Grød før 4 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

4xGreve

Amandas-mor skriver:

Jeg fik at vide af læge og sp at det er ligemeget. Der står på vællingpakken: "til børn fra 6 mdr.") men det står der kun fordi sundhedsstyrelsen vil fremme fuldamning indtil barnet er 6 mdr og dermed ikke vil fremme vælling før den alder. Derfor skal det stå der ved lov. Men vællingen indeholder ikke noget som er skadeligt for barnet før de 6 mdr. Det indrømmer sundhedsstyrelsen også selv i deres materiale (kan ikke huske hvor, men har læst det). Vællingen indeholder det samme tilsat som mme gør og de samme værdier for det. Så længe man bare køber majsvælling uden smag, for så er der nemlig ikke gluten i.

Okay min sp. Sagde bare at nuhvor det var fra 6 måneder af så har de ændret/tilfløjet noget i vælling som børn først må få fra de 6 måneder af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Tona

4xGreve skriver:

Okay min sp. Sagde bare at nuhvor det var fra 6 måneder af så har de ændret/tilfløjet noget i vælling som børn først må få fra de 6 måneder af...

Hmmm...jeg kan altså ikke helt få det til at passe. Jeg må være uenig med din sp så

Anmeld

17. marts 2012

4xGreve

Amandas-mor skriver:

Hmmm...jeg kan altså ikke helt få det til at passe. Jeg må være uenig med din sp så

Hehe super men det vil da gøre en del ting letter for os når vi kommer dertil hvis vi ikke selv skal stå og lave det...

Anmeld

17. marts 2012

ano14316

Tusind tak for dit lange og uddybende svar

Min søn er også født over tid, 10 dage, og han har altid haft en STOR appetit. Han er flaskebarn og vejer omkring 7,5 kg og er knap 3,5 mdr. Den seneste uges tid har han virket meget sulten. Han kræver mad oftere, sover dårligt, pyldrer meget og virker i det hele taget lidt irriteret. Specielt under måltiderne som er en kamp uden lige, da han hverken gider flaske eller mælk. Vi har prøvet at bruge sutter med et ekstra hul. Det gjorde ingen forskel andet end at han spiser hurtigere og mere. Han skal nu have mad 3 gange om natten, hvor det før kun var en. Han spiser ca. 1300 ml i døgnet, hvilket passer fint nok til hans vægt, men hvis du spørger mig, så synes jeg det er rigtig meget mælk på et døgn..

Jeg har slået det hen som om at det var en del af udviklingen, og at det ville gå over igen. Det kan det også sagtens være, men hvor lang skal denne udviklingsperiode så stå på? Jeg vil rigtig gerne vente med at give ham andet end mælk, men hvis det fortsætter ned af bakken, så må man vel gøre op med sig selv om det er udviklingen eller sulten der driller!? 

Jeg synes da at hvis han er 3,5 mnd. Så se om du ikke kan klare de sidste 14 dage.

Hvor længe har det stået på?

Hvad siger sin sp?

Et udviklingsspring kan sagtens tage 2-4 uger og også længere når de bliver lidt større.

Dertil vil jeg sige at det jo ikke er unormalt at de efterspørger mere mad. Og jeg tænker lidt, at nu vejer til søn jo det samme som min, min er bare 5 mnd.  Og jeg oplever det samme som du beskriver, han har altid kun skulle have mad 1 gang om natten, nu får han min. 3 gange.

Og det har jo også noget at gøre med hvor meget mad maven kan rumme.

Hvis du bare synes at det er helt vildt uoverskueligt, så kan du jo prøve at give ham en smule grød, og så vente et par dage og se om han reagere, til dels om aftenen om han får ondt i maven, og så til den næste lorteble om hans afføring er normal. Er den det, så kan du jo prøve at give 2 dage i træk og se tiden an igen.

Og så vil jeg lige tilføje at årsagen til at man helst skal vente er for at minimere risikoen for allergi. dvs nu skriver mange at de startet tideligt og deres børn trives i bedste velgående, men der kan jo gå mange år før en allergi viser sig.

Den helt fysiologiske forklaring er at babyers tarme er meget åbne så der kan pasere srore partikler fra mælken igennem til blodbanen og først når baby er 6 mnd. er tarmene lukkede nok til at grøden bliver rigtig fordøjet inden den kommer i blodbanen.

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

En lille opdatering:

Vi er ikke startet på grød eller vælling endnu, da vi lige ville se weekenden over og så snakke med sundhedsplejersken på mandag. Natten var rigtig god. Han sov fra 19 til 04, fik mad og sov videre til kl. 06.30.. rigtig skønt.. og det var for første gang på sit eget værelse

Derudover har han stort set ik villet spise noget idag. Han spiser halvdelen i flasken og så begynder han at skrige til vi fjerner den, og prøver vi igen så skriger han bare han ser flasken.. Han får derfor ikke nok at spise ifølge hans vægt. Han virker glad og tilfreds, men han har ikke sovet ret godt idag.. nu er han lagt i seng her kl. 19, og så er jeg spændt på hvornår han vågner og vil spise igen

Jeg synes virkelig ik det er nemt det her. Bliver nødt til at have noget faglig viden ind over på mandag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.