sex efter fødslen, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.401 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

MissTas

hej piger ..

som overskriften siger, vil jeg hører jeres erfaringer med at have sex efter fødslen.. hvornår havde i sex igen første gang efter fødslen?

sagen er den, at jeg fik en 3. grads bristning og samtidig også et klip, så blev syet både udvendig og indvendig.. jeg er så nervøs for at dyrke sex, hvis noget skulle gå i stykker dernede :/ det er 4 uger siden jeg fødte nu og begynder virkelig at have lyst til sex igen, men er som sagt bange for det hele springer op..

hvad er jeres erfaringer? hvornår havde i sex første gang efter fødslen? og var i også bristet/klippet?

håber på nogle gode svar på forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Zafir

Var ikke bristet eller klippet. Vi havde sex ca en uge efter så småt.

Anmeld

19. marts 2012

Maja_4000

Nu fik jeg ks

Men hvis jeg var bristet eller klippet ville jeg vente til efter 8 ugers tjekket  

Anmeld

19. marts 2012

MissTas

Maja_4000 skriver:

Nu fik jeg ks

Men hvis jeg var bristet eller klippet ville jeg vente til efter 8 ugers tjekket  

jaa :/ det er bare lang tid at vente.. men kan godt være man bliver nødt til det ..

Anmeld

19. marts 2012

My Babygirl

Her havde vi sex igen 4 uger efter fødslen.

Jeg var ikke bristet eller gået i stykker men jeg kan godt forstå din angst for at dyrke sex igen - jeg havde det selv på samme måde og var helt "bange" for at skulle dyrke sex igen efter fødslen.

Hvis dit barselsflåd er væk og du ikke har smerter eller andre gener i underlivet kan I måske prøve jer langsomt frem med sex, ellers vent til din 8 ugers undersøgelse.. (selvom jeg godt forstår det er længe at vente når lysten nu er der. )

Anmeld

19. marts 2012

Nille-pigen

jeg fik selv en 2. grads bristning og er også blevet syet både indvendigt og udvendigt... jeg spurgte om det og fik at vide at jeg skulle vente til jeg følte mig helet og klar og at det samtid var en god ide at vente til blødningen stoppede, for at undgå infektion... 

det er nu også ca 4 uger siden jeg fødte, og jeg er også begyndt at få lyst igen, men bløder stadig lidt så venter lidt endnu...

man skal også starte forsigtig ud så det netop ikke brister igen...

men god fornøjelse... det burde ikke være nødvendigt at vente til efter 8 ugers undersøgelsen...

Anmeld

19. marts 2012

Gaia

Jeg fik klip og vi havde vist først sex efter de 8 uger. Blødningen skulle også lige stoppe og synes sku jeg blødte i laaaaaang tid. Håber det hele går lidt hurtigere denne gange. Men tænker at jeg nok igen venter til efter 8 ugers tjekket -just in case . Da dejligt du allerede er ved at have lyst igen. Det tyder jo på overskud, hvilket er en skøn ting at have som nybagt mor

Anmeld

19. marts 2012

MissTas

Nille-pigen skriver:

jeg fik selv en 2. grads bristning og er også blevet syet både indvendigt og udvendigt... jeg spurgte om det og fik at vide at jeg skulle vente til jeg følte mig helet og klar og at det samtid var en god ide at vente til blødningen stoppede, for at undgå infektion... 

det er nu også ca 4 uger siden jeg fødte, og jeg er også begyndt at få lyst igen, men bløder stadig lidt så venter lidt endnu...

man skal også starte forsigtig ud så det netop ikke brister igen...

men god fornøjelse... det burde ikke være nødvendigt at vente til efter 8 ugers undersøgelsen...

jeg bløder ikke mere og har ikke smerter mere som jeg havde i starten.. men når min bristning var så slem er jeg bare bange for at det hele går i stykker igen .. men man må vel bare prøve sig langsomt frem .. tak for dit svar ..

Anmeld

19. marts 2012

MissTas

Gaia skriver:

Jeg fik klip og vi havde vist først sex efter de 8 uger. Blødningen skulle også lige stoppe og synes sku jeg blødte i laaaaaang tid. Håber det hele går lidt hurtigere denne gange. Men tænker at jeg nok igen venter til efter 8 ugers tjekket -just in case . Da dejligt du allerede er ved at have lyst igen. Det tyder jo på overskud, hvilket er en skøn ting at have som nybagt mor

kan bare ikke vente 4 uger mere.. det er lang tid når lysten er der sys jeg :/ .. jaa, det er dejligt med overskud, men har nu også fået en oven ud dejlig nem datter smil

Anmeld

19. marts 2012

Princesspigen

MissTas skriver:

kan bare ikke vente 4 uger mere.. det er lang tid når lysten er der sys jeg :/ .. jaa, det er dejligt med overskud, men har nu også fået en oven ud dejlig nem datter smil

jeg ved ikke meget om fødsel og om at briste da jeg er første gangs gravid, men en tanke strejfee mig, prøv om du kan finde et spil og på den måde få kikket dig selv nede i skridtet, ved det lyder underligt og nogle vil sige lidt ulækkert men på den måde kan du se ihværtifal udvendigt hvordan det heler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.