sex efter fødslen, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

Camulla

MissTas skriver:

hej piger ..

som overskriften siger, vil jeg hører jeres erfaringer med at have sex efter fødslen.. hvornår havde i sex igen første gang efter fødslen?

sagen er den, at jeg fik en 3. grads bristning og samtidig også et klip, så blev syet både udvendig og indvendig.. jeg er så nervøs for at dyrke sex, hvis noget skulle gå i stykker dernede :/ det er 4 uger siden jeg fødte nu og begynder virkelig at have lyst til sex igen, men er som sagt bange for det hele springer op..

hvad er jeres erfaringer? hvornår havde i sex første gang efter fødslen? og var i også bristet/klippet?

håber på nogle gode svar på forhånd tak.

7 uger efter 1. gang og 6 uger efter 2. gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

L&V

MissTas skriver:

hej piger ..

som overskriften siger, vil jeg hører jeres erfaringer med at have sex efter fødslen.. hvornår havde i sex igen første gang efter fødslen?

sagen er den, at jeg fik en 3. grads bristning og samtidig også et klip, så blev syet både udvendig og indvendig.. jeg er så nervøs for at dyrke sex, hvis noget skulle gå i stykker dernede :/ det er 4 uger siden jeg fødte nu og begynder virkelig at have lyst til sex igen, men er som sagt bange for det hele springer op..

hvad er jeres erfaringer? hvornår havde i sex første gang efter fødslen? og var i også bristet/klippet?

Jeg var bristet og der gik omkring 3 måneder og først nu her efter 6måneder syntes jeg ikke det gør ondt mere... Brug masser af glide creme.

Anmeld

19. marts 2012

DitteMarie

MissTas skriver:

hej piger ..

Bristede også en del og blev syet på krus og tværs, der gik 1/2 år før jeg var klar igen  

Anmeld

19. marts 2012

modesty

hej piger ..

Jeg fik også en 3. grads bristning. Hvilket hospital fødte du på? På Riget får man en folder hvor der står at man ikke må have sex før 8 uger efter fødslen.

Men jeg snakkede med en fysioterapeut med speciale i bækkenbunden og bristninger og hendes tommelfingerregel var: Når du kan køre på en cykel, kan du også have sex.

Herhjemme gik der 4 måneder. Jeg var udmærket klar over at det sagtens kunne lade sig gøre fysisk, men det havde været en ret traumatisk oplevelse for mig, så jeg var simpelthen ikke psykisk klar før.

Det gik fint, arret i skeden var lidt ømt, men ellers var der ikke noget. 

HUSK at bruge SILIKONEBASERET glidecreme. 

Anmeld

20. marts 2012

Tystys14

hej piger ..

Jeg fik også en 3. grads bristning efter en 15 timers lang fødsel...  

Men på trods af det blødte jeg ikke mere efter 7 dage, og det gjorde ikke ondt mere efter 8-9 dage. Vi havde sex første gang efter fødslen allerede 12 dage efter...  

Efter manges mening for tidligt, men det fungerede for os, og vi tog det MEGET stille og roligt, og det gjorde slet ikke ondt, samt min kæreste var utorligt hensynsfuld.  efter første gang gik der en uge, og så var vores sex bedre end nogen sinde.

Hov glemte at skrive, at jeg fik faktisk omkring 20 sting, men efter en uge kunne jeg ikke mærke dem mere, og såret føltes helt fint og lukket igen.

Anmeld

22. marts 2012

FogL

Nille-pigen skriver:

jeg fik selv en 2. grads bristning og er også blevet syet både indvendigt og udvendigt... jeg spurgte om det og fik at vide at jeg skulle vente til jeg følte mig helet og klar og at det samtid var en god ide at vente til blødningen stoppede, for at undgå infektion... 

det er nu også ca 4 uger siden jeg fødte, og jeg er også begyndt at få lyst igen, men bløder stadig lidt så venter lidt endnu...

man skal også starte forsigtig ud så det netop ikke brister igen...

men god fornøjelse... det burde ikke være nødvendigt at vente til efter 8 ugers undersøgelsen...

Det er fuldstændig det samme her.. Savner sex helt vildt (vi har ikke hygget siden start december :s), men vil bare være sikker på at alt er ok dernede.. 

Anmeld

22. marts 2012

Pige2009

MissTas skriver:

hej piger ..

Her var det 5 uger efter fødslen Jeg blev synes lidt indvendigt med 5-6 sting, så det var ikke så slemt

Anmeld

28. marts 2012

Tona

MissTas skriver:

kan bare ikke vente 4 uger mere.. det er lang tid når lysten er der sys jeg :/ .. jaa, det er dejligt med overskud, men har nu også fået en oven ud dejlig nem datter smil

Ring evt til lægen og sig at du gerne vil ses efter. Du kan jo bare sige at du gerne vil være sikker på alt er ok efter den store bristning og at du måske føler at det er lidt mærkeligt og gerne vil ses efter. Når så lægen kigger på dig kan du jo lige spørge: "For resten....er det fint nok at jeg har sex nu?"

Jeg blev set på af lægen efter 6 uger og fik at vide at det var ok at have sex igen (bristede ikke så meget som dig, men blev dog syet både indvendigt og udvendigt).

Ellers er tommelfingerreglen vel at stingene skal være væk, det skal føles helet og blødningen skal være ovre. Men jeg ved ikke om der er særlige forholdsregler når det er en 3 grads bristning.

Anmeld

1. april 2012

Nattøs

Jeg har fået afvide af lægen at vi ikke må have sex før efter 8 uger efter fødselsen. Og har i samme aftalt at jeg skal have spiral op. Så vi ikke bliver gravide så hurtige

Anmeld

1. april 2012

celkt

MissTas skriver:

kan bare ikke vente 4 uger mere.. det er lang tid når lysten er der sys jeg :/ .. jaa, det er dejligt med overskud, men har nu også fået en oven ud dejlig nem datter smil

hmmm... sex behøves jo ikke at være med samleje som normalt...

har i noget legetøj med vibrator kunne i jo nøjes med det og fingre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.