An&Jo skriver:
Vi har lige siddet inde i Kennedy arkaden i en halv time for at vente på en bus, imens vi sidder der lægger jeg mærke til en dreng på omkring de 12 år måske, han ligger på en bænk og sover og han lignede en der havde lagt der længe..
Jeg gik så ind i kundecenteret og gjorde opmærksom på det og en medarbejder gik ud til ham..
Han ventede så på en bus fandt de ud af, men han lignede en med de værste tømmermænd og han var drøn træt..
Var det forkert af mig at blande mig og "sladre" om ham?? De andre omkring ham virkede overrasket over at jeg havde hentet en medarbejder nemlg, så bliver lidt i tvivl om, om jeg skulle have blandet mig udenom??
Hvis det var min søn, ville jeg være glad for, at nogen lige fandt ud af, hvorfor han lå der og fik ham på ret vej.
Men mange har alt for høj terskel for at "blande sig", når der er noget, som kan være ubehageligt. Man ved jo ikke, hvordan han vil reagere, hvis man snakker med ham, hvis han er plørefuld eller på stoffer eller noget, og så holder man afstand. Og så tager ingen ansvar for at undersøge sagen. Jo flere man er, jo lettere er det at overlade ansvaret til de andre og gemme sig bag at "de gør jo heller ikke noget, så det er nok det rigtige at gøre". Lidt trist egentlig....
Anmeld