Hvis man skal have 2200 kalorier om dagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2012

Zafir

Månsson skriver:

Du kan evt prøve shape up club det gør det super overskueligt mht hvor mange kalorier der er i div. ting

Jeg har downloadet den, men jeg er nok ikke liiiige sådan så meget en kalorietæller type hehe

Men man kan jo sagtens have i baghovedet hvordan og hvad man spiser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Zafir

Hyacinth skriver:

Altså er ret sikker på, du nok skal tabe dig på det antal kcal.

Spørgsmålet er mere, hvad der vil ske rent vægtmæssigt, når du har tabt de ønskede kg og går tilbage til et højere kcal.indtag

Grunden til at jeg har taget på, er fordi jeg har:

- Dels snacket for meget - ikke slik og kager, men snacket og spist forkert frokost.

- Derudover har jeg jo været på antidepressiv medicin i et år nu, og det er også en birvirkning, at man mere får en sød tand og måske tager lidt på.

Så jeg tror godt jeg kan holde vægten, når jeg spiser normalt igen. Jeg har ikke som sådan taget på længe, men bare holdt vægten.

Så jeg vil gerne lige høvle de der 5 for meget kilo af, så jeg får min mavse-delle af

Anmeld

15. marts 2012

L&V

Zafir skriver:

Jeg har downloadet den, men jeg er nok ikke liiiige sådan så meget en kalorietæller type hehe

Men man kan jo sagtens have i baghovedet hvordan og hvad man spiser

Er jeg absolut heller ik men brugte den en uges tid så havde jeg fornemmelsen af hva jeg ku spise og hva jeg ik ku også kørte det bare på rutinen

Anmeld

15. marts 2012

Zafir

DK skriver:

Hej

Jeg mener ikke at du er en apple person, men på min iphone har jeg en app der hedder myfitnespal. Der kan jeg taste alt hvad jeg spiser ind i løbet af dagen. Man kan oprette sine egne måltider/fødevarer og man kan søge i alt det som alle andre i verden har tastet ind. Det er virkelig sjældent at jeg ikke har kunne finde en fødevare derinde. Plus at den gemmer det du plejer at spise, så du nemt og hurtigt kan taste det ind igen. Du kan også taste fysisk aktivitet ind, alt fra rengøring, step, fitnes, løb og synkronsvømning

Når du så afslutter din dag, så siger den: hvis du forsætter med at spise som du har gjort i dag, så vil du om 5 uger veje X antal kg. Det er en super god motivator. Plus at du kan se diagrammer osv. over hvor mange kalorier du har spist den sidste uge, og se diagrammer over hvordan din vægt er faldet/steget de sidste måneder (du taster selv din vægt ind, dit mål osv) 

Den er SUPER god, men hvis den ikke duer til android er der med garanti også andre lignende app's at hente derude. Det er fedt så nemt at kunne taste kalorier ind, og regne ud hvor meget man må spise og om der er plads til et ekstra påskeæg til aftenkaffen.

Jeg har spist 1100 kalorier om dagen, og jeg har tabt mig ca. 0,6 kg om ugen. Jeg laver ikke noget fysisk stort set, men sidder stille hele dagen og dyrker ikke motion ud over gåture og den slags. Jeg er stoppet på kuren igen og har taget 1 kg. på hvorefter min vægt er stabil der. Jeg spiser så også alt muligt igen nu. (skriver speciale hjemme hos moar og bliver godt og grundigt bespist).

Men prøv at find sådan en kalorie-app. Det er SÅ motiverende og nemt at holde styr på, og lækkert at den udregner hvor meget man kan tabe osv. Min skriver også: Ihhhh du er god, du har tabt dig, osv. og selv om det er en computer så bliver jeg alligevel helt vild glad over ros 

HAHA...

Jeg har downloadet en app, men har ikke dimset så meget med den endnu. Det lyder nu meget som den app du taler om.

Og ja - Helt sikkert! Alt ros er fantastisk. - Også selvom det er robot ros

Jeg er spændt på at se hvor meget de batter i længden. Men jeg føler mig allerede slankere. Selvom jeg startede, så kørte jeg en uge. Så holdte jeg 2 ugers pause, fordi jeg fik influenza.

Men selvfølgelig tænker jeg også lidt mere over hvad jeg spiser i weekenden, selvom jeg ikke er på kur, når hele familien er samlet. Gider ikke være udenfor.

