Hvad koster et bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.213 visninger
30 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

JH12

Min kæreste og jeg er endelig blevet enige om vi skal giftes (eller det har vi været længe) men nu har vi langt om længe fundet frem til en dato, et godt stykke tid ude og fremtiden..

Også har vi snakket lidt om hvad sådan et bryllup kunne koste. Vi skal have et kirke bryllup, kjole og hvidt .. altså det hele, men jeg behøver ikke nogen kjole til 10.000 kr. og noget sindsygt som dette.

Men maden skal bestilles udefra, vi har snakket om et kompromis og server buffet.. (selvom vi begge mener det ikke hører sig et bryllup til)

Også har vi snakket om at ringene skal special laves, og vi tror de vil koste omkring 10.000-15.000 kr.

Men hvad har i af erfaringer med priser til bryllupper?
Selv har vi snakket om en pris på omkring 60.000 kr.  Men det var bare en ca pris, udefra noget hovedregning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

An&Jo

Joyce1986 skriver:

Min kæreste og jeg er endelig blevet enige om vi skal giftes (eller det har vi været længe) men nu har vi langt om længe fundet frem til en dato, et godt stykke tid ude og fremtiden..

Også har vi snakket lidt om hvad sådan et bryllup kunne koste. Vi skal have et kirke bryllup, kjole og hvidt .. altså det hele, men jeg behøver ikke nogen kjole til 10.000 kr. og noget sindsygt som dette.

Men maden skal bestilles udefra, vi har snakket om et kompromis og server buffet.. (selvom vi begge mener det ikke hører sig et bryllup til)

Også har vi snakket om at ringene skal special laves, og vi tror de vil koste omkring 10.000-15.000 kr.

Selv har vi snakket om en pris på omkring 60.000 kr.  Men det var bare en ca pris, udefra noget hovedregning.

et bryllup koster det man bestemmer sig for det skal koste..

Det kommer an på krav, hvor mange gæster, location, pynt osv osv..

dog sætter man sig et beløb, og så skal man gerne regne med et par tusind ekstra til de ting man ikke lige havde tænkt over til at starte med..

Anmeld

18. marts 2012

Nettemor

Det er jo meget individuelt. Kommer også an på hvor mange gæster i gerne vil ha med. hvilket transport middel i vil ha fra kirken. Hvilken fotograf og om det er hele dagen eller bare lidt billeder lige efter.

Men 60.000 lyder ikke urealistisk..

Anmeld

18. marts 2012

Kløver

Kommer jo meget an på hvor mange gæster osv. Og det bliver hurtigt mere end man regner med, feks kan det være en god ide at kigge ringe og priser inden i sætter budget, det løber meget hurtigt op, alt efter matriale og især hvis de skal special laves. Ud over kjole kommer jo også tilbehør som slør, sko, make up osv, her kostede min kjole under 1000 men tilbehøret var det som løb op og blev dyrere end selve kjolen, mandens tøj var også dyrt, så det skal man også kigge på, da det var noget dyrere end vi regnede med. Blomster, fotograf hvis det ønskes, kage alt løber op så kun godt at lægge ekstra til side ud over det man forventer brylluppet vil koste
Og stort tillykke, det er en stor dag

Anmeld

18. marts 2012

JH12

An&Jo skriver:

et bryllup koster det man bestemmer sig for det skal koste..

Det kommer an på krav, hvor mange gæster, location, pynt osv osv..

dog sætter man sig et beløb, og så skal man gerne regne med et par tusind ekstra til de ting man ikke lige havde tænkt over til at starte med..

Ja det ville ikke undre mig, hvis det kostede mere end man havde regnet med  
Og der er helt sikkert ting man ikke har tænkt på..

Men hvis man forhåbentlig får lagt et nogenlunde realistisk budget, kan man måske holde sig inde for dette beløb

Anmeld

18. marts 2012

An&Jo

Joyce1986 skriver:

Ja det ville ikke undre mig, hvis det kostede mere end man havde regnet med  
Og der er helt sikkert ting man ikke har tænkt på..

Men hvis man forhåbentlig får lagt et nogenlunde realistisk budget, kan man måske holde sig inde for dette beløb

det kan man helt sikkert jo..

