Skont at amme elller hadede det som pesten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2009

Anja

Elskede det ! Det var dog ikke uden kamp og smerte Første gang fik jeg sår og brystbetændelse 3 gange på 3 mdr. Anden gang fik jeg igen sår og fik så brystbetændelse 4 gange på 2 mdr

Jeg er netop stoppet med at amme, tror i dag er 5 dag uden amning. Esther var begyndt at bide, ikke bare nappe men bide til blods. Efter 2 uger med sår og smerter - samt uvisheden om hvornår hun ville bide igen - gav jeg op og kastede håndklædet i ringen.

Tror desværre at vi ikke skal have flere skønne unger, så ikke mere amning til mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2009

fam.4xc

har fravalgt amning begge gange - det havde jeg bare ik lyst til.

Anmeld

1. april 2009

Stumpen

"Ammede" en uge og så var det sket... Det gik ikke helt efter planen -vi kunne ikke rigtig få det til at fungere- og må erkende at det at amme intet siger mig, så jeg er 99,9 % sikker på at det barn jeg bærer nu også bliver et flaskebarn..
Virker måske egoistisk, men jeg har ikke det behov for at et barn skal være så dybt afhængig af mig mht. mad og for mig er MME lige så godt som brystmælk... Ved godt at babyen ikke får mit imumforsvar og at der er nogle vitaminer det ikke får i samme grad, men samtidig var der et program for nylig hvori de viste at mødre via modermælken giver deres baby kemiske stoffer pga. makeup, deo, sæbe osv, hvis ikke man bruger svanemærket produkter, så der er fordele og ulemper ved det hele..

Anmeld

1. april 2009

heaven

Jeg ammede Lasse til han var lidt over 5 mdr - havde det ok med det, men ikke noget specielt sindsoprivende. Kan ikke ligge ned og amme, er meget storbarmet og det var lidt træls at være nødt til at amme offentlig f.eks, når man følte at ens barm var ud over det hele. Kunne også kun sidde på en bestemt måde og amme, var totalt afhængig af ammepude pga barmen osv..... men når først bryst og barn var placeret ordentlig, og jeg sad hjemme i min trygge stue - ja, så var det egentlig en fed følelse.

Skal måske lige sige at Lasse selv valgt amning fra...

Jannie

Anmeld

1. april 2009

ka li ja

Anja skriver:

Elskede det ! Det var dog ikke uden kamp og smerte Første gang fik jeg sår og brystbetændelse 3 gange på 3 mdr. Anden gang fik jeg igen sår og fik så brystbetændelse 4 gange på 2 mdr

Jeg er netop stoppet med at amme, tror i dag er 5 dag uden amning. Esther var begyndt at bide, ikke bare nappe men bide til blods. Efter 2 uger med sår og smerter - samt uvisheden om hvornår hun ville bide igen - gav jeg op og kastede håndklædet i ringen.

Tror desværre at vi ikke skal have flere skønne unger, så ikke mere amning til mig

pyt med det anja.
du skal bare tænke på de skønne stunder der har været ved amningen
dem hænger jeg fast i

Anmeld

1. april 2009

Doktor Doolittle

Jeg eeeeeeeeeeeelskede at amme og ammede William til han var 14 mdr.

Anmeld

1. april 2009

Kloster

Jeg eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelskede også at amme.

Har 3 børn, men kun den sidste er et amme-barn.
Da jeg fik Rasmus, som i dag er 11 år, var jeg meget ung og meget uoplyst mht amning. Mælken var der da bare og det skulle da bare være sååå skønt og gå som smurt. NOTTT....
Rasmus skreg og skreg. Var sulten konstant. Det gjorde såå ondt på mig, når han skulle lægges til og mælken faldt først til på 5. dagen... Alt dette vidste jeg slet ikke. Så da vi kom hjem fra sygehuset, fik Rasmus flaske også sov drengen. Ammede ham i 4 dage!! Hadede det...

Nicolaj på 9½ år, fik slet ikke bryst. Ville bare IKKE amme. Fik en pille på sygehuset for at få råmælken til at gå væk.

Da vi så skulle have Mads, som er 5 år, VILLE jeg bare amme. Jeg ville bare ikke have 3 børn og aldrig havde prøvet at amme. Så jeg blev oplyst!!
Jeg læste og læste. Spurgte og spurgte...
Hvilket resulterede i, at jeg amme Mads i 7 mdr. Og INGEN kunne fortælle mig, at det ingen nææææææring var i mit mælk ell hvornår MIT barn var sulten.

Amningen med Mads ligger på lige med selve fødslen af de største oplevelser, jeg nogensinde har prøvet.

Mads valgte selv mig fra, da han var 7 mdr. Det viste sig nemlig jeg var gravid igen også ville han bare IKKE have mit mælk mere

Kloster

Anmeld

1. april 2009

ekzunz

Jeg synes det var pragtfuldt at amme! Jeg nød det virkelig......
Jeg ammede Lukas til han var ca. 10 mdr, så valgte han mig fra - da var jeg jo også 4 mdr. henne med Klara, så det passede mig fint at få mine babser for mig selv et par mdr...
Jeg tror Klara havde ca. samme alder da hun også selv valgte babsen fra - hun kunne slet ikke koncentrere sig....

Anmeld

1. april 2009

Miamaja

jeg nod det ogsaa i fulde drag den forste maaned. det var dog kun ra hygge da jeg ikke producerede nok maelk. men efter en maaned til 2 valgte guldklumpen selv fra. der kom ikke nok maelk ud saa han ville hellere have sin flaske hvilket var OK med mig for mine bryster var begyndt at blive godt omme!!! AV

Anmeld

1. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
LUUUUUUUUUUUUUUUUVE IT!!

Jeg ammede Idun fuldtid i 6 mrd... Derefter RET MEGET i 6 mrd... og herefter blevet det skåret gradvist ned og sluttede helt da hun var 3½ år

og nej - jeg har SLET ikke hængepatter - og går ikke med bh!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.