Har taget munden for fuld!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg er altså lidt træt af folk ødelægger min tråd..

- Jeg har det rigtig dårligt med dette og havde brug for råd og blive hørt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

MomInTheMaking

smølfine skriver:

Mener du virkelig det??? At hellere på kh end at være lønmodtager??? Og hvem skal så betale for gildet? Vi kan da ikke bare sætte os med hænderne i skødet og lade os forsørge, fordi vi ikke føler vi kan få hverdagen til at fungere med et job. Så må man da kigge på sin situation og finde en løsning, der kan fungerer for ens familie, men det kan da ikke blive samfundets problem.

Jeg mener tydeligvis ikke det du tror jeg mener i hvert fald. haha.. eller måske gør jeg... og hvis jeg gjorde er det da heldigvis min medfødte ret.^^

Jeg kan forsøge at uddybe hvad jeg mener, men ved da ikke om det ændre noget.

Jeg mener at det er okay at have en periode hvor man ikke kan overskue at have 37 timer om ugen, især med de ting TS fortæller der sker i hendes iv lige nu.

Og når jeg skriver til TS tager jeg udgangspunkt i hendes problematik og ikke samfundets. og hvis du mener at man bare skal pukle på og blive ved og ved og ved ind til man kolapser, så synes jeg det er LIGE så forrykt som du tydeligvis finder min udmelding. (og det kommer der desuden heller ikke noget godt ud af for samfundet i sidste ende.)

Desuden har jeg ALDRIG skrevet "hellere kH end lønmodtager" jeg skrev hellere "på KH og glad med overskud til sit liv" end lønmodtager og ked, udkørt og opbrugt.

I min optik er det bedre at tage en pause når man har brug for den, og finde ud af hvordan man skal løse de problemer der nu er, end at køre sig selv helt død, så kommer samfundet MEGET sandsynligt  til at betale mere i sidste ende.

Men jeg gider egentlig ikke at tage stilling til samfundet, når der sidder en person bag tasterne med et seriøst problem.

Men det er jo min mening, SOM jeg er er i min fulde ret til at have og ytre mig omkring, lige så vel som du er i din gode ret til at ytre dig om din..

Anmeld

20. marts 2012

FruHolm <3

Nu ved jeg slet ikke noget om Kontakt hjælp så dette spørgsmål:

Men hvis dette praktik er nytteløst ville du så ikke kunne tage arbejde på f.eks. 7eleven, McDonnalds, vikar i en vuggestue osv?  eller er der et krav om at man skal i sådan nogle praktikker?

Ja det vil jeg godt kunne for der kan jeg komme i a-kasse osv, på kh er der ikk noget der hedder at holde ferie, må ikk tage udenfor danmark på ferie, + at selvom man er i praktik skal man også melde sig aktiv hver uge , og pga kh kan jeg ikk låne penge i banken til kørekort og må ikk spare op til det da man højst må spare 10.000 op ialt har man mere skal man leve af det osv. 

For at få kh skal man gøre som de siger , f. Eks hvis der kommer et ledigt job som man bliver tilbudt,  så ligegyldigt hvad det er må man ikk sige nej , så stopper kh .

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

Ja det vil jeg godt kunne for der kan jeg komme i a-kasse osv, på kh er der ikk noget der hedder at holde ferie, må ikk tage udenfor danmark på ferie, + at selvom man er i praktik skal man også melde sig aktiv hver uge , og pga kh kan jeg ikk låne penge i banken til kørekort og må ikk spare op til det da man højst må spare 10.000 op ialt har man mere skal man leve af det osv. 

Du skal slet ikke sidde og forsvare dig, det synes jeg ikke er iorden.. Hver menneske har sine personelige grunde for at være på KH at nogle virkelig udnytter det kan vi andre ikke ¨gøre for..

Anmeld

20. marts 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Du skal slet ikke sidde og forsvare dig, det synes jeg ikke er iorden.. Hver menneske har sine personelige grunde for at være på KH at nogle virkelig udnytter det kan vi andre ikke ¨gøre for..

Nej det ved jeg egentlig godt jeg ikk skal :') 

Men man bliver vant til det når folk der ikk har stået i situationen rakker ned på en og siger man udnytter systemet , :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.