Norman skriver:
Ej hold dog op med at gøre tingene så slemme. Så nu vil du sige at man sidder med gotisk skrift hver dag eller hvad?
Jeg sagde ikke HVER dag, ergo kan man sagtens sidde nogle dage og skal læse rigtig meget eller læse noget svært. Der kan være uger hvor man næsten intet læser og uger hvor du læser meget - der er stor forskel fra uge til uge.
Der er også stor forskel fra bachelor til kandidat hvor på kandidaten er der måske halvt så meget.
Ikke sagt at der IKKE er noget og lave eller at man INTET laver for at komme igennem uddannelsen.
Spurgte endda lige 2 af dem jeg kender der går på uni, spurgte endda om de gjorde en indsats, hvor de syntes jeg var åndssvag, selvfølgelig gjorde de det - ellers kunne de jo ikke gå til eksamen hele tiden og så igen. Der er ikke én der læser 40 timer om ugen.
Og så gider jeg simpelthen ikke at der bliver proppet flere ord i min mund! Har aldrig sagt at det var nemt. Hun snakkede bare om at hun ikke gad skolen så meget og så tænkte jeg at en humanistisk uddannelse ikke går ud på at man skal sidde på skolen fra 8-16 hver dag, hele dagen og hver uge!
Til TS: undskyld vi lige ovetager dit indlæg, men synes lige, jeg bliver nødt til at ytre mig of forsvare mit ret så tidskrævende studie 
Jeg skal prøve at se, om jeg kan formulere mig uden at lyde som en total fagsnob: Men der er altså forskel på at læse HF og så læse historie på universitetet. Her taler jeg ikke om, hvor klog man er, men om, hvor stor en indsats man skal lægge i sit studie. Og nej, der er ikke stor forskel i mængden af læsestof fra uge til uge! Der er meget at læse - hver uge
Om man rent faktisk får læst eller bare dukker op til undervisningen (for den er ikke obligatorisk at følge...), det er op til en selv.
Jeg siger ikke dette for at lægge ord i din mund, men mere på at forberede dig på, at sååå let er det heller ikke at komme i gennem fem år på uni, så jo, jeg synes faktisk du siger flere steder, at det er nemt: "Alle dem jeg kender laver ikke en dyt" og ..."han lavede stort set aldrig noget." Det lyder i mine øre som en forventning om et historiestudie, der er ret så let og ligetil at komme i gennem.
Men selvfølgelig, man kan da sagtens tage en universitetsuddannelse og komme ud med et gennemsnit på 2 
Anmeld