smølfine skriver:
Mener du virkelig det??? At hellere på kh end at være lønmodtager??? Og hvem skal så betale for gildet? Vi kan da ikke bare sætte os med hænderne i skødet og lade os forsørge, fordi vi ikke føler vi kan få hverdagen til at fungere med et job. Så må man da kigge på sin situation og finde en løsning, der kan fungerer for ens familie, men det kan da ikke blive samfundets problem.
Måske lidt hård måde at du fik skrevet det på. Men jeg må faktisk sige, at jeg er enig.
Nu kender jeg ikke ts forløb med sygdom, abort osv. men generelt så er det jo hårdt for næsten alle med børn og fuldtidsjob at få det til at fungere, men det er jo en del af det at være voksen og vælge at få børn. Man ved jo at det kan være stressende at arbejde og få lavet mad, hentet børn, gjort rent osv osv. Men sådan er livet jo for langt de fleste.
Jeg er helt med på, at man ønsker at prioritere anderledes (arbejde mindre og mere tid til familie osv) og hvis ts mand har et godt arbejde, så ts kun skal arbejde deltid så synes jeg det er en god løsning. Hvis man uden om systemet kan arbejde så lidt/eller meget som man ønsker så er det for mig fint. Men hvis alle os der synes at det er hårdt med et 37 timers job skulle forsøges af staten så ville det stå endnu værre til end det gør nu.
Igen- ved godt at nogle er gået ned med stress eller psykiske sygdomme som gør de ikke kan arbejde. Men hvis man ellers er rask så kan jeg ikke forstå hvorfor man ikke kan finde et arbejde. Tænker at hvilket som helst arbejde er bedre end intet arbejde indtil drømme jobbet er muligt.
Anmeld