Wuuuhuuu - lige en tråd for mig

Herhjemme er det blevet en sport for mig at spare, jeg har overhovedet ikke styr på mine penge og sammen med min bankrådgiver har vi fået gjort sådan at de penge vi har at leve for bliver delt op, så vi får 1000kr hver mandag som vi så skal leve for.
Jeg gør således:
Hver søndag laver jeg madplan for en uge, helst en hvor maden rækker til 2 dage af gangen, ellers skal det være 2 billige ting vi får. Skriver så de ting ned vi mangler. Om mandagen hæver jeg 500kr og tager i Rema1000 og køber KUN det der står på listen og det resultere i at vi bruger 2-300 kr på mad om ugen, hvor vi før brugte omkring 500kr. Resten af pengene bruger jeg til at fylde diesel på bilen for, og jeg tanker kun når prisen er under 7 kr/l - Husk at benzinpriser stiger kl 10.00 hver dag

Det sker så engang imellem om fredagen at vi bruger 100 kr på usundt til weekenden, men vi skal jo også leve

Vi plejer at spise ekstremt meget kød (manden er landmand og det høre sig til) men nu er jeg begyndt at gøre således: Laver jeg frikadeller, laver jeg dem til minideller, der bliver mange og det føles som man spiser flere, resten bliver frosset ned eller gemt til dagen efter. Andet kød bliver skåret i mindre stykker så det ser ud af mere, selvom der egentligt er mindre.
Det fungerer rigtig godt for os, og vi spare da en del
Anmeld