Skont at amme elller hadede det som pesten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. april 2009

Miamaja

Hvordan havde I det med at amme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2009

Diana...

elsker det elsker det elsker det. og bliver mega ked når/hvis jeg ikke kan mere.

Anmeld

1. april 2009

Sara.

Rigtig godt indtil min datter var 9 mdr. og stadig levede af amning og nægtede at spise "rigtigt" mad... så blev det træls... så sluttede jeg - hvilket tog 2 dage så havde hun glemt hvad det var....

Anmeld

1. april 2009

Heidi.

Syntes ikke det var den mest sindsoprivende oplevelse...

Anmeld

1. april 2009

Lise

Synes det var skønt de første 4-5 mdr...så tror jeg at jeg begyndte at få udlængsel, for skulle jo være sammen med barnet hele tiden (han nægtede flasken), og kunne ikke komme ud og være MIG. Så jeg stoppede det selv efter 7½ mdr - der orkede jeg det altså bare ikke længere...

Men som skrevet syntes jeg at det var godt/rart/hyggeligt mv. de første fire-fem måneder... Og praktisk!

Anmeld

1. april 2009

BinaMor

jeg ammer stadig efter knap 11 måneder og selvom det til tider kan være kan være hårdt eller belastende, nyder jeg de stunder vi har og har det godt med at min datter får modermælk.

Anmeld

1. april 2009

Honningblomst

Had/kærlighedsforhold....det der er fantastisk ved at amme er samtidig det jeg fik nok af ind imellem.
Men amning er det bedste så selvfølgelg blev mine drenge ammet så længe de gad og den tæthed man får ved amning den kan bare ikke fåes på nogen anden måde. Så det står hos mig som en meget intens tid...
Knus..

Anmeld

1. april 2009

trunte89

For mig fungerede det bare slet ikke. Kunne ikke det voldsomme smerte konstant.
Jeg skubbede min datter fra mig, tuede når hun vågnede, for så betød det at hun snart skulle have mad. Det var et helved. Hun ville mig ikke. Kunne ikke få hende til at slappe af hos mig (hun kunne jo self mærke, at jeg ikke havde det godt)
Så det var kun far hun ville være hos....
Så efter en lille uge gik jeg over til at malke ud til hende (halv mælk og halv blod - lækkert) klart den bedste beslutning jeg nogensinde har taget.
Men efter 14 dage ca stoppede jeg helt, og hun fik mme.

Men tror måske, at jeg har mod på et forsøg mere når nr 2 kommer. Men jeg stopper hurtigere anden gang hvis det ikke fungere, for jeg vil ikke have det forhold til 'den' som jeg havde til Sara i de første måneder.

Anmeld

1. april 2009

mor til en del

Jeg elsker at amme, men hader at få amningen igang.

Ronja er en uge i dag, og det er først nu at der for alvor er gang i mælken, jeg er bare så langsom i opstarten.

SP var her i går og Ronja er på vej op i vægt med er endnu ikke på fødselsvægten. Jeg knokler løs med at slappe af have hende hos/på mig det meset af tiden, drikke drikke, og indtag ordentlig føde.

Åh hvor jeg glæder mig til om en måned når det hele forhåbentlig bare kører på skinner,

Lisbeth.

Anmeld

1. april 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg ammede begge mine børn, men det var ikke fordi jeg syntes det var fedt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.