Mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2009

fam.4xc

kan ik lide mælk sådan rent men skal det på noget eller i noget er det pigernes mælk jeg bruger og det er letmælk. Men brød med ymer, kernemælk osv er lækkert for det holder sig friskere længere :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2009

tascia

Hvad spiser/drikke I så for at få nok kalk ?

Hos os drikkes der meget mælk, men mistænker det lidt for at skabe øreproblemer og er begyndt at begrænse mængderne lidt.

man kan få kalk igennem andre mælkeprodukter, ost, yoghurt etc. og så er der jo også grønsager

er helt enig med Eva, men vi er ikke så "ekstreme" at vi ikke får det.
Bruger det i mad og på havregrynen, men ellers ikke.

Mælk er også slimdannende, så når man er forølet eller hoster er det ikke sagen! min læge siger altid, hold igen med mælken når ungerne hoster og snotter!

min søn har kun drukket mælk få gange og min datter var over 1 år før hun smagte det og drikker det i dag, kun yderst sjældent. forbyder det ikke men tilbyder det heller ikke

//Natascia

Anmeld

1. april 2009

Loggidut

skummet...hmmm, den mangler da???

Anmeld

1. april 2009

Becks

Jeg bryder mig ikke om mælk, men en sjælden gang, får jeg vildt lyst til det, og så drikker jeg en liter af gangen... Drikker altid kun skummetmælk... Og så i madlavningen...

Knus en stor VAND drikker

Anmeld

1. april 2009

Miamaja

hmm interessant. der er maske noget om det med maelk ikke er saa godt.

ligesaa mange mener det er sundt.

her drikker vi SODmaelk. guldklumpen og jeg.Christie Brinkley

Anmeld

1. april 2009

Pia.

Jeg drikker ikke selv mælk, men alle tre børn drikker mælk, i skolen, børnehaven og her hjemme...

Anmeld

1. april 2009

ekzunz

Herhjemme drikker Lukas og jeg minimælk, Klara drikker sin lille søde mælk (1/2 l. sødmælk fra Thise) og de 3 store drenge drikker ikke mælk. Kenneth bruger dog lidt på sine havregryn hver morgen, men det er også alt. Eller - det passer faktisk ikke - hvis de får lov til at putte 1/2 bøtte O'boy i, så kan de sagtens drikke det.....

Anmeld

1. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg kan ikke svare på debatten For jeg drikker jo også kun SKUMMETMÆLK

Nam Jeg kan bare ikke lide andet mælk. Jeg kan TIL NØDS drikke minimælk, men skummetmælk er min mælk. Tilgengæld kan jeg godt bælle en liter på en dag hehe

Men BEDRE end, når jeg har flip med cacaomælk!!! hehe...

Anmeld

1. april 2009

Mimic

Mille mælk den nye der er kommet som er en mellemting mellem skummet og letmælk...
og vi drikker meget af den... der kan let ryge 3 liter på en dag, vi er store mælkedrikkere herhjemme og der står mælk på bordet til alle måltider

sødmælk får vi kun ved "særlige" lejligheder, da det ikke er så sundt, men det smager altså godt...
den bedste mælk er når den kommer lige fra koen... mums, det er bare godt så herhjemme står der af og til helt frisk mælk på bordet.... ææææælsker det

Fra Linda

Anmeld

2. april 2009

wamse

jeg drikker skummetmælk og resten af familien drikke letmælk, jeg tror på at det er sundt for min krop at få et enkelt glas om dagen, og mine børn får også et enkelt glas om dagen. Nu er jeg jo ud af en gammel vestjysk bondefamile (jeps mere bondsk bliver det ikke), hvor mine bedsteforældre og alle mine onkler/mostre (der er mange) har fået mælk dagligt, og ingen af alle disse mennesker lider af svage knogler, så længe man ikke overdriver brugen af mælk, så tror jeg på den gavnlige effekt, som selvfølgelig også kan opnåes ved andet tilskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.