Hvad koster et bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2012

JH12

Maja84 skriver:

Ja det løber hurtigt op
Vi kiggede ringe og fordi vi ikke er til rødguld snakkede vi hvidguld, og 2 ringe, helt enkle, med 3 sten i min ville blive 16.000
Vi endte med at genbruge vores forlovelsesringe, i sølv, men med tiden ville vi måske skifte ud, men er jo ikke det samme
Der hvor jeg kan anbefale netop ikke at spare det hele væk er fotograf, især hvis det er din far, der ER mange tidspunkter hvor han skal være til stede hvor man så mangler ham. Jeg synes det var en lettelse at vi ikke skulle tænke over om nogle familiemedlemmer nu lige fik taget billeder af kagen, valsen talen osv

Kig godt efter med tilbehør, kan de komme til det flår de en, jeg skulle af med 1200 for mit slør og sikker på det kunne være fået meget billigere

Tror vores ringe skal have noget guld, og noget hvidguld, så de ikke er så "sarte" da jeg både bruger guld og sølv til daglig.. Men ja det løber nok lidt op.. Men vi spare vi også forlovelses ringene væk, også kan vi bruge lidt ekstra på vielses ringene..

Jeg havde faktisk ikke lige tænkt over det med min far som fotograf..  Det skal da lige overvejes..

Ja de snyder sikkert en hvor de kan..  - det er ligesom med baby udstyr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

henh01

Vores budget ser sådan ud (desværre udsat på ubestemt tid, grundet tilbud om drømmeboligen )

Ringe: 10000
Mad, lok., servering, borddækning, oprydning og drikkevarer: 35000
Kørsel: 2000 kr
Fotograf (privat): 3000 kr
Kage: 1500 kr (privat)
kjole, hår, make-up: 10000 kr
Jakkesæt, klipning: 4000 kr
Tøj til ungerne: 1500 kr

Anmeld

18. marts 2012

Kløver

Joyce1986 skriver:

Tror vores ringe skal have noget guld, og noget hvidguld, så de ikke er så "sarte" da jeg både bruger guld og sølv til daglig.. Men ja det løber nok lidt op.. Men vi spare vi også forlovelses ringene væk, også kan vi bruge lidt ekstra på vielses ringene..

Jeg havde faktisk ikke lige tænkt over det med min far som fotograf..  Det skal da lige overvejes..

Ja de snyder sikkert en hvor de kan..  - det er ligesom med baby udstyr

Vi havde vores forlovelsesringe helt tilbage fra 08 og min mand har aldrig gået med sin, heller ikke jeg pga mine fingre hæver, så ville se om vi kunne klare den, ellers havde jeg nok også insisteret på guld

Ja de prøver nok at snyde hvor de kan

Ang fotograf har vi også fået nogle billeder vi aldrig selv havde tænkt på, men som bagefter har betydet rigtig meget, og de fleste som er med vil måske nyde dagen med jer og glemmer måske at tage nogle billeder. Vi fik først fotograf på til festen, den sidste uge inden festen, og vi fortryder ikke nu ved jeg ikke hvor du er fra men ham vi brugte under festen kan jeg klart anbefale.

Anmeld

18. marts 2012

samantha1986

Joyce1986 skriver:

72 mennesker, det var ellers ikke så lidt..

Vi kommer nok op på omkring 50 mennesker uden børn..

Ja man har jo også lidt krav til maden, og prisen dertil.. Heldigvis synes jeg der er mange steder på Djursland hvor man kan hente gode tilbud, og presse prisen lidt.. og ellers må man jo se om der kan bestilles noget et helt andet sted fra..

Kagen vil vi have kærestens søster til at lave, da det er noget hun er utrolig god til.. Den behøver ikke være så vild som det man ser på tv

Fotograf, der vil vi muligvis bruge min far, som er hobby fotograf..

Alt i Menukort, invitationer, og bordkort, laver kæresten (han arbejder som grafisk trykker) så det vil kun koste hvad farverne koster..

Jeg håber kjolen og tilbehør + frisør og make-up kan gøres for omkring 5000 kr.

Men hold op der er mange ting man skal huske, det er jo ikke bare lige til at opsætte et bryllup..
Men her bliver det vidst også mig der kommer til at stå for det meste, også må jeg prøve at inddrage kæresten i nogle af beslutnignerne, selvom jeg ikke tror det betyder så meget for ham..

Jeg er blevet anbefalet betina beauty i Grenå til at sætte hår og lægge maKe up

Det er helt klart en fordel når man selv kan lave meget selv eller kender nogen der kan. Og ja så er det bare med at indhente tilbud. Og de fleste steder kaN man også få lov til at smage maden før man bestemmer sig. 

