Jeg arbejder i svinestald, og hvis jeg ikke efter arbejde, kan vaske mig med shampoo med parfume, tage parfume på bagefter, og nogle dage tage make-up og neglelak på, så er der jo ingen der gidder være i samme rum som mig, fordi jeg så stadig stinker af gris og gylle.
Og når jeg til hverdag går rundt i kedeldragt med lort op til knæene, så vil jeg altså ha lov til at ligne og dufte som en respektabel pige i weekenderne.
Ved godt der er meget fokus på hvad der kan give vores kære små diverse allergier, men jeg vil også have lov til at leve. Jeg vil gerne se godt ud, dufte godt, spise jorbær, chokolade og stærk mad, gå rundt i byen uden at tænke på jeg ikke må indånde bilos osv.
Folk har så mange forskellige holdninger. Jeg har fem uger til termin, og det sidste jeg har måtte høre for, var at jeg da ikke måtte køre bil når jeg var højgravid. For selen ville jo stramme om maven, og hvad nu hvis jeg kørte galt.?
Helt ærligt man.... Jeg er også et levende individ. Ja jeg skal tænke på baby i maven, men jeg skal sku også kunne leve med mig selv, og ikke bare leve i en lille glas kuppel, bare fordi resten af verden har lavet en liste med ting man ikke må.
Anmeld