Alkohol/Drukket før du opdagede du var gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.059 visninger
24 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

Moms

Foranlediget af en anden tråd, får jeg nu lyst til at spørge alle I andre, om I fik drukket inden I opdagede I var gravid`?

Jeg gjorde. Og jeg synes, det er lidt pinligt, for det hedder jo at man ikke skal drikke hvis man er gravid - eller prøver på at blive det. Du kan jo ikke vide om du allerede er blevet gravid....så bedre at lade være

Det viste sig, at jeg var gravid 2-3 uger henne, da jeg drak - og drak nok til at blive rigtig dårlig (det var måske pga. graviditeten, for de andre blev ikke dårlige).

Min søn virker helt normal...men jeg havde høj PAPPA værdi i double-testen.

Jeg er NYSGERRIG.

ER der nogle af I andre, der har oplevet høj-risiko (over 1:300) ved nakkefoldsscanningen og som har drukket tæt på et tidspunkt i den tidlige graviditet?

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Fenja09

Jeg fik af vide, at vores datter skulle være blevet undfanget d. 9 Dec 2011 og havde holdt en vild julefrokost d. 4 Dec, så det tænkte jeg også meget over, for man kan jo ikke vide sig 100 % sikker. Jeg fandt først ud af at jeg var gravid i uge 7 næsten uge 8 og heldigvis drikker jeg ikke særlig meget så havde ikke drukket siden julefrokosten. Det var ikke planlagt at få vores datter, så jeg kunne lige så vel have været til fest mange gange inden jeg opdagede at jeg var gravid.

/Fenja

Anmeld

22. marts 2012

Mussen2

Jeg havde været til firmafest og fået en kæp i øret, da jeg var 3-4 uger henne er også flov over det, men viste ikke der var bid.

Mine tal var ikke i risikozonen, men væsentlig dårligere end ved 1. Fødte. Jeg var jo så også blevet 2 år ældre, hvilket nok tæller en del, når man er i 30, erne. 

Anmeld

22. marts 2012

Tulle28

Ved min datter gjorde jeg ikke og jeg tog folinsyre og vitaminers og levede sundt. Nu er jeg gravid igen og det var en ups'er som først blev opdaget i uge 7- og den har altså fået sin andel af rødvin. Jeg har ikke været i byen eller drukket vildt meget, men min kæreste og jeg kan godt lide at drikke et glas vin til maden også i hvedagene, og det har jeg så fået. I weekenderne er det måske blevet til 2 glas. Så jeg har også lidt dårlig samvittighed må jeg indrømme:-(

Anmeld

22. marts 2012

Tulle28

Hov og ja, min risiko til nakkefold hed 1:394 - har ikke tænkt over om det har noget med alkohol at gøre, men det tror jeg næsten ikke, tror mere det er min alder der spiller ind (33). Men aner det ikke.

Anmeld

22. marts 2012

Dot D

Vi havde været til vinsmagning, som endte i meget vindrikning om torsdagen med nogle gode venner. Drengene havde så lige aftalt, at vi skulle spise sammen om fredagen, og der gik vi godt nok i barskabet, lavede diverse kander. Hooooold nu op, hvor var vi fulde to dage i træk....

Mandag finder jeg ud af, at jeg er gravid, sikke en dårlig samvittighed jeg fik dér...  Men men men, Sophie er sund og rask, fantastisk dygtig, begyndte at stave ord som tre årig, regner og læser vildt godt i dag, så jeg tror ikke, hun har taget skade. Så jeg har pakket den dårlige samvittighed langt væk.....

Anmeld

22. marts 2012

Masig

Jeg fik lidt vin, nok til at blive lidt rundstosset da jeg var 2-3 uger henne, men anede ikke jeg var gravid.. vi havde slet ikke forsøgt og jeg troede faktisk ærlig talt vi havde misset ÆL, så jeg var overbevist om det ikke gjorde noget at jeg drak lidt... en uge efter fandt jeg ud af at jeg var gravid....

Ja jeg havde dårlig samvittighed og var ldit nervøs for om det havde gjort noget de første par uger, men har en sund og rask dreng i maven i dag.. Mit risikotal var over 16.000 så nej her har det ikke skadet nogen steder

Anmeld

22. marts 2012

Moms

Dot D skriver:

Vi havde været til vinsmagning, som endte i meget vindrikning om torsdagen med nogle gode venner. Drengene havde så lige aftalt, at vi skulle spise sammen om fredagen, og der gik vi godt nok i barskabet, lavede diverse kander. Hooooold nu op, hvor var vi fulde to dage i træk....

Mandag finder jeg ud af, at jeg er gravid, sikke en dårlig samvittighed jeg fik dér...  Men men men, Sophie er sund og rask, fantastisk dygtig, begyndte at stave ord som tre årig, regner og læser vildt godt i dag, så jeg tror ikke, hun har taget skade. Så jeg har pakket den dårlige samvittighed langt væk.....

fik du lavet doubletest?

Moms

Anmeld

22. marts 2012

Kay

jeg drak ret meget om lørdagen til julefrokost... og testede svagt posetivt om tirsdagen... jeg har pco, så jeg havde ingen ide om hvornår jeg havde æl... og var en måned fra at skulle i behandling...

jeg havde læst at de fraråede alcohol når man prøver at blive gravid... men... jeg viste jeg havde pco og at det ville tage sin tid med at blive gravid... og så er det så sjældent at jeg drikker mig i hegnet...

og ville simpelthend ikke gå i 1-2 år inden jeg blev gravid og ikke røre alcohol... jeg mener man skal havde lov at leve livet...

og har egentlig ikke dårlig somvitighed... for min test ville ikke havde været posetiv om lørdagen... og alle tallene til nf og dubbeltest så helt fine ud og MD scanningen så helt fin ud... så tror ikke det har noget at sige...

jeg har så heller ikke rørt alcohol siden

Anmeld

22. marts 2012

MortilCilas

Jeg drak nogle gajol shots, er sikker på at jeg var blevet gravid der, drak ikke mere da jeg skulle køre hjem, men kørte tygt på energi drik, og må man heller ikke drikke. Og så var der dølle, drak ½ sommersby da jeg fik sådan en underlig fornemmelse om at der var noget. Jeg var otte uger henne da jeg opdaged det, og han var ikke planlag. Han blev undfanget den 13 april og jeg drak lidt måneden efter.

Og NF var tallene 1:22000 eller sådan noget  og MD var perfekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.