Anmeld

18. marts 2012

samantha1986

Joyce1986 skriver:

Vi skal giftes til næste år, og lander på 30000-35000 kr.

Kjolen har jeg købt på udsalg hos lilly til 1000 kr. Sat ned fra 7000 kr. Kærestens tøj køber vi også på udsalg. Maden skal vi have fra kokken og jomfruen. Vi skrev og spurgte hvad de kunne lave af tilbud på nogle menu forslag. Drikkevarer henter vi i tyskland. Festen skal holdes i et forsamlingshus. Menukort, invitationer og bordkort laver vi selv. Med hensyn til ringene har vi ikke rigtig kig på nogen endnu. Fotografen fandt vi også billigt.

Jeg vil råde dig til at gå til bryllupsklar.dk der kan du samle rigtig mange gode ideer.

Anmeld

18. marts 2012

L&V

Joyce1986 skriver:

Kommer jo lidt an på hvor mange der ska med, om det ska være forsamlingshus eller slot, kokken og jonfruen eller privat kok der er mange faktore.. Lidt mere info ville hjælpe

Anmeld

18. marts 2012

JH12

Maja84 skriver:

Kommer jo meget an på hvor mange gæster osv. Og det bliver hurtigt mere end man regner med, feks kan det være en god ide at kigge ringe og priser inden i sætter budget, det løber meget hurtigt op, alt efter matriale og især hvis de skal special laves. Ud over kjole kommer jo også tilbehør som slør, sko, make up osv, her kostede min kjole under 1000 men tilbehøret var det som løb op og blev dyrere end selve kjolen, mandens tøj var også dyrt, så det skal man også kigge på, da det var noget dyrere end vi regnede med. Blomster, fotograf hvis det ønskes, kage alt løber op så kun godt at lægge ekstra til side ud over det man forventer brylluppet vil koste
Og stort tillykke, det er en stor dag

Det undre mig faktisk slet ikke det bliver dyre end man regner med..  Men vi håber på at kunne få lagt et nogenlunde realistisk budget.. og der er selvfølgelig mange priser som skal hentes hjem.

Nogle ting hører bare et bryllup til (ihvertfald mit bryllup), og det er selvfølgelig maden, tøjet, kagen, fotograf, og blomster.. samt ringene.. Men der er forhåbentlig nogle ting man kan gå på kompromis med, alting behøver ikke være stort og vildt. Fx kagen, kan laves hos noget familie.. og min far arbejder som hobby fotograf, sådan nogle ting må man nok hellere trække på, for at spare lidt hvor man kan.. det er jo ikke helt billigt i forvejen

og tusind tak.. jeg glæder mig også, det er min lille pige drøm at blive gift  - og kæresten har sagt han selvfølgelig nok skal fri inden, så den del har jeg også til gode

Anmeld

18. marts 2012

JH12

samantha1986 skriver:

Vi skal giftes til næste år, og lander på 30000-35000 kr.

Kjolen har jeg købt på udsalg hos lilly til 1000 kr. Sat ned fra 7000 kr. Kærestens tøj køber vi også på udsalg. Maden skal vi have fra kokken og jomfruen. Vi skrev og spurgte hvad de kunne lave af tilbud på nogle menu forslag. Drikkevarer henter vi i tyskland. Festen skal holdes i et forsamlingshus. Menukort, invitationer og bordkort laver vi selv. Med hensyn til ringene har vi ikke rigtig kig på nogen endnu. Fotografen fandt vi også billigt.

Jeg vil råde dig til at gå til bryllupsklar.dk der kan du samle rigtig mange gode ideer.

TILLYKKE  

Det kunne være man skulle prøve og kigge på bryllupsklar.dk..

30.000-35.000 lyder også meget rimeligt..  Må man spørger hvor mange gæster i har planer om der skal med?

Men ellers må jeg sige meget af jeres planer til bryllup lyder meget som vores..
Vi har også snakket om et forsamlingshus, og hente drikkevare i Tyskland.. Maden skal være noget buffet, dog har vi endnu ikke snakket om hvor vi skal have den fra..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.