Annastacias hårde vej til verden :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Frk.S

MissTas skriver:

vi har en samtale med jordemoderen der var med under fødslen om en uge .. og glæder mig til at få snakket det hele igennem.. der er ting jeg ikke husker så godt derfra og så samtidig har det været en voldsom oplevelse for mig.. blir stadig ked af det når jeg snakker om det.. men det skl nok gå.. når jeg kigger på mit guld, så har det været det hele værd

Det er virkelig godt. Det er jeg i hvert fald glad for at vi takkede ja til.

Og det er OK at du stadig kan blive ked af det, af at tænke på det!
Det kan jeg også blive, men det bliver lige så stille bedre jo mere jeg får snakket om det. Jeg skulle bare lige nå til den erkendelse at det var OK at jeg stadig kunne blive ked af det, selvom det hele jo endte godt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

MissTas

Happiness skriver:

Puha sikke en omgang! Husk at få talt fødslen igennem MANGE gange. Havde selv en dum fødsel hvor der også var rigtig mange læger på stuen, og det endte i en mild fødselsreaktion, netop fordi jeg ikke fik snakket det ordentligt igennem.

Men hvor er hun dog dejlig! Rigtig smuk!

jaa.. vi har heldigvis en samtale om en uge med jordermoderen som var med under fødslen.. så det ser jeg frem til.. også fordi jeg stadig kan begynde at græde når jeg snakker om min fødsel..

Anmeld

22. marts 2012

Levi&LilysMor

Godt det ikke var mig, kunne godt forestille mig hvor slemt du har haft det med så mange timer med veer, men det var godt du fik lov til at føde selv og ikke ved ks

Tillykke med hende

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

Frk.S skriver:

Det er virkelig godt. Det er jeg i hvert fald glad for at vi takkede ja til.

Og det er OK at du stadig kan blive ked af det, af at tænke på det!
Det kan jeg også blive, men det bliver lige så stille bedre jo mere jeg får snakket om det. Jeg skulle bare lige nå til den erkendelse at det var OK at jeg stadig kunne blive ked af det, selvom det hele jo endte godt.

glæder mig også til at vi skal til den samtale.. også få frisket op hvad der konkrete skete og gik galt.. for ikke alt jeg husker lige tydeligt..

og den efterfølgende uge blev vi indlagt på børneafdelingen, fordi hun under fødslen havde fået en voldsom infektion.. så hun havde en hård vej til verden må man sige..

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

LevisMor skriver:

Godt det ikke var mig, kunne godt forestille mig hvor slemt du har haft det med så mange timer med veer, men det var godt du fik lov til at føde selv og ikke ved ks

Tillykke med hende

ja, det er jeg også glad for.. selvom det var ekstremt hårdt og smertefuldt, så var min største frygt akut kejsersnit.. så er også bare selv lettet over at det ikke endte sådan

tusind tak

Anmeld

22. marts 2012

vitapigen

MissTas skriver:

tak for det

forstår vi heller ikke, havde heller INGEN kræfter tilbage til sidst..

Ja det er der da ikke noget at sige til...  Jeg fik at vide at man måtte presse i 1 time og hvis man ikke havde født, ville man begynde at tænke på andre metoder da barnet ikke kan holde til det... Jeg pressede i 1 time og 15 min og det synes jeg var mega hårdt!! Og du har presset i 4 timer!!!!  Min datter trak heller ikke vejret og skulle lige havde lidt hjælp....

Men ja, når man tænker på hvad man har fået ud af det... er det jo det hele værd  Men ja som de andre skriver er et vigtigt at få snakket om det

Anmeld

22. marts 2012

babyMark

Først: Hvor er hun dejlig! Stort til lykke!

Men kan søreme godt forstå at du stadig kan begynde at græde, når du tænker på det. Du har været sej Så det er i orden at græde og at fortælle din historie igen, igen og igen.... Og lyder som en rigtig god ide med samtale med jordemoderen.

Anmeld

22. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Stort tillykke med prinsessen og så fin hun er. Det har da været nogen af en omgang. Jeg troede ikke, at man måtte have presveer så længe - troede 1 time.

Anmeld

22. marts 2012

Ansemusen

Først og fremmest et KÆMPE tillykke med din meget smukke datter

Og dernæst - Hold da op, hvor din fødsel bare lignede min meget i den første del indtil presseperioden
Jeg blev også sat i gang og veerne begyndte nogenlunde samme tid som dine, de blev værre samtidig med dine og værre igen samtidig med dine. Jeg kom også ind ved 5-tiden og var 5-6 cm åben. Havde SÅ mange smerter og fik en epiduralblokade ca. på samme tid som dig og blev helt smertefri men havde stadig veer. Dog fik jeg vedrop med det samme, da jeg fik en blokade, da mine veer var koblede og meget uregelmæssige.
Jeg fik pressetrang omkring samme tid som dig. Men herfra gik det anderledes. Jeg fødte 10.37 efter 17 minutters presseperiode.

Og jeg synes, at jeg havde det hårdt nok - stakkels dig med så hård og lang en fødsel! Puh ha, du er en SEJ kvinde og du GJORDE det

Og nu er din skønne pige hos dig - tillykke endnu engang

Anmeld

22. marts 2012

MissTas

vitapigen skriver:

Ja det er der da ikke noget at sige til...  Jeg fik at vide at man måtte presse i 1 time og hvis man ikke havde født, ville man begynde at tænke på andre metoder da barnet ikke kan holde til det... Jeg pressede i 1 time og 15 min og det synes jeg var mega hårdt!! Og du har presset i 4 timer!!!!  Min datter trak heller ikke vejret og skulle lige havde lidt hjælp....

Men ja, når man tænker på hvad man har fået ud af det... er det jo det hele værd  Men ja som de andre skriver er et vigtigt at få snakket om det

havde pressetrang i 4 timer, men måtte ikke presse den første time.. men pressede i tre timer før hun kom til verden.. og jeg forstår virkelig heller ikke at det må trække sådan ud.. men det var så også ved at ende galt, men gjorde det heldigvis ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.