Også er det jo også kun 5 kg - Hellere tage det nu, end når det er 10-15 kg :-S

Anmeld

15. marts 2012

Zafir

Månsson skriver:

Er jeg absolut heller ik men brugte den en uges tid så havde jeg fornemmelsen af hva jeg ku spise og hva jeg ik ku også kørte det bare på rutinen

Ja Og jeg ved jo også godt hvor mine svage punkter er... hehe...

Smør fx. ææææælsger smør

Og nu er der jo MINDST 3 måltider om dagen, hvor jeg IKKE spiser smør Så det batter i hvertfald noget.

Jeg spiser nutrilett til morgenmad og frokost. Groft knækbrød og grønsager/frugt til mellemmåltider og alm aftensmad, hvor jeg lige tænker lidt mere over det end normalt.

Så det bliver ca 14-1500 kaloerier

Anmeld

15. marts 2012

L&V

Zafir skriver:

Ja Og jeg ved jo også godt hvor mine svage punkter er... hehe...

Smør fx. ææææælsger smør

Og nu er der jo MINDST 3 måltider om dagen, hvor jeg IKKE spiser smør Så det batter i hvertfald noget.

Jeg spiser nutrilett til morgenmad og frokost. Groft knækbrød og grønsager/frugt til mellemmåltider og alm aftensmad, hvor jeg lige tænker lidt mere over det end normalt.

Så det bliver ca 14-1500 kaloerier

Smager det okay det der nutrilet?? Bliver så fed af at gå i mødregruppe he he he Sådan har jeg det med æg elsker alle typer æg Det lyder da som fornuftig mad Håber det lykkedes for dig

Anmeld

15. marts 2012

Zafir

Månsson skriver:

Smager det okay det der nutrilet?? Bliver så fed af at gå i mødregruppe he he he Sådan har jeg det med æg elsker alle typer æg Det lyder da som fornuftig mad Håber det lykkedes for dig

Jaaaa jeg elsker også æg hehe

Og ja - nutrilett smager helt ok. Faktisk syntes jeg allevo smager lidt bedre Men der var en rest spotvare i netto, så jeg købte 7 pakker for 50 kr stykket Så kan jeg altså godt leve med at det er nutrilett og ikke allevo. Jeg gør så det, at jeg blander det med skummetmælk i stedetfor, fordi jeg syntes det smager skidt med vand og jeg ikke har brug for at tabe mig totaaaaaaaaalt hurtigt og jeg nok alligevel ville drikke de par glas mælk om dagen.
OG hvis man så lige napper 2 isterninger og stavblenderen, så kan man faktisk næsten bilde sig selv ind at det er en milkshake Helt kanon.

Anmeld

15. marts 2012

L&V

Zafir skriver:

Jaaaa jeg elsker også æg hehe

Og ja - nutrilett smager helt ok. Faktisk syntes jeg allevo smager lidt bedre Men der var en rest spotvare i netto, så jeg købte 7 pakker for 50 kr stykket Så kan jeg altså godt leve med at det er nutrilett og ikke allevo. Jeg gør så det, at jeg blander det med skummetmælk i stedetfor, fordi jeg syntes det smager skidt med vand og jeg ikke har brug for at tabe mig totaaaaaaaaalt hurtigt og jeg nok alligevel ville drikke de par glas mælk om dagen.
OG hvis man så lige napper 2 isterninger og stavblenderen, så kan man faktisk næsten bilde sig selv ind at det er en milkshake Helt kanon.

Det må jeg da lige prøve så.. Tak for tippet.. Elsker hvis generalt bare mad(var os igang med kokke uddanelsen engang)mums mums mums

Anmeld

15. marts 2012

Zafir

Månsson skriver:

Det må jeg da lige prøve så.. Tak for tippet.. Elsker hvis generalt bare mad(var os igang med kokke uddanelsen engang)mums mums mums

Jeg ELSKER også mad naaaaaaaaam

Men altså - det er også derfor jeg ville have det svært hvis jeg skulle æde pulver 5 gange om dagen og ikke noget rigtig mad hehe.

Anmeld

15. marts 2012

L&V

Zafir skriver:

Jeg ELSKER også mad naaaaaaaaam

Men altså - det er også derfor jeg ville have det svært hvis jeg skulle æde pulver 5 gange om dagen og ikke noget rigtig mad hehe.

Kan jeg godt forstå og det er jo heller ik holdbart for man ska jo spise alm mad før eller siden og hvis man kun har fået pulver så tror jeg bare kiloene ryger på igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.