Jer der har prøvet at blive sat igang....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Clisolka

Frejasen skriver:

Er der nogen der har prøvet at blive sat igang? Og har i evt. lyst til at fortælle mig om jeres fødselsforløb?

Jeg er 38+3 idag og hospitalet overvejer at sætte mig igang ved 39+0, da jeg får nogle trælse allergiske anfald, der også går ud over min vejrtrækning. Jeg havde ikke den bedste fødsel, da min datter for 1 1/2 år siden kom til verden og er lidt bekymret over en evt. igangsættelse. Så hører meget gerne om jeres oplevelser. Også de mindre gode af slagsen, hvis der skulle være nogen af dem.

På forhånd tusind tak

Jeg skulle sættes i gang 4 dage før termin. Da vi ankom var jeg allerede 3-4 cm åben, så JM vælger at tage mit vand med det samme. Efter 30 min fik jeg de første veer. Efter 15 timers veer bliver Isabella født ved et akut kejsersnit, da hun havde sat sig fast i mit bækken 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Frejasen

Madam Blå skriver:

Jeg havde en rigtig god fødsel, trods at jeg blev sat igang langt før tid Så det kan gå godt Men er rigtig glad for at jeg fik epi kl 00.30, så jeg fik hvilet lidt. Den var bare rigtig god til mig.

Må jeg spørge, om du har lyst til at blive sat igang? Eller vil du helst være fri?

Jeg vil helst have at fødsel går igang af sig selv. Omvendt er jeg så plaget af allergi og nældefeber at jeg ikke får sovet ret meget om natten.

Jeg er mor til en lille pige på 1 1/2 som selvfølgelig kræver min opmærksomhed om dagen. Så jeg må sige at jeg efterhåneden er ved at være indstillet på lidt hjælp.

Det er bare så vigtigt for mig at jeg den her gang får en lidt bedre fødsel end den første jeg havde. Det kan jeg jo ikke være garanteret uanset hvordan det kommer til at starte. Men er lidt bekymret for en laaaaang fødsel, hvor jeg igen ikke selv har noget "kontrol"

Anmeld

21. marts 2012

Stéphanie

Frejasen skriver:

Er der nogen der har prøvet at blive sat igang? Og har i evt. lyst til at fortælle mig om jeres fødselsforløb?

Jeg er 38+3 idag og hospitalet overvejer at sætte mig igang ved 39+0, da jeg får nogle trælse allergiske anfald, der også går ud over min vejrtrækning. Jeg havde ikke den bedste fødsel, da min datter for 1 1/2 år siden kom til verden og er lidt bekymret over en evt. igangsættelse. Så hører meget gerne om jeres oplevelser. Også de mindre gode af slagsen, hvis der skulle være nogen af dem.

På forhånd tusind tak

Jeg blev sat i gang med begge mine unger. De har begge gange startet med at tage vandet og lagt ve-drop med det samme, og jeg har født hhv 2 timer og 39 min og 2 timer og 31 minutter efter de tog vandet
Så kun positivt herfra. Held og lykke med det hele.
fra Stéphanie

Anmeld

21. marts 2012

Frejasen

Babymor2010 skriver:

Jeg skulle sættes i gang 4 dage før termin. Da vi ankom var jeg allerede 3-4 cm åben, så JM vælger at tage mit vand med det samme. Efter 30 min fik jeg de første veer. Efter 15 timers veer bliver Isabella født ved et akut kejsersnit, da hun havde sat sig fast i mit bækken 

Hold da op, det lyder til at være gået vildt stærkt. Tak fordi du delte din historie

Anmeld

21. marts 2012

chael

Ved min 2. Fødsel, blev jeg sat igang i uge 38+0.

Fik lagt modningspiller op.

Kom igen dagen efter hvor de tog vandet. Efter 15 min kom veerne og fra de prikkede vandet gik der 3,5 time, så var min søn født

En meget nem og ligetil fødsel. Gik langt bedre end forventet

Ingen komplikationer eller smertelindring, intet.

Pøj pøj med fødslen

*Camilla

Anmeld

21. marts 2012

Frejasen

Stéphanie skriver:

Jeg blev sat i gang med begge mine unger. De har begge gange startet med at tage vandet og lagt ve-drop med det samme, og jeg har født hhv 2 timer og 39 min og 2 timer og 31 minutter efter de tog vandet
Så kun positivt herfra. Held og lykke med det hele.
fra Stéphanie

Skønt at høre. Tusind tak for din historie

Anmeld

21. marts 2012

Clisolka

Frejasen skriver:

Hold da op, det lyder til at være gået vildt stærkt. Tak fordi du delte din historie

Ja, det gik lidt for hurtigt for mig psykisk til sidst 

Anmeld

21. marts 2012

mkb123

Jeg blev igangsat 40+1 (torsdag) med piller. Torsdag, fredag, lørdag fik jeg piller 2 gange om dagen, men der var ingen ændring og de kunne ikke tage vandet og overvejde at give mig en "pause". 

Lørdag gik vandet 21.15, vi tog på sygehuset 23.45 og 14.08 søndag var min prinsesse født. 40 min. med presseveer.. Alt i alt en god oplevelse (som dog krævende en del tålmodighed fra min side)

Anmeld

21. marts 2012

Madam Blå

Frejasen skriver:

Jeg vil helst have at fødsel går igang af sig selv. Omvendt er jeg så plaget af allergi og nældefeber at jeg ikke får sovet ret meget om natten.

Jeg er mor til en lille pige på 1 1/2 som selvfølgelig kræver min opmærksomhed om dagen. Så jeg må sige at jeg efterhåneden er ved at være indstillet på lidt hjælp.

Det er bare så vigtigt for mig at jeg den her gang får en lidt bedre fødsel end den første jeg havde. Det kan jeg jo ikke være garanteret uanset hvordan det kommer til at starte. Men er lidt bekymret for en laaaaang fødsel, hvor jeg igen ikke selv har noget "kontrol"

Jeg kan godt forstå dig! Havde samme overvejelser, da jeg blev sat igang. Man tænker jo, at den bedste fødsel er sådan som naturen har gjort den til. Og naturen bruger jo ikke piller eller drop Men nogle gange er man i situationer, hvor det er skønt at man kan få de piller.

Men jeg fik talt det godt igennem med læger og jordemoderen, og fortalte dem om mine bekymringer. Synes de var rigtig gode til at skabe de rammer, jeg kunne være med til.

Men man siger jo at en toer er nemmere end den første Så det håber jeg gør sig gældende for dig!

Du må lige lave en opdatering i morgen, når du har talt med dem på sygehuset

Anmeld

21. marts 2012

Frejasen

mkb123 skriver:

Jeg blev igangsat 40+1 (torsdag) med piller. Torsdag, fredag, lørdag fik jeg piller 2 gange om dagen, men der var ingen ændring og de kunne ikke tage vandet og overvejde at give mig en "pause". 

Lørdag gik vandet 21.15, vi tog på sygehuset 23.45 og 14.08 søndag var min prinsesse født. 40 min. med presseveer.. Alt i alt en god oplevelse (som dog krævende en del tålmodighed fra min side)

Tak for din historie.

Ja det lyder som noget der har krævet tålmodighed. Man må sku føle sig en smule magtesløs når tingene trækker så meget i langdrag.

Dejligt du trods alt har oplevet det som en positiv oplevelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.