Lussingesyge.. er jeg pylret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.834 visninger
37 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

crille

Er her nogen der har erfaring eller viden herom? 

Blev i formiddags riget op af min chef der fortalte at en af børnene på fritten har lussingesyge. 

Har nu været til lægen og få taget blodprøve og har med lægens opbakning besluttet at blive hjemme til jeg har svar fra prøverne. Sundhedsstyrelsen skriver imidlertid at man kun i særlige tilfælde bør frameldes fra sit arbejde hvor der er smittefare. Går i 18. uge i morgen og man mener at "faren" er størst frem til 21. uge.

Jeg syntes at sundhedsstyrelsen virker til at man ikke skal tage hensyn til smittefaren, men har man virusen, skal man følges særskilt på specialafdeling. Det er lidt forvirrrende for mig. Skal jeg tage det ganske alvorligt, eller er jeg pylret når jeg ikke tænker jeg skal på arbejde så længe der er smittefare, ved mindre jeg ved jeg er immun?? 

Jeg har egentlig intet problem i at være ret så pylret når det kommer til min baby. Det der har med mig at gøre er en ting, men når det kommer til min søns ve og vel, så tager jeg ingen chancer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

crille

Vil blive rigtig glad, hvis i vil smide en kort kommentar, når i alligevel er inde og læse. Skriver kun dette indlæg fordi jeg jo gerne vil høre fra jer der læser og jeg kan se at der er 19 der har læst og 0 kommentarer.. Øv tænker jeg.. 

God dag til alle 

Anmeld

19. marts 2012

Nettemor

Jeg syns ikke du er pylret.. Men helt ærligt så ved jeg ikke så meget om det. Men når man er gravid skal man være lidt ekstra påpasselig med de skide sygdomme

Anmeld

19. marts 2012

Team Putte

crille skriver:

Vil blive rigtig glad, hvis i vil smide en kort kommentar, når i alligevel er inde og læse. Skriver kun dette indlæg fordi jeg jo gerne vil høre fra jer der læser og jeg kan se at der er 19 der har læst og 0 kommentarer.. Øv tænker jeg.. 

God dag til alle 

Jeg synes heller ik du er pylret.. Jeg havde reageret på samme måde

Det er kun oz der passer på de små guldklumper i vores maver

Anmeld

19. marts 2012

crille

Team Putte skriver:

Jeg synes heller ik du er pylret.. Jeg havde reageret på samme måde

Det er kun oz der passer på de små guldklumper i vores maver

True that.. 

Så må vi se om arbejdsgiver deler den tanke, hvis blodprøver ikke kan påvise immunitet.. 

Anmeld

19. marts 2012

lassemor07

Syndes bestemt heller ikke du er pylret
Der er jo en årsag til af de siger man skal holde sig væk og du skal tænke på dit barns sundhed først
Du skal blive hjemme indtil du finder ud af om du er immun

Anmeld

19. marts 2012

Team Putte

crille skriver:

True that.. 

Så må vi se om arbejdsgiver deler den tanke, hvis blodprøver ikke kan påvise immunitet.. 

Det kan jo være det samme hvad chefen siger, bare du har lægen på din side

Anmeld

19. marts 2012

Polkaprik

Jeg havde gjort som dig. Hvem kunne tilgive sig selv hvis der skete noget? Håber du har haft det som barn og derfor ikke skal være nervøs for det

Anmeld

19. marts 2012

Chris86

Uden at vide det, MEN er de rik noget med, at det ikke smitter efter noget tid (kinderne ER blevet røde, feberen er væk, hva ved jeg)? ååååh kan ik huske det altså...

Anmeld

19. marts 2012

Chris86

Glemmit først indlæg, det er mig der husker forkert...
Står hedligvis at det kun i sjældne tilfælde kan fremprovekere en abort..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.