neglelak og parfume, når man er gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.594 visninger
27 svar
0 synes godt om
24. marts 2012

NNGG

hej

Jeg vil gerne vide om I brugte/bruger neglelak og parfume under jeres graviditet og hvad jeres holdning er til det?

jeg ved godt, at man ikke må farve hår under sin graviditet, men er i tvivl om, om man heller ikke må bruge neglelak?

På sundhedsstyrelsens hjemeside læste jeg, at hvis man bruger parfume under sin graviditet kan barnet få parfumeallergi. Min veninde har parfumeallergi og kan kun bruge parfume hvis hun sprøjter det uden på trøjen, så det ikke kommer direkte på huden. Siden jeg opdage min graviditet (for 2 dage siden. Er 6+0) har jeg gjort det samme. Men er i tvivl om, om jeg burde stoppe helt?

håber I vil svare mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

L&V

NNGG skriver:

hej

Jeg vil gerne vide om I brugte/bruger neglelak og parfume under jeres graviditet og hvad jeres holdning er til det?

jeg ved godt, at man ikke må farve hår under sin graviditet, men er i tvivl om, om man heller ikke må bruge neglelak?

På sundhedsstyrelsens hjemeside læste jeg, at hvis man bruger parfume under sin graviditet kan barnet få parfumeallergi. Min veninde har parfumeallergi og kan kun bruge parfume hvis hun sprøjter det uden på trøjen, så det ikke kommer direkte på huden. Siden jeg opdage min graviditet (for 2 dage siden. Er 6+0) har jeg gjort det samme. Men er i tvivl om, om jeg burde stoppe helt?

håber I vil svare mig

Jeg havde den holdning at hva jeg ikke ville gøre ved babyen ude af maven ville jeg heller ikke tilbyde den inde i maven og da jeg aldrig ku finde på at gi min baby parfume osv på så gjorde jeg det heller ikke under graviditeten

Anmeld

24. marts 2012

NNGG

Månsson skriver:

Jeg havde den holdning at hva jeg ikke ville gøre ved babyen ude af maven ville jeg heller ikke tilbyde den inde i maven og da jeg aldrig ku finde på at gi min baby parfume osv på så gjorde jeg det heller ikke under graviditeten

tak for dit svar

Anmeld

24. marts 2012

LR85

Jeg ville måske tage parfume på ved helst specielle lejligheder, og måske også neglelak. Men alt i alt ville jeg holde mig fra disse kemikalie ting. 

Anmeld

24. marts 2012

NNGG

LR85 skriver:

Jeg ville måske tage parfume på ved helst specielle lejligheder, og måske også neglelak. Men alt i alt ville jeg holde mig fra disse kemikalie ting. 

tak

Anmeld

24. marts 2012

ano14316

NNGG skriver:

hej

håber I vil svare mig

Jeg gjorde det, og gør stadig, da jeg ammer, at jeg ikke bruger noget som helst til hverdag, og så engang imellem nr vi skal ud så sprøjter jeg lidt parfume på tøjet. og bruger parfumefri og parabenefri makeup

Anmeld

24. marts 2012

maria_wlt

Jeg brugte slet ikke parfume mens jeg var gravid.. Kunne slet ikke holde det ud Dejlig nemt..

Bruges parfume nu, men mine unger kommer ikke i nærheden af det

Der er SÅ mange ting vi kommer i nærheden HELT tiden og der er flere og flere ting som er direkte giftige.. Jeg synes kun det er godt at man lige tænker sit lidt ekstra om..

Anmeld

24. marts 2012

Julymama

Jeg undgik alt sådan noget som hårfarvning, parfume, neglelak osv .. Der er ingen grund til det .. 

Makeup tog jeg kun på til jordemoder samtalerne og hos lægen og sådan så jeg i det mindste lignede et menneske overfor dem hehe

Anmeld

24. marts 2012

Ønskebarnet12

Jeg bruger til dagligt makeup som både har parfume i sig og er parfumefrit, jeg bruger også parfume når jeg skal ud af døren jeg synes du skal gøre sådan som der passer dig! Alle kvinder i min familie har brugt shampoo med parfume, makeup med parfume og parfume til dagligt og deres børn er lige så sunde og raske som andres børn:-)

Anmeld

24. marts 2012

EKBJ

NNGG skriver:

hej

håber I vil svare mig

Min holdning er at hvis man stopper med de ting under graviditeten, så gør man også bagefter.. Men på den anden side kan jeg ikke se hvorfor man skulle holde sig fra de ting.. (måske bare trappe ned på det).... for det er den verden den lille kommer ud til?! 

- Jeg trappede selv ned på det.. men det var først i 14. uge (da jeg fandt ud af at jeg var gravid).. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.