neglelak og parfume, når man er gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Månelys

NNGG skriver:

hej

Jeg vil gerne vide om I brugte/bruger neglelak og parfume under jeres graviditet og hvad jeres holdning er til det?

jeg ved godt, at man ikke må farve hår under sin graviditet, men er i tvivl om, om man heller ikke må bruge neglelak?

På sundhedsstyrelsens hjemeside læste jeg, at hvis man bruger parfume under sin graviditet kan barnet få parfumeallergi. Min veninde har parfumeallergi og kan kun bruge parfume hvis hun sprøjter det uden på trøjen, så det ikke kommer direkte på huden. Siden jeg opdage min graviditet (for 2 dage siden. Er 6+0) har jeg gjort det samme. Men er i tvivl om, om jeg burde stoppe helt?

håber I vil svare mig

Jeg ville ikke bruge parfume. Du er gravid i 9 måneder, hvor du har det fulde ansvar for dette lille barn du bærer under hjertet. Det burde være muligt for dig at undvære parfume i 9 måneder for dit barns skyld, hvor lidt er 9 måneder i forhold til resten af dit liv? Og så kan alle dem, der siger: "arrrj men man skal jo også kunne leve" rende mig et vist stykke (undskyld mig), for du kan sagtens undvære parfume og bruge en deo uden parfume og parabener, du kan sagtens få makeup uden alt det skidt der er i det andet osv. Så man kan SAGTENS leve og samme tid give ens barn de bedste betingelser. Og "jamen min veninde brugte parfume, og hendes barn har ikke allergi" er ikke et argument, for self. sker det ikke for alle, men at der er en RISIKO er for mig at se grund nok til ikke at bruge det.

Neglelak kan du bruge, hvis du virkelig vil, men så skal det være uden Dibuthylphthalat. E.L.F. laver lakker uden, og mener også Essies er uden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Månelys

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg bruger til dagligt makeup som både har parfume i sig og er parfumefrit, jeg bruger også parfume når jeg skal ud af døren jeg synes du skal gøre sådan som der passer dig! Alle kvinder i min familie har brugt shampoo med parfume, makeup med parfume og parfume til dagligt og deres børn er lige så sunde og raske som andres børn:-)

Ej men undskyld mig, men hvordan kan du bruge det argument? Selvfølgelig er det ikke ALLE der får allergi af det, men mange gør - Ergo er der en risiko. Og når man har det fulde ansvar for det lillebitte menneske, er det så ikke muligt lige at droppe egoismen og undvære den skide parfume for barnets skyld, når nu det KAN ske at barnet får allergi og andre følger af det?

Du må undskylde, det er ikke personligt, det er bare en mærkesag jeg har. Synes det er skræmmende at så mange mødre nægter at lægge de ting på hylden, når det er SÅ lidt det drejer sig om

Anmeld

24. marts 2012

Ønskebarnet12

Ej men undskyld mig, men hvordan kan du bruge det argument? Selvfølgelig er det ikke ALLE der får allergi af det, men mange gør - Ergo er der en risiko. Og når man har det fulde ansvar for det lillebitte menneske, er det så ikke muligt lige at droppe egoismen og undvære den skide parfume for barnets skyld, når nu det KAN ske at barnet får allergi og andre følger af det?

Du må undskylde, det er ikke personligt, det er bare en mærkesag jeg har. Synes det er skræmmende at så mange mødre nægter at lægge de ting på hylden, når det er SÅ lidt det drejer sig om

Jeg tror du har glemt gamle dage hvor folk drak sig fulde imens de var gravode, ikke fordi jeg synes godt om dette men de skete dengang :-) jeg er ikke egoist er bare ikke ekstremist i alt, for fra hver gang du besøger en læge er der noget nyt på listen, og jeg taler fra alle dems vejen jeg kender, og ikke hele verden! Men siger min mening hverken om du bryder dig om det eller ej, :-) du har din mening og dine holdninger respekt respekt :-) men jeg er desværre ikke her for at høre på din holdning mening jeg er her for at sige min mening, og hvad du synes eller ej er ikke mit problem! Så istedet for at skabe en debat på hvad jeg siger, så giv din mening til hende der har oprettet istedet for at angribe mig søde:-) 

Anmeld

24. marts 2012

Guldimaven

Parfume, kan jeg finde på at sprøjte på mit tøj ved specille lejligheder.. Og sprøjter deo på mit tøj hver dag.. 

neglelak holder jeg mig helt fra!

Anmeld

24. marts 2012

aarhusmor

Jeg brugte ingen af delene da jeg var gravid. Ej heller make-up og havde jeg haft den viden jeg har i dag om kemiske og hormonforstyrrende stoffer, så havde jeg også gået over til svanemærket hårshampoo, håndsæbe osv,.

Anmeld

24. marts 2012

Maja_4000

Jeg brugte ikke parfume - Heller ikke i sæbe , creme osv. .. Og jeg havde neglelak på én gang da jeg skulle til en barnedåb Hehe

Anmeld

24. marts 2012

MissMona

Hvis jeg skulle bruge neglelak, - ville det være i særlige situationer såsom et bryllup eller lignende. I så tilfælde tror jeg jeg ville bruge den her: http://www.greenskin.dk/aquarella/?show=descriptio n

Jeg tror det er den meste skånsomme på markedet. (Vandbaseret og fri for kemi.) Meeen, de naturlige farvestoffer slipper man ikke for går jeg ud fra. Og dem kan man jo altid få en ufrivillig allergisk reaktion på. Men om det er værre end at tage nyt tøj på fx det ved jeg ikke. Parfume bruger jeg ikke. Jeg bruger en krystal-deo den er så rigeligt fungerende for mig!

Anmeld

24. marts 2012

Fenja09

Jeg synes ikke at parfume og graviditet hører særlig godt sammen, men det skader ikke at man bruge lidt udenpå tøjet når man skal noget. Jeg brugte intet med parfume og det gør jeg stadig ikke. Jeg har en god parfume, som jeg bruger hvis jeg skal i byen ellers er det en neutral deo stick til hverdag.

Det gælder ikke kun parfume man sprøjter på kroppen, men også skyllemiddel, håndsæbe, shampoo osv. Man vælger jo selv hvor meget man går op i det

/Fenja

Anmeld

24. marts 2012

chael

Lider selv af eksem, så parfume er ikke noget jeg bruger. Vi bruger også neutral vaskemiddel osv, de mig og de 2 store lider af eksem og den ene af astma.

Da jeg ventede mig her 3. Gang, der var gravid over hele sommeren, fødte start oktober, og der brugte jeg neglelak.

Både til tæerne og hænderne. Ville gerne gøre mig pæn, selvom jeg var gravid.

Så også at Lise Rønne fra x-factor havde også neglelak på, i langt de fleste udsendelser. Og hun er jo også 1/2-vejs i sin graviditet. Det synes jeg er ok.

*Camilla

Anmeld

24. marts 2012

AnnaK89

Jeg har fået at vide at man ikke skal være bange for at tage neglelak på - da det er begrænset hvad neglene optager.
Det jeg nok ville være mest bekymret for ved neglelak, er nok den kemikalieduft der kommer op - men man kan jo sætte sig udenfor eller ved et vindue?

Parfume - der kan jeg godt bruge en smule på tøjet, men bestemt ikke hver dag!

Der tænker jeg at parfume direkte på huden er meget værre end neglelak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.