Mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2009

NoName

Skummetmælk
Vil ikke undvære min mælk for noget i verden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2009

Heidi.

skummetmælk.

Anmeld

7. april 2009

karina1980

Eva skriver:

Vi spiser varieret...så jeg frygter ikke at vi ikke får kalk nok. Interessant nok så er danske kvinder mellem dem i verden med mest knogleskørhed og vi drikker meget mælk, så...
Knus..

det har så ikke noget med mælken at gøre, det er mangel på andre vitaminer i kosten allerede som børn der gør at man senere i livet udvikler knogleskørehed,

Anmeld

8. april 2009

Honningblomst

karina1980 skriver:

det har så ikke noget med mælken at gøre, det er mangel på andre vitaminer i kosten allerede som børn der gør at man senere i livet udvikler knogleskørehed,

Men interessant at Dk er det land der drikkes mest mælk og kvinder får mest knogleskørhed, ikke...
Men jeg tror stadig ikke på at mælk er sundt for at andet end små børn.
Eva

Anmeld

8. april 2009

Guldet

Jeg drikker ikke mælk.. Havde mælke allergi som barn, og kunne derfor ikke tåle det, men voksede heldigvis fra det, men idag kan jeg ikke li det, synes det lugter.. ad ad!
Men kæresten drikker enten Mini mælk eller skummemælk,,
Men jeg bruger selvfølgelig mælk i maden.. men det er ikke det samme som at drikke et koldt glas mælk.. adr..

Anmeld

8. april 2009

LineD

Her hos os har vi kompromis mælk hehe.

Jeg vil helst ikke drikke andet end skummetmælk, men Morten sværger til sødmælk.
Så det blev til at kompromis med letmælk hehe...

Drikker det sjældent.. men kan nu godt lide det.

Anmeld

11. april 2009

mettemus80

Drikker helst skummetmælk... kan dog også drikke letmælk

Anmeld

12. april 2009

H+S Skjolgborg.

drikke mini,let og sødmælk.

Anmeld

13. april 2009

Lullaby

Skummet

Anmeld

13. april 2009

Cris

Jeg har også hørt i flere stedder, at det er ikke så sundt at drikke for meget mælk. Det der de siger, at man skal drikke 1/2 l om dagen er slet ikke nødvendigt. Men industrien er så stor at der vil være nogle stor problemer, hvis man stopper med at drikke mælk. I nogle lande i Asien som i Kina og Japan drikker man aldrig mælk. Mennesker er faktisk meget sundere end i vores vestlige verden. Der er kommet i de sidste år en bølge, hvor det er blevet moderne at drikke mælk og drikke milkshakes og så nogle ting og faktisk antalet af mennesker med problemer med knogler og med kræft (tarm kræft, bryst kræft) er stiget. I kina blev kvinderne hjernevasket i flere år. De har sagt, at hvis børnene drikker masser af mælk (siden fødsel med MME) ville de blive rigtigt kloge og meget dygtige til musik, matematik, etc. Det er også blivet, at mange børn er begyndt at have problemer med maven, slim og nogle andre ting som aldrig var noget problem før. De siger, at det er meget bedre at spise ost og yogurt. Dér er de tunge mælk proteiner allerede lidt fordøget og er bedre til vores mave. Jeg laver yogurt derhjemme og vi er meget glade for den, den er nemt at lave uden maskinen eller noget som helst, bare en kande og et skab :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.