Anonym skriver:
Er 10 uger og for første gang bløder jeg efter jeg har haft sex med min mand, det var en smule rødt blod på hans penis og på min vagina, intet klump men lidt blod, fik lidt ondt i maven ... Det første gang det sker.. Er så bekymret plz hjælp! Kan ikke sove nu
//
Godmorgen. Håber blodet er stoppet igen. Men ville ikke lige gå uden at sige at jeg altså bløder HVER GANG efter sex... Både før jeg blev gravid og nu.... Jeg har meget sarte slimhinder og derfor brister der stort set altid et blodkar når vi har sex (nu er manden så også lidt over gennemsnittet af størrelse ud fra min erfaring, så det kan jo også have noget at sige)....
Men det jeg egentlig lige ville trøste dig med var, at ens slimhinder bliver mere sarte når man bliver gravid, og derfør bløder man nemmere når de bliver "overanstrengt" som fx ved sex... Kan også være du oplever at din næse bløder lidt når du pudser den, eller tandkødet begynder at bløde....
Det er helt normalt og ikke noget at være nervøs for, og det skader ikke baby nogen steder....
Smerterne havde jeg også de første par gange vi havde sex i starten.. Tror det er fordi det hele ændrer sig dernede og når der så sker noget mere som ved sex så spænder musklerne ekstra meget... Bare vent til du begynder at få plukkeveer ved sex... Det er altså en mærkelig fornemmelse... eller når baby pludselig sparker og synes den skal være med... Total surrealistisk hehe...
Men bare rolig, det lyserøde blod efter sex har med stor sandsynlighed intet ondt på sig 
Anmeld