Annastacias hårde vej til verden :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

MissTas

babyMark skriver:

Først: Hvor er hun dejlig! Stort til lykke!

Men kan søreme godt forstå at du stadig kan begynde at græde, når du tænker på det. Du har været sej Så det er i orden at græde og at fortælle din historie igen, igen og igen.... Og lyder som en rigtig god ide med samtale med jordemoderen.

tusind tak for det

Jaa, det var sq en hård og sej kamp.. men det gik da. Bare så flovt at begynde at græde når man snakker om det sys jeg :/ men sådan er det jo .. nogle følelser man skal ud med..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

MissTas

MoarHvidovre skriver:

Stort tillykke med prinsessen og så fin hun er. Det har da været nogen af en omgang. Jeg troede ikke, at man måtte have presveer så længe - troede 1 time.

troede vi da absolut heller ikke

Anmeld

22. marts 2012

NNL

Sikke en fødsel!! Det er jo ikke lige det man går og drømmer om igennem graviditeten, men alligevel måtte jeg knibe en tåre da du skriver at du får hende over i armene

Stort tillykke med hende, hun ser jo fantastisk dejlig ud

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

Ansemusen skriver:

Først og fremmest et KÆMPE tillykke med din meget smukke datter

Og dernæst - Hold da op, hvor din fødsel bare lignede min meget i den første del indtil presseperioden
Jeg blev også sat i gang og veerne begyndte nogenlunde samme tid som dine, de blev værre samtidig med dine og værre igen samtidig med dine. Jeg kom også ind ved 5-tiden og var 5-6 cm åben. Havde SÅ mange smerter og fik en epiduralblokade ca. på samme tid som dig og blev helt smertefri men havde stadig veer. Dog fik jeg vedrop med det samme, da jeg fik en blokade, da mine veer var koblede og meget uregelmæssige.
Jeg fik pressetrang omkring samme tid som dig. Men herfra gik det anderledes. Jeg fødte 10.37 efter 17 minutters presseperiode.

Og jeg synes, at jeg havde det hårdt nok - stakkels dig med så hård og lang en fødsel! Puh ha, du er en SEJ kvinde og du GJORDE det

Og nu er din skønne pige hos dig - tillykke endnu engang

ja hold da op.. forløbene ligner godtnok meget hinanden indtil presseperioden

jaa, nu det er ovre er jeg faks også lidt stolt af mig selv hehe! og ja, vores guld er endelig ude ved os :')

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

NNL skriver:

Sikke en fødsel!! Det er jo ikke lige det man går og drømmer om igennem graviditeten, men alligevel måtte jeg knibe en tåre da du skriver at du får hende over i armene

Stort tillykke med hende, hun ser jo fantastisk dejlig ud

nej, det var absolut ikke nogen drømmefødsel, desværre men ja, da hun kom over i mine arme.. jeg græd, græd, græd af glæde :')

Anmeld

22. marts 2012

Mettemus

MissTas skriver:

Hej piger .. nu er Annastacia 1 måned gammel og jeg har nu tid og overskud til at skrive en fødselsberetning

jeg havde termin den 21. februar og der var planlagt at jeg skulle sættes i gang der, pga. en svær graviditet og leverbetinget graviditetskløe.

jeg kom op på fødegangen tirsdag den 21. februar og fik lagt den første stikpille kl. 8. Jeg blev derefter sendt hjem for at slappe af og lade pillen arbejde. Jeg mærkede ikke det helt store udover murren i underlivet, som jeg havde haft de sidste 3 uger. Kl. 14.30 skulle stikpille nummer to lægges op, da den første ikke havde haft stor effekt. Jeg blev igen sendt hjem for at hvile og vente på at der skete noget.

Omkring kl. 18 begyndte jeg at få mere ondt end jeg plejede.. dog ikke noget der var virkelig voldsomt, så vi afventede stadig. Smerterne trak til i løbet af aftenen og jeg var overbevist om at fødslen var i gang kl. 22 var smerterne så voldsomme, at vi valgte at kontakte fødegangen. De ville gerne lige undersøge mig, så vi kørte derind omkring 22.30!

CTG'en viste dog at mine veer ikke var reglmæssige nok til at de ville beholde mig og i og med at jeg var blevet sat i gang med stikpiller, fik vi at vide at det sagtens kunne være kunstige veer jeg fik derfor det de kalder en cocktail, som er en blanding af smertestillende og vehæmmende midler, så jeg kunne komme hjem og få noget søvn. Kom veerne ikke tilbage efter et par timer, så var det kunstige veer og kom de igen var der gang i noget. Vi kørte så hjem for at få lidt søvn, så vi kunne være klar hvis nu fødslen for alvor gik i gang.

Allerede kl. 01.00 vågner jeg med så voldsomme veer, at jeg ikke kan holde ud til at være nogle steder.. jeg går rundt i huset, ligger mig, sætter mig, hænger over bordet og har bare virkelig ondt. Der er på nuværende tidspunkt ca. 2-3 min mellem mine veer og de har en varighed af ca. 50-60 sek. Vi ringer igen til fødegangen og siger at vi kommer med det samme, fordi vi nu er utrygge ved at være herhjemme.

Vi ankommer til fødegangen kl. 01.30, hvor mit vand også går og vi bliver derfor indlagt. ENDELIG

Veerne fortsætter kraftigt resten af natten og jeg har så vanvittig ondt, at vi prøver forskellige smertelindrende tiltag. Får lagt fire bistik i den nederste del af maveskindet og AV FOR POKKER de gjorde ondt, men hjalp for en kort periode..

