Søskende med lille aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2012

Annette A

Hvem? skriver:

Har to drenge med 11 mdrs mellemrum, det er fantastisk og de har kæmpe glæde af hinanden, i starten ku det være hårdt, da de jo gjorde alt på skift, men jeg gjorde det gerne igen, det er SÅ fantastisk.

Jeg holdte den "store" hjemme da jeg var på barsel med den lille og det var skønt og man finder lynhurtig en rymte

Hej

Jamen, det lyder også super skønt selvom det må være hårdt at være gravid, så hurtigt efter. Men der er da sikkert en masse glæder ved det og ja man fortryder jo nok aldrig det man har valgt. Som du skriver indretter man jo bare sin rytme efter det og finder ud af det. Tak for svaret..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2012

Princesspigen

Kellie skriver:

Nogen der kunne tænke at dele ud af deres erfaringer med at få børn tæt på hinanden? Er nemlig lidt i tvivl om what to do. Kæresten og jeg har to sønner. En på 9 år og en lille på 6 mdr. Der er jo ret nemt med en stor selvkørende dreng men nu er kæresten begyndt at snakke om vi ikke skulle have nr. 3 og bare begynde at prøve nu.

Det er underligt fordi det var svært at overbevise ham om at få de to første børn, (en af grundene til aldersforskellen) og nu er han bare helt vild med familielivet og vores skønne unger. Troede slet ikke vi skulle have flere, så det overasker mig og vil da rigtig gerne have et barn mere, men havde måske forestillet mig der gik et par år endnu.

Men hvordan er det med søskende relativt tæt på hinanden. Godt som mindre godt vil jeg da gerne høre jeres erfaringer om, så jeg kan ligge det med ind i overvejelserne.

jeg mener ikke selv det er en god ide.. jeg er ud af en søskende flok på 7, flere er født tæt på hinanden hvilke har gjordt at de ikke har fået lov til at være sig selv, og det vi har været så mange har jo os gjordt det..

men ud fra det liv vi har haft ville jeg ikke gøre det..

men selvfølgelig kan det være i kan gøre det bedere end min mor (hvilke nok ville være nemt) så det er svært at sige..

syndes lidt i skal gøre hvad du/i føler for  held og lykke

Anmeld

9. april 2012

Annette A

Princesspigen skriver:

jeg mener ikke selv det er en god ide.. jeg er ud af en søskende flok på 7, flere er født tæt på hinanden hvilke har gjordt at de ikke har fået lov til at være sig selv, og det vi har været så mange har jo os gjordt det..

men ud fra det liv vi har haft ville jeg ikke gøre det..

men selvfølgelig kan det være i kan gøre det bedere end min mor (hvilke nok ville være nemt) så det er svært at sige..

syndes lidt i skal gøre hvad du/i føler for  held og lykke

7 børn er også mange. Tror det rigtig hårdt at være en del af en så stor søskendeflok. Man må vel føle sig lidt overset til tider. Nu du skriver det tænker jeg på en artikle jeg læste idag i et ugeblad om et par der havde 11 børn og de ville gerne have et par stykker mere. Det virker på en mere ret voldsomt at kunne have tid til så mange børn og tilgodese dem alle. Det kan man vel næppe. vil selv sige at her bliver det altså ikke mere end tre for der ska jo være tid til dem når man nu også skal arbejde mv. Alt andet tor jeg bliver for meget, men tak for dit svar.

Anmeld

9. april 2012

Princesspigen

Kellie skriver:

7 børn er også mange. Tror det rigtig hårdt at være en del af en så stor søskendeflok. Man må vel føle sig lidt overset til tider. Nu du skriver det tænker jeg på en artikle jeg læste idag i et ugeblad om et par der havde 11 børn og de ville gerne have et par stykker mere. Det virker på en mere ret voldsomt at kunne have tid til så mange børn og tilgodese dem alle. Det kan man vel næppe. vil selv sige at her bliver det altså ikke mere end tre for der ska jo være tid til dem når man nu også skal arbejde mv. Alt andet tor jeg bliver for meget, men tak for dit svar.

selv tak..

og du har ret, vi er eller føler os alle overset ind i mellem.. den ældste er nu 33 og den yngste er 8, så der bor stadig nogle hjemme og har brug for den tid de ikke kan få...

men så længe du/i tænker jer om og træffer det rigtige valg for jer, så fint med mig  (selv om jeg ku ikke ville kunne stoppe jer ) hihi

Anmeld

9. april 2012

foto på lærred

Kellie skriver:

Nogen der kunne tænke at dele ud af deres erfaringer med at få børn tæt på hinanden? Er nemlig lidt i tvivl om what to do. Kæresten og jeg har to sønner. En på 9 år og en lille på 6 mdr. Der er jo ret nemt med en stor selvkørende dreng men nu er kæresten begyndt at snakke om vi ikke skulle have nr. 3 og bare begynde at prøve nu.

Det er underligt fordi det var svært at overbevise ham om at få de to første børn, (en af grundene til aldersforskellen) og nu er han bare helt vild med familielivet og vores skønne unger. Troede slet ikke vi skulle have flere, så det overasker mig og vil da rigtig gerne have et barn mere, men havde måske forestillet mig der gik et par år endnu.

Men hvordan er det med søskende relativt tæt på hinanden. Godt som mindre godt vil jeg da gerne høre jeres erfaringer om, så jeg kan ligge det med ind i overvejelserne.

Der var en der oprettede en tråd for nogle dage siden:

https://www.baby.dk/debat/168074pi1/skruk/del-erfaringer-at-faa-nr--2-kort-efter-nr--1-.aspx

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

9. april 2012

mustafa ali can

jeg har 2 sønner en på 21 mdr og en på 3år 4 mdr de leger meget godt sammen og da er kun 1.5 år imellem dem men det kan være meget hårdt med 2 små efter hinanden. jeg er stolte af mine den store tænker meget på den lille

held og lykke

Anmeld

9. april 2012

mustafa ali can

jeg har 2 sønner en på 21 mdr og en på 3år 4 mdr de leger meget godt sammen og da er kun 1.5 år imellem dem men det kan være meget hårdt med 2 små efter hinanden. jeg er stolte af mine den store tænker meget på den lille

held og lykke

Anmeld

9. april 2012

sarahb

Jeg synes det er helt vildt hårdt. Har 2 drenge med 2 års mellemrum.
Jo det er super dejligt og jeg elsker dem over alt pp jorden og de elsker hinanden. Men de er begge super stædige og driller hinanden super meget, så ofte er det skænderier og kampe om hvem der bestemmer mellem de to, mere end harmoniske lege hvor der ergo mens de sidder og leger sammen. Og det kan godt være vildt hårdt at man konstant skal være mægler og konflikt løser og hvem der egentligt først havde den ene bil osv.

Men skønne er de og håber bare det bliver bedre med tiden

Anmeld

9. april 2012

Annette A

foto på lærred skriver:

Der var en der oprettede en tråd for nogle dage siden:

https://www.baby.dk/debat/168074pi1/skruk/del-erfaringer-at-faa-nr--2-kort-efter-nr--1-.aspx

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

tak..

Anmeld

9. april 2012

Annette A

mustafa ali can skriver:

held og lykke

Tak..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.