Jeres bedste spare-råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2009

Anja

Vi har:

mad
slik/sodavand (drikker nemlig alt for meget sodavand)
Fast food
fornøjelser
Gaver
Hjemmet
Personlig pleje (bla bleer, shampo, medicin)
Tøj
Børn (tøj, fodtøj, legetøj)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Mormilla

Anja skriver:

Vi har:

mad
slik/sodavand (drikker nemlig alt for meget sodavand)
Fast food
fornøjelser
Gaver
Hjemmet
Personlig pleje (bla bleer, shampo, medicin)
Tøj
Børn (tøj, fodtøj, legetøj)

Okay de er gode!!! Dem vil jeg da lige prøve

Anmeld

2. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hmmm... Mine bedste spareråd.. svært at sige...
Jeg er ret sparsommeligt anlagt fra starten, jeg kan godt lide at min hverdagsomkostninger er på et minimum også kan jeg bruge overskuddet på luksus... det med overskud, det er først kommet indenfor det sidste år... fordi vi ellers har været MEGET lavt lønnede...

Men altså... mmm... det handler meget om at købe stort ind, billigt, have en god fryser. Lave god billig mad. Få madvarerne til at strække osv.

Også et GODT sparetip hehe (og tilmed mega hyggeligt!!!)

MIne TØJBYTTE GRUPPER Det er fantastisk!!! Vi tager alt det tøj med vi ikke bruger mere og bytter i med hinanden. Det er vildt fedt. Alt restern, der bliver til overs, bliver sendt til genbrugsbutikken

Nåååeee Der er også noget andet:
Fredags slik fx.: der har vi en kasse i køkkenet, som Idun får alle de slikposer, velmenene naboer, bedsteforældre eller andet godtfolk overhælder hende med i forkælelser. Så ligger det der. Om fredagen, får hun lov til at vælge 10-15 slikting (stk' størrelse). Det sparer vi også mange penge på.

Anmeld

2. april 2009

Kristina V

Vi laver madplan herhjemme.. Så har vi aftalt et beløb hver som vi kan bruge på cafe ture, bio ture osv hver. Resten bliver smidt på en opsparing, og tror efterhånden vi smider imellem 4-5000 ind hver måned, fordi jeg er begyndt at dele det sådan op. Før brugte vi bare fordi de stod der...

Anmeld

2. april 2009

Fines mor

Her er nogle guldkorn:

Køb gris/ ko i store partier, man får rigtig meget kød på den måde.
Sparepærer i hele huset.
Sæt opvaskermaskinen på 55 g. istedet for 65 g.
Vask tøjet på 30 g. istedet for 40 g, dog skal sengetøj og undertøj op på 60 g.
Køb evt. vaskepulver med enzymer, så man kan komme ned på koldtvands vask på 20 g.
Sluk lyset i huset når det ikke bruges.
Skru lidt ned for varmen særligt gulvvarmen og håndklæderadiator.

Køb ind på tilbud, gå i de billige butikker, lav mad til flere dage, frys ned og gem rester, man kan altid have en reste spise dag. Supper nemt og billigt.

Anmeld

2. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fines mor skriver:

Her er nogle guldkorn:

Køb gris/ ko i store partier, man får rigtig meget kød på den måde.
Sparepærer i hele huset.
Sæt opvaskermaskinen på 55 g. istedet for 65 g.
Vask tøjet på 30 g. istedet for 40 g, dog skal sengetøj og undertøj op på 60 g.
Køb evt. vaskepulver med enzymer, så man kan komme ned på koldtvands vask på 20 g.
Sluk lyset i huset når det ikke bruges.
Skru lidt ned for varmen særligt gulvvarmen og håndklæderadiator.

Køb ind på tilbud, gå i de billige butikker, lav mad til flere dage, frys ned og gem rester, man kan altid have en reste spise dag. Supper nemt og billigt.

Lige præcis, det er sådan ca det vi gør... Også derfor vi har en stoooor fryser (som jeg nogengange alligevel kan syntes er lille Når den er fyldt med dejligt lækkert kød!!)

og rester kan bruges på 1000 måder nam nam

Anmeld

2. april 2009

Fines mor

Zafir skriver:

Lige præcis, det er sådan ca det vi gør... Også derfor vi har en stoooor fryser (som jeg nogengange alligevel kan syntes er lille Når den er fyldt med dejligt lækkert kød!!)

og rester kan bruges på 1000 måder nam nam

Vi har 500 L fryser her i huset, og købte 1 gris og 1/4 ko for 4500 kr. alt skåret osv. lige til at lægge i poser, og i fryseren.
Så vi har kød til langtid, og det smager himmelsk.
Hvis ikke vi havde det, så tror jeg ikke vi fik t-bone, engelske bøffer ret tit haha.

