Mom In The Making skriver:
Nu ved jeg ikke om du er typen der læser, men jeg vil med det samme anbefale dig en bog der hedder "kvinder der elsker for meget". Den er selvfølgelig fyldt med en masse eksempler på folk som har det og er meget værre end jer.
.
Den har åbnet mine øjne for to meget vigtige ting når det kommer til parforhold og det at have et "forhold" til mennesker generelt, om det er som venner, kærester, familie etc.
1. Du kan ikke ændre på folk der ikke vil ændres. Du kan kun bede om en ændring og hvis de ikke vil eller kan give dig den, må du gøre op med dig selv om du ønsker at forsætte i den gældende situation.
2. Hvis du ikke kan være dig i et forhold er det ikke det værd. Med det mener jeg at en del af dig er at du bliver sur og ked af det når der sker ting som disse. og det skal du have lov til. Følelser er ALTID okay, det er måden vi vælger at tackle dem der kan være forkerte.
Med det her mener jeg blot at hvis din kæreste ikke kan "tåle" at du bliver vred, ked af det eller lignende, hvis han vil gå fra dig fordi du bliver vred, ked af det eler lignende, er det så ham du vil dele resten af dit liv med? Så kan alt andet jo være nok så godt, men kan han ikke acceptere dig for dig, så er han ikke god nok.
Dette er bare et uddrag af min generelle holdning til sådan nogen ting og jeg tager forbehold for at der er meget jeg ikke har fået skrevet og at jeg selvfølgelig ikke kender jer.
Men de to ovenstående ting synes jeg er de vigtigeste at tage stilling til i et forhold og mon ikke han holder nok af dig til at rumme at du også kan blive vred? 
Håber det jeg skriver giver mening.
og du skal bestemt ikke bare indordne dig, det kommer man ingen vejne med, forhold handler i min optik om at gå på kompromi, at give, tage og at få.
Fortæl ham stille og roligt hvordan du har det.
Det betyder ikke du får din vilje, men det kan jo være..
Det ved jeg og har læst alverdens ting og sager... Selvom jeg ikke er vildt glad for at læse 
Han har sagt 1000000 gange at jeg bare skal reagere hvis der er noget og at han ikke går nogen steder... Det er bare som om jeg ikke tør satste det :s Men det er ikke kun med ham det er generelt at jeg er konflikt sky... Sådan har det været siden jeg var helt lille... Har altid bare indordnet mig.. Men det er først nu jeg er begyndt at blive oprørt omkring det at skulle det fordi jeg føler jeg skal stå i "skyggen" og bare indfinde mig i at en anden kvinde (bare fordi hun er mor til hans barn) har så meget at sige i alting..