Anmeld

18. marts 2012

Muffin_girl

Joyce1986 skriver:

Min kæreste og jeg er endelig blevet enige om vi skal giftes (eller det har vi været længe) men nu har vi langt om længe fundet frem til en dato, et godt stykke tid ude og fremtiden..

Også har vi snakket lidt om hvad sådan et bryllup kunne koste. Vi skal have et kirke bryllup, kjole og hvidt .. altså det hele, men jeg behøver ikke nogen kjole til 10.000 kr. og noget sindsygt som dette.

Men maden skal bestilles udefra, vi har snakket om et kompromis og server buffet.. (selvom vi begge mener det ikke hører sig et bryllup til)

Også har vi snakket om at ringene skal special laves, og vi tror de vil koste omkring 10.000-15.000 kr.

Men hvad har i af erfaringer med priser til bryllupper?
Selv har vi snakket om en pris på omkring 60.000 kr.  Men det var bare en ca pris, udefra noget hovedregning.

Jeg syntes 60.000 lyder meget realistisk.. men i skal regne med uforudsete udgifter  

Vores bryllup vil jeg gerne lave til 30.000 med omkring 35 gæster.  

Jeg syntes altså buffet det er fint.. Da jeg var tjener var der MANGE der valgte buffet til bryllup Og så fx serveret forret og dessert.. 

Anmeld

18. marts 2012

DitteMarie

Tillykke

Tænker det er vigtigt at besluttet hvor meget I vil bruge ( og har råd til)- også lave et budget med prioriteter. Vi ville ikke selv stå for at koordinere lokaler, mad og servering, så vi valgte en totalløsning ( selskabspavillionen midt i Risskov i Århus). Vi ville gerne have god musik, da vi synes det betyder meget for stemningen, ringe og fotograf var også vigtige, da det var det vi skulle have med os resten af livet mindre vigtigt var blomster, min mor lavede brudebuket, vi havde enkle gabera i høje slanke vaser, kage, lavede min mand med hjælp fra familie, transport, vi kørte selv i egen bil, bryllupssuit var en køjeseng på det lokale vandrerhjem vi brugte 85.000 og havde 50 gæster. 

Anmeld

18. marts 2012

norenberg

Jeg vil helt klar anbefale at i finder en kogekone til at lave buffeb i får langt billigere og bedre mad end hvis i bestiller det ude....nu har min familie i midt jylland efterhånden.prøvet de fleste firmaer og det er altså ikke ret godt mad syntes jeg....men nu er jeg nok ogaå lidt kritisk da jeg selv tager ud og laver buffere....

Anmeld

18. marts 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Joyce1986 skriver:

Min kæreste og jeg er endelig blevet enige om vi skal giftes (eller det har vi været længe) men nu har vi langt om længe fundet frem til en dato, et godt stykke tid ude og fremtiden..

Også har vi snakket lidt om hvad sådan et bryllup kunne koste. Vi skal have et kirke bryllup, kjole og hvidt .. altså det hele, men jeg behøver ikke nogen kjole til 10.000 kr. og noget sindsygt som dette.

Men maden skal bestilles udefra, vi har snakket om et kompromis og server buffet.. (selvom vi begge mener det ikke hører sig et bryllup til)

Også har vi snakket om at ringene skal special laves, og vi tror de vil koste omkring 10.000-15.000 kr.

Men hvad har i af erfaringer med priser til bryllupper?
Selv har vi snakket om en pris på omkring 60.000 kr.  Men det var bare en ca pris, udefra noget hovedregning.

Det kommer jo helt an på ens økonomi, antallet af gæster og ønsker/drømme.

Mit bryllup kostede ca 10.000kr med tøj, ringe, mad og drikkelse til 30 mennesker etc. Man kan sagtens lave et dejligt bryllup for få penge.

Min søster gav 80.000-90.000kr for hendes.

Det nemmeste er hvis I lægger et budget fra starten af, så bliver man ikke forskrækket.

Anmeld

19. marts 2012

Mettemus

Joyce1986 skriver:

Jeg bor i Norddjurs Kommune i Østjylland..

Det må gerne være lidt anderledes..  

Nå det ligger godt nok i Skive, så det er lidt langt væk. Men det er da er opkaldværd hvis du er interesseret. Deres hjemmeside er god, tjek evt den. God arbejdslyst!!

Anmeld

19. marts 2012

Ciss

Det kommer jo helt an på, hvad I ønsker.

Vores kostede ca 17.000 og var en helt fantastisk dag.

Det meste af pengene gik til bryllupsmiddagen. 12.000,-.

Resten var til leje af min mands tøj, indkøb af stof til min kjole (som min mor syede, blomster, invitationer og takkekort.

Men det kommer jo helt an på, hvad man vælger at prioritere. Vi kunne have brugt det dobbelte, hvis vi ville. Eller det halve, hvis vi havde valgt en billigere løsning med tanke på middagen. Vi var ca 20.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.