen... mener ikke det er lille...
blev spurgt hvornår jeg stoppede med p piller og hvor lang tid der gik før jeg var gravid... undskyld det gider jeg ikke udspørges om...

der er visse ting jeg ikke bare åbner op om over for mennesker jeg knap nok kender

høre på komentarer som at når børn vejer 6 kg skal de kunne sove igennem om natten uden mad,,,,
m.m.

Selvfølgelig skal man ikke hvis man ikke gider - jeg har måske også været heldig, men synes det er super hyggeligt - det er min erfaring

Anmeld

5. april 2009

Challe13

Christinahr skriver:

Selvfølgelig skal man ikke hvis man ikke gider - jeg har måske også været heldig, men synes det er super hyggeligt - det er min erfaring

det er ikke fordi jeg ikke gider.. men føler bare ikke at den gruppe jeg er havnet i er den der passer til mig eller jeg til den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.