Har taget munden for fuld!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Altså.. i min optik er det ligegyldigt hvor lang tid det er, hvis man ikke føler man kan, skal man lytte til det. :/ Jeg har selv prøvet det og det er ikke sjovt at skulle indrømme at man ikke kan. Jeg tænkte jo med min "fornuftige" hjerne at det da var noget værre pjat, hvorfor kan du ikke klare en lille praktik etc. men det kunne jeg ikke.. og så var det bare sådan det var, jeg blev meget gladere da jeg stoppede og 1 år senere var jeg klar og gennemførte en 3 mdr's praktik (samme sted)

Og når du er i den priviligerede situation at du faktisk ikke BEHØVER at have et fuldtidsjob.. så LAD være. Der er jo ingen grund til at blive stresset og ked af det over noget du egentlig ikke bhøver at gøre.

gir det mening? xD hehe

Ja men hvordan skal jeg få det sagt så /:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Jeg står og er ledig på KH og har derfor søgt noget praktik på et plejehjem som er på 37 timer, jeg kan allerede mærke på mig selv nu at jeg fortryder og ikke kan magte det.. Jeg syntes jeg har svært ved at få min hverdag til at hænge sammen føler jeg er stresset og at jeg ikke har tid til mit barn s: - Jeg er så ked af det jeg kan ikke orke at jeg skal ud og lave noget.. I de sidste to uger har der vært sygdom herhjemme, lægen ved ikke hvad mit barn fejler så det er rigtig hårdt og nu ligger jeg selv og er syg.. Jeg bare ikke rumme mere /; Hvad gør jeg???

Kender det godt, er selv på kh og skal nu ud igennog finde ny praktik, jeg SKAL ifølge kommunen have fuldtid, men kan ikk arbejde weekend + jeg skal have fri til at hente min søn i dagplejen, og oven idet dkal jeg gå til genoptræning, har INTET overskud og ved lrligtalt ikk hvornår jeg skal have tid til genoptræning når jeg skal træne 3 gange i ugen ved siden af fuldtids praktik. Og pga jeg kun kan arbejde fra morgen til midt eftermiddag man- torsdag og fra morgen til over middag fredag så kan jeg ikk finde et fuldtidsjob, og ar virkelig ikk råd til at gå ned i løn, for pga kæresten er provitionslønnet elev kan jeg ikk få friplads i dp og vi kan heller ikk få boligstøtte ( min kæreste er ikk engang far til min dreng ) :/ 

Så siger de jeg bare kan starte i skole, men skal ikk låne flere penge af su for at få i nærheden af hvad jeg får nu 

Anmeld

20. marts 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Ja men hvordan skal jeg få det sagt så /:

Som du siger det her. Jeg kan ikke holde til det, jeg bliver nødt til at stoppe.

Jeg kan også se at du skal have en abort og det er sgu da formildende omstændigheder, det rager self ikke nogen at du skal det, men jeg ved at kommunen og KH kontoret vil have større forståelse for dig hvis du siger det, der er ikke noget galt i at spille "synd for" - kortet når det rent faktisk er lidt "synd for" én. Så længe man ikke misbruger det i længden.

Anmeld

20. marts 2012

Kløver

Jeg tror det bedste er at afvente om du får jobbet, og hvordan Det ser ud når du er blevet rask igen. Får du jobbet og ikke kan klare det, skal du have sygemelding ved lægen, så Du er sikker på du ikke ender i problemer ved kommunen, da man skal være til rådighed for arbejdsmarkedet hvis man får kontanthjælp, mm der er særlige omstændigheder

Håber det bedste for dig og i begge snart er raske og friske igen

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

Kender det godt, er selv på kh og skal nu ud igennog finde ny praktik, jeg SKAL ifølge kommunen have fuldtid, men kan ikk arbejde weekend + jeg skal have fri til at hente min søn i dagplejen, og oven idet dkal jeg gå til genoptræning, har INTET overskud og ved lrligtalt ikk hvornår jeg skal have tid til genoptræning når jeg skal træne 3 gange i ugen ved siden af fuldtids praktik. Og pga jeg kun kan arbejde fra morgen til midt eftermiddag man- torsdag og fra morgen til over middag fredag så kan jeg ikk finde et fuldtidsjob, og ar virkelig ikk råd til at gå ned i løn, for pga kæresten er provitionslønnet elev kan jeg ikk få friplads i dp og vi kan heller ikk få boligstøtte ( min kæreste er ikk engang far til min dreng ) :/ 

Så siger de jeg bare kan starte i skole, men skal ikk låne flere penge af su for at få i nærheden af hvad jeg får nu 

Jeg hader godt nok den kommune, man bliver overhovedet ikke behandlet som et voksenmenneske.. Jeg er virkelig rystet over deres opførelse..