Anmeld

3. april 2009

GryDia

Wuuuhuuu - lige en tråd for mig

Herhjemme er det blevet en sport for mig at spare, jeg har overhovedet ikke styr på mine penge og sammen med min bankrådgiver har vi fået gjort sådan at de penge vi har at leve for bliver delt op, så vi får 1000kr hver mandag som vi så skal leve for.

Jeg gør således:
Hver søndag laver jeg madplan for en uge, helst en hvor maden rækker til 2 dage af gangen, ellers skal det være 2 billige ting vi får. Skriver så de ting ned vi mangler. Om mandagen hæver jeg 500kr og tager i Rema1000 og køber KUN det der står på listen og det resultere i at vi bruger 2-300 kr på mad om ugen, hvor vi før brugte omkring 500kr. Resten af pengene bruger jeg til at fylde diesel på bilen for, og jeg tanker kun når prisen er under 7 kr/l - Husk at benzinpriser stiger kl 10.00 hver dag

Det sker så engang imellem om fredagen at vi bruger 100 kr på usundt til weekenden, men vi skal jo også leve

Vi plejer at spise ekstremt meget kød (manden er landmand og det høre sig til) men nu er jeg begyndt at gøre således: Laver jeg frikadeller, laver jeg dem til minideller, der bliver mange og det føles som man spiser flere, resten bliver frosset ned eller gemt til dagen efter. Andet kød bliver skåret i mindre stykker så det ser ud af mere, selvom der egentligt er mindre.

Det fungerer rigtig godt for os, og vi spare da en del

Anmeld

3. april 2009

Fines mor

GryDia skriver:

Wuuuhuuu - lige en tråd for mig

Herhjemme er det blevet en sport for mig at spare, jeg har overhovedet ikke styr på mine penge og sammen med min bankrådgiver har vi fået gjort sådan at de penge vi har at leve for bliver delt op, så vi får 1000kr hver mandag som vi så skal leve for.

Jeg gør således:
Hver søndag laver jeg madplan for en uge, helst en hvor maden rækker til 2 dage af gangen, ellers skal det være 2 billige ting vi får. Skriver så de ting ned vi mangler. Om mandagen hæver jeg 500kr og tager i Rema1000 og køber KUN det der står på listen og det resultere i at vi bruger 2-300 kr på mad om ugen, hvor vi før brugte omkring 500kr. Resten af pengene bruger jeg til at fylde diesel på bilen for, og jeg tanker kun når prisen er under 7 kr/l - Husk at benzinpriser stiger kl 10.00 hver dag

Det sker så engang imellem om fredagen at vi bruger 100 kr på usundt til weekenden, men vi skal jo også leve

Vi plejer at spise ekstremt meget kød (manden er landmand og det høre sig til) men nu er jeg begyndt at gøre således: Laver jeg frikadeller, laver jeg dem til minideller, der bliver mange og det føles som man spiser flere, resten bliver frosset ned eller gemt til dagen efter. Andet kød bliver skåret i mindre stykker så det ser ud af mere, selvom der egentligt er mindre.

Det fungerer rigtig godt for os, og vi spare da en del

Når jeg laver frikadeller så kan jeg godt finde på, at fylde dem med lidt havregryn eller gulerødder, så bliver der mere ud af farsen. :-)
Istedet for Rema har du så besøgt LIDL? De er efter undersøgelserne de billigeste på marked hvad angår indkøb af fødevarer.

Anmeld

3. april 2009

GryDia

Fines mor skriver:

Når jeg laver frikadeller så kan jeg godt finde på, at fylde dem med lidt havregryn eller gulerødder, så bliver der mere ud af farsen. :-)
Istedet for Rema har du så besøgt LIDL? De er efter undersøgelserne de billigeste på marked hvad angår indkøb af fødevarer.

Jeg kommer også havregryn i istedet for mel
Vi tager en gang imellem i Lidl, men det bliver sjældnere og sjældnere, hvorfor ved jeg egentligt ikke. Vi handler faktisk kun i Rema, Lidl og Aldi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.