Indbetaling til pension?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.672 visninger
23 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

AnnaK89

Hvornår er det man begynder at indbetale til pension?

Vi godt at vi gør via. arbejdsmarkedesbidrag, men nu tænker jeg ellers

Og hvilke muligheder er der for "opsparing" af pension?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Klumpe-dumpe

AnnaKJ skriver:

Hvornår er det man begynder at indbetale til pension?

Vi godt at vi gør via. arbejdsmarkedesbidrag, men nu tænker jeg ellers

Og hvilke muligheder er der for "opsparing" af pension?

er det efterløn du mener???

Anmeld

19. marts 2012

katrineoerum

Jeg går ud fra det er en privat pensions opsparing du mener? i så fald så ska du starte så hurtigt som du kan.  Jeg startede da jeg var 25

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

Ariel skriver:

er det efterløn du mener???

Nej efterlønnen er da væk?

Mener når jeg går på pension om mange år

Anmeld

19. marts 2012

AnnaK89

katrineoerum skriver:

Jeg går ud fra det er en privat pensions opsparing du mener? i så fald så ska du starte så hurtigt som du kan.  Jeg startede da jeg var 25

Ja det kunne være dejligt

Min mand har f.eks. 2 forskellige - men ved ikke meget om det?

Anmeld

19. marts 2012

Klumpe-dumpe

AnnaKJ skriver:

Nej efterlønnen er da væk?

Mener når jeg går på pension om mange år

Tjatjo helt væk er nu ikke....

Men jeg har bla. en kapital pension via banken, hvor jeg betaler X-antal kr pr. mdr. banken invistere så mine penge i aktier,

Samtidig har jeg en pension via mit job, hvor jeg indbetaler x-antal kr pr. mdr og det samme gør min arbejdsgiver.

Anmeld

20. marts 2012

Na-Wi

Indbetaler man ikke til ATP Livslang Pension når man er på su eller kontanthjælp ? ..

Anmeld

20. marts 2012

katrineoerum

AnnaKJ skriver:

Ja det kunne være dejligt

Min mand har f.eks. 2 forskellige - men ved ikke meget om det?

Jeg har en som bliver betalt igennem min bruttoløn. Min arbejdsgiver betaler 12% og jeg betaler 4 %. Det er en god pensions ordning og det er ofte noget skal man normalt får i en større privat viksomhed. Ofte er det obligatorisk. Senere hen er det en god ide at starte en kapital pension op. Det er en man kan oprette selv som også betales over bruttolønnen men her giver arbejdsskiveren ikke tilskud.

Det er rigtig godt at starte med at lave en pension så tidligt i dit liv som muligt da det ikke mængden du indbetaler der har den største betydning men de går pengene har stået og trukket renter.

Når du så for oprettet en pension vil din pensions mægler aftale med dig hvordan dine penge skal investeres. Ofte kan man vælge enten at have en fast rente eller at penge bliver investeret i aktier og obligationer. Dem kan du så enten selv forvalte eller din pensionsmægler kan forvalte dem. 

Min pension er med fast rente da jeg er en person som går med livrem og seler. Det er ikke nødvendigvi der man får det største afkast og det kan faktisk være en gode ide at invester i aktier til at starte med da du ikke har så meget at tabe men tilgengæld kan få et pænt afkast. Men det kommmer jo an på hvilken person man er.

Anmeld

20. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Så hurtigt som muligt - det er vigtigt, at man sparer op til ens alderdom selvom det ligger langt ude i fremtiden

Anmeld

20. marts 2012

Mussen2

Så hurtig som muligt, gerne i starten af 20'erne. 

Arbejdsmarkedsbidrag er ikke en pension og Og atp er blot folkepension, hvilket ikke er ret meget. Så spar selv op. 

Jeg mener man siger min 10 % af din løn skal spares op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.