Anmeld

20. marts 2012

Mira0911

synes du skal tage snakken med din job rådgiver og ligge kortene på bordet...  

Anmeld

20. marts 2012

smølfine

Mom In The Making skriver:

HVis du ikke kan overskue 37 timer og det går ud over dig selv og din familie, så skal du finde noget andet. Det er måske nemmere sagt end gjort, men min holdning er: Hellere kontantshjælpsmotager, lykkelig og afslappet med overskud til sig selv og børn, end lønmodtager med stress og dårlig samvittighed.

Det er måske ikke så fedt at skulle krybe til korset så hurtigt og sige "DET her, det kan jeg ikke alligevel" men som jeg ser det, er det bare med at suge stoltheden og gøre det.

Håber du finder ud af det og finder ud af hvad din lille gøje fejler.

Mener du virkelig det??? At hellere på kh end at være lønmodtager??? Og hvem skal så betale for gildet? Vi kan da ikke bare sætte os med hænderne i skødet og lade os forsørge, fordi vi ikke føler vi kan få hverdagen til at fungere med et job. Så må man da kigge på sin situation og finde en løsning, der kan fungerer for ens familie, men det kan da ikke blive samfundets problem.

Anmeld

20. marts 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Jeg hader godt nok den kommune, man bliver overhovedet ikke behandlet som et voksenmenneske.. Jeg er virkelig rystet over deres opførelse..

Sådan har jeg det også, vil jo gerne have et arbejdet men det er jo ikk til at have overskud til at finde et job når man bliver tvunget ud i en fuldtids praktik selvom stederne siger , der ikk er noget job at komme efter når praktikken er skut.

Synes sku man bliver udnyttet. Og kommunen er ligeglade i praktik = ikke deres problem i noget tid

Anmeld

20. marts 2012

tinasmor

smølfine skriver:

Mener du virkelig det??? At hellere på kh end at være lønmodtager??? Og hvem skal så betale for gildet? Vi kan da ikke bare sætte os med hænderne i skødet og lade os forsørge, fordi vi ikke føler vi kan få hverdagen til at fungere med et job. Så må man da kigge på sin situation og finde en løsning, der kan fungerer for ens familie, men det kan da ikke blive samfundets problem.

Måske lidt hård måde at du fik skrevet det på. Men jeg må faktisk sige, at jeg er enig.

Nu kender jeg ikke ts forløb med sygdom, abort osv. men generelt så er det jo hårdt for næsten alle med børn og fuldtidsjob at få det til at fungere, men det er jo en del af det at være voksen og vælge at få børn. Man ved jo at det kan være stressende at arbejde og få lavet mad, hentet børn, gjort rent osv osv. Men sådan er livet jo for langt de fleste.

Jeg er helt med på, at man ønsker at prioritere anderledes (arbejde mindre og mere tid til familie osv) og hvis ts mand har et godt arbejde, så ts kun skal arbejde deltid så synes jeg det er en god løsning. Hvis man uden om systemet kan arbejde så lidt/eller meget som man ønsker så er det for mig fint. Men hvis alle os der synes at det er hårdt med et 37 timers job skulle forsøges af staten så ville det stå endnu værre til end det gør nu.

Igen- ved godt at nogle er gået ned med stress eller psykiske sygdomme som gør de ikke kan arbejde. Men hvis man ellers er rask så kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke kan finde et arbejde. Tænker at hvilket som helst arbejde er bedre end intet arbejde indtil drømme jobbet er muligt.

Anmeld

20. marts 2012

tinasmor

MinBabyOscar <3 skriver:

Sådan har jeg det også, vil jo gerne have et arbejdet men det er jo ikk til at have overskud til at finde et job når man bliver tvunget ud i en fuldtids praktik selvom stederne siger , der ikk er noget job at komme efter når praktikken er skut.

Synes sku man bliver udnyttet. Og kommunen er ligeglade i praktik = ikke deres problem i noget tid

Nu ved jeg slet ikke noget om Kontakt hjælp så dette spørgsmål:

Men hvis dette praktik er nytteløst ville du så ikke kunne tage arbejde på f.eks. 7eleven, McDonnalds, vikar i en vuggestue osv?  eller er der et krav om at man skal i sådan nogle praktikker?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.