Mærker ikke lige så meget liv mere? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

GønskE

christinak skriver:

Så længe du mærker liv så skal du ikke være nervøs, barnet skifter jo stilling inde i maven og lægger måske og sparker mod din ryg lige nu, og babyer sover op til 95 af tiden i maven. Jeg har også dage hvor jeg næsten intet mærker til ham og andre dage er han mere aktiv

Men det virkelig bare ikke til at vænne sig til, at han den ene dag sparker hele tiden næsten, og har gjort det i en uge og den næste dag og dagene efter er der kun 3 spark /: 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

FruHolm <3

GønskE skriver:

Er i dag 24+2, og har kun mærket lillemanden en enkel gang i dag og sådan har det været de sidste 3 dage, hvor det har været max 3 gange om dagen - og i hele uge 23 mærkede jeg liv og spark hele tiden, der var ingen tvivl :-( og det efter min hund på 2 kg hoppede ned oven i min mave, men det var aller øverst på maven, siden der har jeg været så nervøs for der ville være sket noget ved det :-(

Hvad skal jeg gøre/tænke? :-( 

Jeg var selv afsted på fødegangenni ca samme længde af graviditet da jeg ventede min søn, det er normalt i den uge fordi baby vender rundt og vender ryggen til i et par dage jeg kunne slet ikk mærke ham i 1 1/2 døgn så var ræd og var sikker på det var det. , men han havde bare vendt sig , så det hjalp at blive scannet og se han var okay indebi mavsen :')

Anmeld

17. marts 2012

Kløver

Barnet er godt beskyttet inde i livmoderen så længe du mærker liv ville jeg ikke være bekymret. Barnet kan sparke uden man lægger mærke til det eller kan mærke det fordi det måske sparker ind mod ryggen. Det er også noget med livmoderen vokser i ryk mens barnet vokser konstant, så man kan sagtens have perioder hvor man mærker det mindre eller anderledes fordi der så er knap så meget plads at bevæge sig på har selv indimellem haft perioder hvor jeg har mærket knap på meget liv og pludselig buldrer hun løs derinde igen

Bliver du alt for bekymret eller får en dårlig mavefornemmelse med det, kan du altid ringe og spørge lægen eller fg

Anmeld

17. marts 2012

L&V

Darling<3 skriver:

Årh, tænkte lige - whaaat et klammeren sted!!

Ja det er da en helt anden kategori

Anmeld

17. marts 2012

GønskE

MinBabyOscar <3 skriver:

Jeg var selv afsted på fødegangenni ca samme længde af graviditet da jeg ventede min søn, det er normalt i den uge fordi baby vender rundt og vender ryggen til i et par dage jeg kunne slet ikk mærke ham i 1 1/2 døgn så var ræd og var sikker på det var det. , men han havde bare vendt sig , så det hjalp at blive scannet og se han var okay indebi mavsen :')

Mærker liv, lige så snart kæresten lægger hånden på, så sparker han :-) og har mærket ham her tiL morgen også, hvor røven skød ud af maven og så vendte han :-)

Så må gå ud fra at han ligger med ryggen til, for røven har de sidste 3 dage stukket ud hver morgen, så man har kunne mærke præcis hvor han ligger. :-) - men havde overhovedet ikke tænkt på han kunne ligge med ryggen til.

Anmeld

17. marts 2012

GønskE

Maja84 skriver:

Barnet er godt beskyttet inde i livmoderen så længe du mærker liv ville jeg ikke være bekymret. Barnet kan sparke uden man lægger mærke til det eller kan mærke det fordi det måske sparker ind mod ryggen. Det er også noget med livmoderen vokser i ryk mens barnet vokser konstant, så man kan sagtens have perioder hvor man mærker det mindre eller anderledes fordi der så er knap så meget plads at bevæge sig på har selv indimellem haft perioder hvor jeg har mærket knap på meget liv og pludselig buldrer hun løs derinde igen

Bliver du alt for bekymret eller får en dårlig mavefornemmelse med det, kan du altid ringe og spørge lægen eller fg

Læs mit svar til hende den anden 

Anmeld

17. marts 2012

Pixi-pigen

GønskE skriver:

Læs mit svar til hende den anden 

Hej GrønskE. Har ikke læst de dine svar, men da jeg ventede min søn, synes jeg tit at han bevægede sig mindre. Og jeg tøvede ikke, og ringede til Afsnit for gravide(på sygehuset) for ar blive beroliget. Og hun sagde at de ville måle hjertelyden hvis det kunne berolige med. Og jeg var afsted 3 gange under min graviditet. Synes du skulle ringe, om ikke andet så for at blive beroliget  Alt er helt sikkert fint. Kram fra mig

Anmeld

17. marts 2012

FruHolm <3

GønskE skriver:

Mærker liv, lige så snart kæresten lægger hånden på, så sparker han :-) og har mærket ham her tiL morgen også, hvor røven skød ud af maven og så vendte han :-)

Så må gå ud fra at han ligger med ryggen til, for røven har de sidste 3 dage stukket ud hver morgen, så man har kunne mærke præcis hvor han ligger. :-) - men havde overhovedet ikke tænkt på han kunne ligge med ryggen til.

Hvor skønt

Han vender nok snart rundt igen  

Anmeld

17. marts 2012

JH12

Der kommer tidspunkter i graviditeten hvor man ikke længere mærker den lille så meget mere..

Herhjemme,, havde vi indtil for nylig 2 hunde (den ene er blevet aflivet) men de vejer 7 kg. og 10 kg. og begge hunde har med mellemrum sat af på min mave igennem graviditeten, både hvor baby ligger, og lidt over..
Og det har ikke betydet noget for vores lille baby ihvertfald, de er slet ikke så sarte de små, de ligger også godt beskyttet inde i maven..

Men vi er dog blevet lidt mere opmærksomme på det helst ikke skal ske igen.. Er nu i uge 32  

Men hvis det er, du gerne vil beroliges lidt, og være på den sikre side, synes jeg du skal kontakte din jordemor, eller fødegangen..

Anmeld

17. marts 2012

MelikkazMoar

jeg mærkede kun i min datter igennem graviditeten, når jeg lå på siden, den side hun også lå derinde..

ellers mærkede jeg hende slet ikke overhoved..

puf lidt til maven og ae den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.