Holbæktrunten skriver:
Undskyld jeg lige blander mig, men det mener jeg bestemt ikke det er... Det er MEGET relevante ting man BØR have med i sine overvejelser, og TRO mig:
DET BLIVER ALTID DYRERE END FORVENTET!
Jeg er SÅ ked af at jeg gik med til at købe hus. Selvom jeg synes at jeg havde sat mig godt ind i sagerne, er alting bare blevet dyrere end forventet. Og her taler jeg ikke istandsættelse, for vi købte min far´s hus som var tip-top i stand, så vi har bare malet... Vi kender også masser af folk der har givet en hånd med med dette, og at blænde en dør osv.
MEN så gik fryseren i udu... og ovnen... Nu truer tørretumbleren med at stå af (og fuck det, den kan jeg sagtens leve uden, og det bliver eg også nød til). Så kom elregningen - der var det dobbelte af hvad der var sat af i vores buget (hvor jeg allerede har sat overpriser på alt). Vandregningen er også dyrere. Generelt er faste udgifter bare dyrere end forventet...
Så måtte bilen skrottes - og i vores buget er der pt ingen opsparingsmulighed. Gudskelov kunne vi låne penge til en ny bil privat, men det betyder at vi ikke har mulighed for fx at få en bebs mere før om 5 år... Det er fandeme LANG tid - og i den periode har vi ikke råd til noget sjov...
Så kunne nogen jo tænke at vi ikke havde lavet et ordentligt buget - øh JO det havde vi, og det blev godkendt af både bank og kreditforening og de mente at vi ville have MASSER af penge...
Når både manden og jeg får fuld løn har vi så ca 5500-6000 at leve for om mdr. til tandlæge, gaver, mad, husholdning, bleer, tøj osv... Og aner helt ærligt ikke hvordan det skal komme til at gå når jeg fra næste mdr kommer på barselsdagpenge.
Havde jeg vidst alt dette her inden, havde jeg ALDRIG købt hus - når nu vi sad fint i min lille lejlighed og kunne lægge 10.000 til side hver mdr. 
Samme her. Alt er meget dyre nu vi bor i hus. Synes vi betaler en fucking formue til el, vand og varme - og hegnet i haven er væltet, det koster jo også at få nyt. Jeg synes hele tiden der er ting som jeg ellers havde sat mig ind i, der bare ikke stemmer alligevel.
Og så en bi note til det med det er skønt at have have, haver er fyldt med klamme dyr om sommeren, føj. Aldrig har jeg mødt så mange klamme edderkopper eller haft omgang med regnorme på størrelse med cykelslanger, samt myggestik ad libitum.
Vil dog ikke bytte mit hus, for det er nu skønt at ha sit eget.. (omend vi så ikke har råd før om to hundrede år til at sætte vores personlige præg på det
)