Indbetaling til pension?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

An&Jo

AnnaKJ skriver:

Hvornår er det man begynder at indbetale til pension?

Vi godt at vi gør via. arbejdsmarkedesbidrag, men nu tænker jeg ellers

Og hvilke muligheder er der for "opsparing" af pension?

Jeg indbetaler til pension..

Jeg har oprettet en kapital pension igennem min bank, og kan så senere konvertere den til en ratepension hvis jeg har lyst..

Der er mange muligheder indenfor private pensionsopsparinger, men det kommer også an på hvad lige præcis din bank tilbyder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

tinasmor

AnnaKJ skriver:

Er det så sådan en kapitalpension jeg skal oprette eller? 

Jeg vil klart anbefale dig at få et møde med din bankrådgiver. De kan fortælle dig hvilke pensionsordninger der er og hvilke der vil være bedst for dig. Det afhængiger også af f.eks løn/skattefordele hvis man betaler topskat osv osv. Så jeg ville få et møde og så få den rigtige information. Som en anden også skrev, så siger man 10 procent af din løn som tommelfingerregl.

Anmeld

21. marts 2012

AnnaK89

Ariel skriver:

Kan lige læse du er på SU, så ville jeg (og gjorde jeg) oprette en kapital pension via banken. Det kan du selv bestemme hvor mange penge der skal sættes derpå.

Nu hvor du er på SU, kan du nøjes med fx- 100-150 kr pr. mdr. Samtidig kan du overvejer, om du vil de skal sætte dem i aktier. (igen gjorde jeg det) da jeg var lige så ung og sprød som dig fik de ok til at sætte dem i højrisiko aktier, der er større risiko for at midste, men du mindster iKKE dine penge, da der også gives højre afkast.

Nu hvor jeg er knap så ung og sprød er mine akier almindelige middel-risiko aktier, de giver knap så meget i afkast men jeg taber heller ikke så meget på dem i sidste ende.

om nogen år, bliver de til lavrisiko aktier, så når engang om 1000 år jeg skal ha dem udbetalt, så har jeg kun vundet på mine aktier.

Ville bare lige fortælle at jeg fulgte dit råd

Har dag været i banken for at oprette en kapital pension - sætter 200 kr ind hver måned og de bliver så invisteret i rene aktier
Min bankrådgiver var helt enig og synes det var en rigtig fin ide - så intet problem der. Og når jeg så kommer af SU, så tager vi den op igen

Så mange tak for dine råd

Anmeld

22. marts 2012

Klumpe-dumpe

AnnaKJ skriver:

Ville bare lige fortælle at jeg fulgte dit råd

Har dag været i banken for at oprette en kapital pension - sætter 200 kr ind hver måned og de bliver så invisteret i rene aktier
Min bankrådgiver var helt enig og synes det var en rigtig fin ide - så intet problem der. Og når jeg så kommer af SU, så tager vi den op igen

Så mange tak for dine råd

Glæder mig at kunne hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.