Aktiv dødshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

B&J

er ked af det du har oplevet

Ja jeg syntes det skal være okay i dk altså hvis man er så fyldt af kræft at man endelig bare skal vente på at dø eller man er så skadet at man selv kan sige sluk for det hele eller hvis det eneste der virker er hjernen og familien ønsker at slukke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

celkt

Ja, jeg går ind for aktiv dødshjælp. Men jeg mener, det er fint, som det er nu, hvor man tilmelder sig livstestamente registret, og meddeler, at man ikke ønsker livsforlængende behandling i tilfælde af f.eks. hjernedød. Det er jeg selv tilmeldt.

Min største frygt er at havne som en grøntsag, der ikke kan få lov at komem videre. Så er jeg sådans et ligeglad med hvad der er på den anden side, et nyt liv eller intet. At lægge der, berøvet sin vilje og være ingenting, det er det værste der kunne ske mig.,

Men selvfølgeligt må de tikke være noget, man bare udfører på folk, der ikke selv har ønsket, at det er det de vil. Og slet ikke fordi man ikke vil bruge resourser på at holde uhelbredeligt syge folk i live lidt længere.

Anmeld

22. marts 2012

celkt

celkt skriver:

Ja, jeg går ind for aktiv dødshjælp. Men jeg mener, det er fint, som det er nu, hvor man tilmelder sig livstestamente registret, og meddeler, at man ikke ønsker livsforlængende behandling i tilfælde af f.eks. hjernedød. Det er jeg selv tilmeldt.

Min største frygt er at havne som en grøntsag, der ikke kan få lov at komem videre. Så er jeg sådans et ligeglad med hvad der er på den anden side, et nyt liv eller intet. At lægge der, berøvet sin vilje og være ingenting, det er det værste der kunne ske mig.,

Men selvfølgeligt må de tikke være noget, man bare udfører på folk, der ikke selv har ønsket, at det er det de vil. Og slet ikke fordi man ikke vil bruge resourser på at holde uhelbredeligt syge folk i live lidt længere.

wow, - hvor jeg ikke staver særligt godt idag...

Anmeld

22. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

i det tilfælde er personen faktisk ikke hjernedød, bare i en kronisk koma, hvis man er hjernedød, ville kroppen ikke kunne trække vejret selv. Men i danmark er det tilladt, at sådanne tilfælde, at man slukker for respiratoren.

Hvis personen aldrig vil vågen eller sandsynligheden er meget lille, så vil jeg godt kunne forstå man gjorde en ende på det liv, som man jo knap har. Og der tænker jeg, at organ doner er så oplagt, hvis det er en ung, frisk og ellers sygdoms fri person. Det er min holdning.

Lægerne har erklæret personen hjernedød da der overhovedet INGEN aktivitet er i hjernen..
Hjælper som sagt ikke i dette tifælde at slukke for respiratoren...

Personen er ung og rask og slet ikke klar ti at det skulle ske nu, men tror ikke lige i dette tilfælde man kan bruge organ donor da det jo er hjernen der er stået af

Men tak for din holdning

Anmeld

22. marts 2012

Kofoed.

Anonym skriver:

Lægerne har erklæret personen hjernedød da der overhovedet INGEN aktivitet er i hjernen..
Hjælper som sagt ikke i dette tifælde at slukke for respiratoren...

Personen er ung og rask og slet ikke klar ti at det skulle ske nu, men tror ikke lige i dette tilfælde man kan bruge organ donor da det jo er hjernen der er stået af

Men tak for din holdning

Jo, det e hjerne død det er mest optimalt i forhold til organ donation, netop fordi personen kan holdes i kunstig liv, indtil operationerne skal foretages. Min mor var hjerne død og der blev vi spurgt om hvordan og hvor ledes, vi valgt det fra, våder fordi hun havde fn kræft knude i hjernen og man ikke ved om det var spredt, men også fordi min far ikke kunne kapere der med 3 børn i alderen 7 til 12. Så jeg ved, at det er muligt.

Anmeld

22. marts 2012

wamse

Jeg er 100% for aktiv dødshjælp.

Min far døde af kræft i størstedelen af hans overkrop, og han havde voldsomme smerter, som morfin ikke kunne dække. Hans sidste tid var frygtelig uværdigt, og sådan bør ingen mennesker ende deres liv

Havde han spurgt mig, så havde jeg hjulpen ham på vej

Anmeld

22. marts 2012

Kloster

Hej.

Self gåe jeg ind for retten til aktiv dødshjælp. Jeg sidder ved menneskers sidste del af livet og ser, hvordan nogle inderligt bare ønsker at komme herfra.

Jeg arb på et pl.hjem og jeg mener self ikke alm gamle. Men dem, der får en prop ell blødning og bare ligger og kun kan kigge på een. Lad dem have fået ret til at vælge, mens de kunne.

Også går jeg meget meget ind for organdonation, når det er et ungt menneske, som TS skriver om. Lad familien bestemme og brug organerne til dem, der virkelig har behov for det.

Anmeld

22. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jo, det e hjerne død det er mest optimalt i forhold til organ donation, netop fordi personen kan holdes i kunstig liv, indtil operationerne skal foretages. Min mor var hjerne død og der blev vi spurgt om hvordan og hvor ledes, vi valgt det fra, våder fordi hun havde fn kræft knude i hjernen og man ikke ved om det var spredt, men også fordi min far ikke kunne kapere der med 3 børn i alderen 7 til 12. Så jeg ved, at det er muligt.

OK det troede jeg ikke man kunne, det har lægerne bare ikke nævnt noget om endnu, men det vil sige det kan være der rent faktisk er et håb?

Anmeld

22. marts 2012

chael

Jeg går ind for det og så alligevel ikke.

Der skal jo laves en masse lovgivningen om det, men så vil der jo bære alle hullerne i lovgivningen og det er dem jeg vil være bange for, hvis det bliver gjort lovligt.

Men kan sagtens følge det, har selv haft det helt tæt på livet.

Men jeg synes alligevel det et en hårfin grænse.

Og jeg er defor meget i tvivl om hvorvidt man vil kunne dække en lovgivning omkring det, godt nok??

*Camilla

Anmeld

22. marts 2012

Kay

ja jeg syntes det er ok med akti døds hjælp... hvis mennesket er så kronisk syg at der ikke er noget værdigt liv tilbage... og hvis personen selv har bedt om det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.