Kl. 05.00 bliver jeg undersøgt og er på dette tidspunkt 5 cm åben.

I og med at mine smerter er så kraftige resten af natten og derfor ingen søvn får, bliver jeg tilbudt en epidural blokade, hvilket jeg takker ja til. Denne får jeg lagt omkring kl. 06.00 og det var dejligt. Masser af veer, men INGEN smerte overhovedet. Jeg får derfor sovet nogle timer

omkring kl. 10.30 begynder jeg at få presseveer, men må endnu ikke presse, da jeg stadig mangler at åbne mig 2 cm. Det var virkelig ulideligt at have pressetrang, men bare ikke måtte presse.

kl. 11.30 er jeg nu fuldt åben og pressene begynder. Jeg får meget ros og får at vide at det hele går SÅ godt Tiden begynder at trække ud.. jeg har nu presset i 1,5 time uden der er sket det store og jeg er ved at være godt træt :/ Samtidig går mine veer pludselig i stå og der er 5 min mellem mine presseveer :/ derfor får jeg lagt et vestimulerende drop, men også uden den store effekt

Jeg begynder at blive urolig og min lille datters hjerterytme begynder at blive ureglmæssig og lav. Samtidig bliver det sivende fostervand mere og mere grønt og mere personale bliver tilkaldt til stuen.

Der står på daværende tidspunkt 11 mand på stuen og jeg er grædefærdig.. børnelæger, nakoselæger, fødselslæger, sygeplejersker, jordermødre mm.

Fødselslægen vælger at der skal ligges en cup på min datters hoved, men denne svupper af 3 gange og de begynder at snakke akut kejsersnit. 4 gang lykkedes det dog at få cuppen til at sidde fast, men jeg var ikke i stand til at give mig nok nede forneden til at hun stadig kunne komme ud. Derfor får jeg lagt et klip på 6 cm også. Jeg er i et stort smertehelvede på dette tidspunkt!

med den 4 cup, klip og en 3. gradsbristning lykkedes det at få vores datter ud i sidste øjeblik! Hun er meget slap og bleg da hun kommer ud og kommer derfor over til børnelægen som undersøger hende. Hun kommer heldigvis hurtigt til sig selv og kommer over i armene på mig :')

en 30 timers lang fødsel, som bestemt ikke endte med at være en drømmefødsel .. men min datter kom ud og har det fantastisk, så det er jo det vigtigste Hun kom til verden onsdag den 22.2.12 kl. 14.36 efter 26 timer med veer og 4 timer med presseveer. Hun var 53 cm lang og vejede 3680g. HELT PERFEKT!

En fødsel som har sat sine spor i min sjæl på både den gode og dårlige måde, men trods den hårde fødsel, ville jeg ikke være foruden den oplevelse det var at føde min egen datter :') Kan stadig få tårer i øjnene ved tanken om hele forløbet

Her er lidt billeder af min datter 3-4 uger gammel

Du er så sej! Stort tillykke med hende- hun er virkelig, virkelig yndig.

Hold da op en omgang, jeg kan godt forstå, hvis det har taget lidt tid før du har fået skrevet det ned. Har det hjulpet med at bearbejde oplevelsen selv at sætte ord på?

Må indrømme at jeg lige fik en klump i halsen og tårer i øjnene - en fantastisk og ærlig FB - tak fordi du deler!

Anmeld

22. marts 2012

chael

Kæmpe stort til lykke med hende

Sikke en omgang, håber ikke det har skræmt dig alt for meget. Husk at få snakket det ordentligt igennem

Endnu engang til lykke med hende

*Camilla

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

Mettemus skriver:

Du er så sej! Stort tillykke med hende- hun er virkelig, virkelig yndig.

Hold da op en omgang, jeg kan godt forstå, hvis det har taget lidt tid før du har fået skrevet det ned. Har det hjulpet med at bearbejde oplevelsen selv at sætte ord på?

Må indrømme at jeg lige fik en klump i halsen og tårer i øjnene - en fantastisk og ærlig FB - tak fordi du deler!

for hver gang jeg sætter ord på hjælper det.. dog fortsat med tårer trillende ned af kinderne.. men det er vist helt normalt efter sådan en omgang ..

det var da så lidt og tak fordi du læste med

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

chael skriver:

Kæmpe stort til lykke med hende

Sikke en omgang, håber ikke det har skræmt dig alt for meget. Husk at få snakket det ordentligt igennem

Endnu engang til lykke med hende

*Camilla

er nok desværre en lille smule skræmt.. skal hvert fald ikke ha flere børn før om nogle år, det er helt sikkert .. hele situationen skal jeg lige sluge ordentligt først.. meeen det har ikke skræmt mig så meget at jeg ikke skal have flere børn

tusind tak

Anmeld

22. marts 2012

vitapigen

MissTas skriver:

havde pressetrang i 4 timer, men måtte ikke presse den første time.. men pressede i tre timer før hun kom til verden.. og jeg forstår virkelig heller ikke at det må trække sådan ud.. men det var så også ved at ende galt, men gjorde det heldigvis ikke

Okay men det er da i hvert fald 1 af de ting du skal have snakket med jordemoder om så  Men dejligt at det endte godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.