Lussingesyge.. er jeg pylret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg havde gjort det samme, så synes bestemt ikke du er pylret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

ano14316

crille skriver:

Er her nogen der har erfaring eller viden herom? 

Blev i formiddags riget op af min chef der fortalte at en af børnene på fritten har lussingesyge. 

Har nu været til lægen og få taget blodprøve og har med lægens opbakning besluttet at blive hjemme til jeg har svar fra prøverne. Sundhedsstyrelsen skriver imidlertid at man kun i særlige tilfælde bør frameldes fra sit arbejde hvor der er smittefare. Går i 18. uge i morgen og man mener at "faren" er størst frem til 21. uge.

Jeg syntes at sundhedsstyrelsen virker til at man ikke skal tage hensyn til smittefaren, men har man virusen, skal man følges særskilt på specialafdeling. Det er lidt forvirrrende for mig. Skal jeg tage det ganske alvorligt, eller er jeg pylret når jeg ikke tænker jeg skal på arbejde så længe der er smittefare, ved mindre jeg ved jeg er immun?? 

Jeg har egentlig intet problem i at være ret så pylret når det kommer til min baby. Det der har med mig at gøre er en ting, men når det kommer til min søns ve og vel, så tager jeg ingen chancer.. 

Jeg aner ikke hvordan du skal forholde dig i forb. med smitterisikoen ved lussingesyge

Anmeld

19. marts 2012

crille

Tak for jeres fine svar. Det bekræfter da i hvertfald at jeg ikke er den eneste der ville forholde sig som jeg har valgt at gøre.. 

Så må jeg væbne mig med lidt tålmodighed og se hvad blodprøverne viser

Anmeld

19. marts 2012

Frejasmor

Jeg arbejdede i en bh da jeg blev gravid og der var der også et barn der fik lussingesyge.

Jeg blev sygemeldt indtil jeg fik svar på blodprøven og jeg var ikke immun, så jeg var hjemme i 6 uger.

jeg synes du skal tage det alvorligt og synes slet ikke du er pylret.

knus fra mig

Anmeld

19. marts 2012

Maja_4000

Jeg havde gjort det samme

Anmeld

19. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du bliver hjemme, til du finder ud af om du har haft det! Vh stine

Anmeld

19. marts 2012

crille

Frejasmor skriver:

Jeg arbejdede i en bh da jeg blev gravid og der var der også et barn der fik lussingesyge.

Jeg blev sygemeldt indtil jeg fik svar på blodprøven og jeg var ikke immun, så jeg var hjemme i 6 uger.

jeg synes du skal tage det alvorligt og synes slet ikke du er pylret.

knus fra mig

Ok, tak for dine erfaringer. Lægen vidste nemlig ikke så meget om det og min arbejdsgiver har heller ikek lige kunnet finde svar. Så aftalen er at jeg er hjemme til vi ved svar fra blodprøve og så må de forsøge at finde svar på hvad der skal ske, hvis ikke jeg er immun. 

Havde godt læst at det så er 6 uger fra sidste udbrud (der kan jo nå at komme flere), hvilket gør at jeg tænker at det så ER et smittefare man bør tage alvorligt. Men sundhedsstyrelsen virker ikke til at tage det så alvorligt som man har gjort tidligere.. Nå, men det giver ro at høre at du har været hjemme. 

Forhåbentlig har der ikke været nogen tegn på virus vel? Du gik fri? Ville ærligt godt kunne nyde 6 uger hjemme, men det skal ikke være det som at det kommer an på. Krydser først og fremmest for at der ingen virus er at finde i mit blod, så jeg ved at lillemanden har det godt  

Anmeld

19. marts 2012

crille

StineW79 skriver:

Du bliver hjemme, til du finder ud af om du har haft det! Vh stine

Haha tak Stine. Godt med lidt beslutsomhed!  

Er nu også præcis sådan jeg tænker det og min chef virker også som af helt samme skuffe. Men det er nu rart med andres perspektiv. Hvis jeg fremstod pylret, så var det ok. Tror ikek det havde ændret min holdning. 

Anmeld

19. marts 2012

bvk

jeg mener da, at sundhedsstyrelsen anbefalede sygemelding sidste år!

Og mener bestemt ikke du er hysterisk, jeg blev testet sidste vinter pga mine niecer havde lussingesyge (tror jeg var omkring uge 20).

Dengang tog min læge det meget seríøst - jeg måtte ikke engang have indirekte kontakt - dvs. min mor måtte ikke besøge min søster og hendes børn for derefter at komme på besøg ved mig.

Min søster var dog gravid på samme tid og hendes læge var mere afslappet - men det var selvfølgelig også hendes børn der var syge (hun var i de sidste uger af sin graviditet)

Anmeld

19. marts 2012

crille

bvk skriver:

jeg mener da, at sundhedsstyrelsen anbefalede sygemelding sidste år!

Og mener bestemt ikke du er hysterisk, jeg blev testet sidste vinter pga mine niecer havde lussingesyge (tror jeg var omkring uge 20).

Dengang tog min læge det meget seríøst - jeg måtte ikke engang have indirekte kontakt - dvs. min mor måtte ikke besøge min søster og hendes børn for derefter at komme på besøg ved mig.

Min søster var dog gravid på samme tid og hendes læge var mere afslappet - men det var selvfølgelig også hendes børn der var syge (hun var i de sidste uger af sin graviditet)

Syntes ikke min læge tog det synderligt alvorligt. Men jeg fik da hans samtykke til at blive hjemme. Syntes godt nok jeg skulle fiske lidt efter den, hvilket jeg undrer mig over. 

Hvis der er en risiko der er stor nok tilat de vil sætte en i ekstra undersøgelser, så kan ejg ikke forstå at man skal gøre alt man kan for at eliminere smitterisikoen. Har selv været på sundhedsstyrelsens hjemmeside i dag og jeg syntes de er meget tvetydige. Håber bare ikke jeg kommer i det dilemma at jeg kommer til at have en anden holdning end min læge eller arbejdsgiver. 

Tak for din fortælling. Den vil jeg tage med mig, hvis ikke det viser sig at jeg er immun.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.