Jeres bedste spare-råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.485 visninger
22 svar
0 synes godt om
2. april 2009

Kloster

Ja hvad er jeres bedste spareråd...
Vil gerne snart have en fin konto igen, så der skal lige klø's på nu...

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Diana...

Åhh her lytter jeg lige med.

Anmeld

2. april 2009

Anja

Det har virket godt hos os at vi skriver ALT op vi bruger penge på.

Vi har et regnark, hvor alle beløb notes i nogle katogorier fx mad, fornøjelser, tøj, ting til hjemmet

Efter vi er begyndt at gøre det kan vi lettere spare for nu kan vi jo se sort på hvidt hvad vores penge går til ! Vi har gjort det i ca ½ år nu og vi fortsætter med det.

Ellers kan jeg anbefale at lave madplan for mindst en uge af gangen og så ofte lave med til to dage i træk.

Anmeld

2. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Husk at slukke lyset når du ikke er i lokalet. Køb sparepærer. Sluk for al elektronik når du ikke bruger det (ikke standby).

Det er ganske vist ikke noget der giver penge på kontoen med det samme. Men man bliver overrasket over hvor mange penge man kan spare bare ved at tænke lidt over de små ting.

Ellers er der selvfølgelig de klassiske råd. Sælg bilen(hvis du har en) Og gå på jagt efter tilbud i reklamerne.

Anmeld

2. april 2009

Stumpen

Se luksusfælden på tv3, der kommer mange gode ideer... Ved faktisk ikke om man kan finde ideerne på deres hjemmeside..

Anmeld

2. april 2009

Stumpen

Anja skriver:

Det har virket godt hos os at vi skriver ALT op vi bruger penge på.

Vi har et regnark, hvor alle beløb notes i nogle katogorier fx mad, fornøjelser, tøj, ting til hjemmet

Efter vi er begyndt at gøre det kan vi lettere spare for nu kan vi jo se sort på hvidt hvad vores penge går til ! Vi har gjort det i ca ½ år nu og vi fortsætter med det.

Ellers kan jeg anbefale at lave madplan for mindst en uge af gangen og så ofte lave med til to dage i træk.

ER det slet ikke bøvlet???

Anmeld

2. april 2009

Honningblomst

Kun hævekort, kun handle en gang om ugen og kun handle det der tår på sedlen. Lave madplan og købe tøj og sko til alle i bilka og andre billigbutikker....og ja, jeg gør ingen af delene-griner
Knus Eva..

Anmeld

2. april 2009

Anja

Stumpen skriver:

ER det slet ikke bøvlet???

Nej, det er det ikke. Det troede jeg det ville være da vi begyndte efter inspiration fra Luksusfælden.

Computeren står jo altid tændt, der ligger en genvej til regnearket på skrivebordet. Vi har lavet en skabelon som vi så bare starter på ny hver den 1.

Typisk skriver vi tingene op om aftenen, når man alligevel sidder med computeren på skødet i sofaen Det er mest manden der skriver op, så jeg får ofte spørgsmålet : "og hvad har du så brugt af penge i dag ?"

Tror vi har 8 katogorier i alt. Da vi startede troede vi brugte 5000 - 6000 kr på mad, men vi bruger faktisk kun 3500kr ! Så det er jo lidt interessant at finde ud af, hvad de penge så bliver brugt til, som man regnede med var gået til mad

Anmeld

2. april 2009

Mormilla

Anja skriver:

Nej, det er det ikke. Det troede jeg det ville være da vi begyndte efter inspiration fra Luksusfælden.

Computeren står jo altid tændt, der ligger en genvej til regnearket på skrivebordet. Vi har lavet en skabelon som vi så bare starter på ny hver den 1.

Typisk skriver vi tingene op om aftenen, når man alligevel sidder med computeren på skødet i sofaen Det er mest manden der skriver op, så jeg får ofte spørgsmålet : "og hvad har du så brugt af penge i dag ?"

Tror vi har 8 katogorier i alt. Da vi startede troede vi brugte 5000 - 6000 kr på mad, men vi bruger faktisk kun 3500kr ! Så det er jo lidt interessant at finde ud af, hvad de penge så bliver brugt til, som man regnede med var gået til mad

Hvad er de 8 katogorier??? Har nemlig tænkt tit på ay gøre det, men kan ikke finde ud af hvad katogorierne skal være.

Anmeld

2. april 2009

Stumpen

Anja skriver:

Tak for tippet... Selvom vi ikke er dem der bruger mest penge, så tror jeg stadig vi kunne spare, for i guder alle de lige gyldige ting der kommer i vognen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.