Jer der har prøvet at blive sat igang....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

Madam Blå

Frejasen skriver:

Er der nogen der har prøvet at blive sat igang? Og har i evt. lyst til at fortælle mig om jeres fødselsforløb?

Jeg er 38+3 idag og hospitalet overvejer at sætte mig igang ved 39+0, da jeg får nogle trælse allergiske anfald, der også går ud over min vejrtrækning. Jeg havde ikke den bedste fødsel, da min datter for 1 1/2 år siden kom til verden og er lidt bekymret over en evt. igangsættelse. Så hører meget gerne om jeres oplevelser. Også de mindre gode af slagsen, hvis der skulle være nogen af dem.

På forhånd tusind tak

Jeg blev sat igang en tirsdag, hvor jeg var 37+5. Fik piller tirsdag, onsdag og torsdag, hvor jeg havde lidt plukveer. Vandet blev taget 14.40 fredag, og lørdag nat kl 04.43 havde jeg født Så 14 timer tog det.

Igangsættelsen var lang, og jeg havde jo mange forventninger og synes det var svært at der ikke skete så meget. Men da vandet endelig blev taget har jeg haft en fødsel lige efter bogen! Rigtig god fødsel, og den bar ingen tegn på, at jeg var sat igang!

Ønsker dig en rigtig god fødsel!

Hvis du er ytryg eller bekymret om igangsættelsen, så tal evt. med din jordemoder, eller fødselslægerne, der pønser på at sætte dig igang. De kan sikkert være til stor hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Frejasen

jannilaursen skriver:

Jeg blev sat i gang 3 uger før tid..

vandet var gået sådan ca 04.55

og jeg havde kraftigere veer sådan fra aften før men jeg ville ikke rigtig åbne mig så meget. så de satte drop kl 19.00 og fødte 01.44

så det var en fødsel som to 24 timer og 44min men jeg var glad for at jeg fik lagt droppet.. det gjorde da at det gik lidt hurtigere end det ellers ville ha gjort...

Tusind tak for din historie. Min første fødsel tog et par dage, da hun lå forkert, så håber ikke det trækker for meget ud den her gang. Omvendt behøver det heller ikke gå alt for stærkt uden pause mellem veerne.

Hmmm lidt krævende er jeg måske

Anmeld

21. marts 2012

L&V

Frejasen skriver:

Tusind tak fordi du delte din oplevelse med mig.

Må sige at du netop beskriver nogen af de ting jeg er bekymret for. Bla det med at det kan blive ved med at trække ud og så ve stormene som jeg har hørt lidt om. Men en fødsel der endte godt

Ja det kan nemt trække ud, vi prøvede alt for at der sku ske noget, gik dælme den fødestue tynd og intet skete der og måtte stå op at føde Ja ud ska de jo nok komme før eller siden

Anmeld

21. marts 2012

Frejasen

Madam Blå skriver:

Jeg blev sat igang en tirsdag, hvor jeg var 37+5. Fik piller tirsdag, onsdag og torsdag, hvor jeg havde lidt plukveer. Vandet blev taget 14.40 fredag, og lørdag nat kl 04.43 havde jeg født Så 14 timer tog det.

Igangsættelsen var lang, og jeg havde jo mange forventninger og synes det var svært at der ikke skete så meget. Men da vandet endelig blev taget har jeg haft en fødsel lige efter bogen! Rigtig god fødsel, og den bar ingen tegn på, at jeg var sat igang!

Ønsker dig en rigtig god fødsel!

Hvis du er ytryg eller bekymret om igangsættelsen, så tal evt. med din jordemoder, eller fødselslægerne, der pønser på at sætte dig igang. De kan sikkert være til stor hjælp

Tusind tak til dig også for din historie. Og tak for din omsorg

Skal til jordemoder i morgen og vil helt sikkert tale med hende om det. Men dejligt at høre fra jer der har prøvet det på egen krop

Anmeld

21. marts 2012

Maise86

Jeg blev sat igang 39+5. Fik en stikpille kl 11 om formiddagen og fødte kl 5.00 næste morgen. Jeg fik stille og rolig veer og havde en fantastisk fødsel udensmertestillende. Havde fuld kontrol over det hele pg det var et rigtig godt forløb!

Anmeld

21. marts 2012

Frejasen

Maise86 skriver:

Jeg blev sat igang 39+5. Fik en stikpille kl 11 om formiddagen og fødte kl 5.00 næste morgen. Jeg fik stille og rolig veer og havde en fantastisk fødsel udensmertestillende. Havde fuld kontrol over det hele pg det var et rigtig godt forløb!

Skøn fødselsberetning. Er rigtig glad for du ville dele den med mig

Anmeld

21. marts 2012

jannilaursen

Frejasen skriver:

Tusind tak for din historie. Min første fødsel tog et par dage, da hun lå forkert, så håber ikke det trækker for meget ud den her gang. Omvendt behøver det heller ikke gå alt for stærkt uden pause mellem veerne.

Hmmm lidt krævende er jeg måske

Jeg kan godt forstå dig

puhaa det lyder ikke sjovt. kryser finger for at denne fødsel går bedre for dig smiler

Jeg ønsker også min næste fødsel meget anderledes.. må ærlig indrømme at jeg blev meget meget skræmt.. og følte at jeg blev set meget ned på af den jordmoder jeg havde.. hun troede ikke på noget af det jeg sagde..

Anmeld

21. marts 2012

Madam Blå

Frejasen skriver:

Tusind tak til dig også for din historie. Og tak for din omsorg

Skal til jordemoder i morgen og vil helt sikkert tale med hende om det. Men dejligt at høre fra jer der har prøvet det på egen krop

Jeg havde en rigtig god fødsel, trods at jeg blev sat igang langt før tid Så det kan gå godt Men er rigtig glad for at jeg fik epi kl 00.30, så jeg fik hvilet lidt. Den var bare rigtig god til mig.

Må jeg spørge, om du har lyst til at blive sat igang? Eller vil du helst være fri?

Anmeld

21. marts 2012

Frejasen

jannilaursen skriver:

Jeg kan godt forstå dig

puhaa det lyder ikke sjovt. kryser finger for at denne fødsel går bedre for dig smiler

Jeg ønsker også min næste fødsel meget anderledes.. må ærlig indrømme at jeg blev meget meget skræmt.. og følte at jeg blev set meget ned på af den jordmoder jeg havde.. hun troede ikke på noget af det jeg sagde..

Det lyder rigtig ubehageligt. Man er så frygtelig sårbar når man er gravid, så det sidste man har brug for er fagpersoner der ikke er forstående over for ens situation.

Jeg håber du får en rigtig fantastisk oplevelse næste gang du skal igennem det

Anmeld

21. marts 2012

jannilaursen

Frejasen skriver:

Det lyder rigtig ubehageligt. Man er så frygtelig sårbar når man er gravid, så det sidste man har brug for er fagpersoner der ikke er forstående over for ens situation.

Jeg håber du får en rigtig fantastisk oplevelse næste gang du skal igennem det

Ja det har du ret i

Og tusind tak smiler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.