neglelak og parfume, når man er gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Månsson skriver:

Jeg havde den holdning at hva jeg ikke ville gøre ved babyen ude af maven ville jeg heller ikke tilbyde den inde i maven og da jeg aldrig ku finde på at gi min baby parfume osv på så gjorde jeg det heller ikke under graviditeten

fin logik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2012

pemiro

NNGG skriver:

hej

Jeg vil gerne vide om I brugte/bruger neglelak og parfume under jeres graviditet og hvad jeres holdning er til det?

jeg ved godt, at man ikke må farve hår under sin graviditet, men er i tvivl om, om man heller ikke må bruge neglelak?

På sundhedsstyrelsens hjemeside læste jeg, at hvis man bruger parfume under sin graviditet kan barnet få parfumeallergi. Min veninde har parfumeallergi og kan kun bruge parfume hvis hun sprøjter det uden på trøjen, så det ikke kommer direkte på huden. Siden jeg opdage min graviditet (for 2 dage siden. Er 6+0) har jeg gjort det samme. Men er i tvivl om, om jeg burde stoppe helt?

håber I vil svare mig

Jeg har levet som før jeg blev gravid, dog minus alkohol og alt for meget passiv rygning..

Jeg synes der er så mange restriktioner når man er gravid at det er helt forfærdeligt.. Man må ikke spise det ene eller det andet, du må ikke drikke dit og dat... I mange tilfælde drejer det sig om så uendelig store mængder før det skader, at det er helt urealistisk at man kan spise/drikke så meget..

Jeg bruger stadig min mascara hver dag og min parfume sprøjter jeg på trøjen som jeg altid har gjort.. Og når vi har skulle noget fint har eg også brugt hårlak i håret og neglelak på neglene... 

Jeg er af den overbevisnig, at hvis ebs får en sygdom er jeg sikker på jeg ikke ville have kunne forhindre det alligevel.. 

Anmeld

25. marts 2012

L&V

mor:) skriver:

fin logik

Ja ik

Anmeld

25. marts 2012

Ønskebarnet12

pemiro skriver:

Jeg har levet som før jeg blev gravid, dog minus alkohol og alt for meget passiv rygning..

Jeg synes der er så mange restriktioner når man er gravid at det er helt forfærdeligt.. Man må ikke spise det ene eller det andet, du må ikke drikke dit og dat... I mange tilfælde drejer det sig om så uendelig store mængder før det skader, at det er helt urealistisk at man kan spise/drikke så meget..

Jeg bruger stadig min mascara hver dag og min parfume sprøjter jeg på trøjen som jeg altid har gjort.. Og når vi har skulle noget fint har eg også brugt hårlak i håret og neglelak på neglene... 

Jeg er af den overbevisnig, at hvis ebs får en sygdom er jeg sikker på jeg ikke ville have kunne forhindre det alligevel.. 

Anmeld

25. marts 2012

CaWi

Jeg arbejder i svinestald, og hvis jeg ikke efter arbejde, kan vaske mig med shampoo med parfume, tage parfume på bagefter, og nogle dage tage make-up og neglelak på, så er der jo ingen der gidder være i samme rum som mig, fordi jeg så stadig stinker af gris og gylle.

Og når jeg til hverdag går rundt i kedeldragt med lort op til knæene, så vil jeg altså ha lov til at ligne og dufte som en respektabel pige i weekenderne.

Ved godt der er meget fokus på hvad der kan give vores kære små diverse allergier, men jeg vil også have lov til at leve. Jeg vil gerne se godt ud, dufte godt, spise jorbær, chokolade og stærk mad, gå rundt i byen uden at tænke på jeg ikke må indånde bilos osv.

Folk har så mange forskellige holdninger. Jeg har fem uger til termin, og det sidste jeg har måtte høre for, var at jeg da ikke måtte køre bil når jeg var højgravid. For selen ville jo stramme om maven, og hvad nu hvis jeg kørte galt.?

Helt ærligt man.... Jeg er også et levende individ. Ja jeg skal tænke på baby i maven, men jeg skal sku også kunne leve med mig selv, og ikke bare leve i en lille glas kuppel, bare fordi resten af verden har lavet en liste med ting man ikke må.  

Anmeld

25. marts 2012

Nattøs

Jeg bruger parfymefri deo og det kom helt af sig selv, jeg begyndte at klø, når jeg brugte deo med parfyme. Jeg bruger kun parfyme, når jeg lige vil lugte godt for kæresten og hvis vi skal noget. Ellers ikke. Jeg farver ikke mit hår, selv om jeg ligner lort, for nåede at farve håret, inden jeg blev gravid. Så ja det ser herrens ud. Jeg NÆGTER at farve det. 

Jeg passer meget på, hvad jeg gøre og ikke gøre. Men jeg vil også leve og hun ser ud til at klare sig fint der inde.

Anmeld

25. marts 2012

SLC

Jeg lever også som før, bortset fra at jeg selvfølgelig ikke drikker alkohol og så farver jeg heller ikke hår

Men ellers har jeg som altid :neglelak på, mascara på hver dag, deo og cremer og bruger de samme shampoos som før. .

Jeg syntes der er op til en selv hvad man gør  

Anmeld

25. marts 2012

MortilCilas

Jeg brugte kun parfume hvis jeg skulle til fødselsdag, og var vel 2-4 gange på de 9 måneder. I forevejen brugte jeg ikke parfume da jeg ikke gad, jeg var kassedame i fakta dengang, hvorfor sidde at dufte? Spild af god parfume

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.