Hvis man skal have 2200 kalorier om dagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.652 visninger
26 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Zafir

Og jeg pt spiser 1500 kalorier om dagen (i hverdagen - det er jo hverdagskur). I weekenden spiser jeg ca de der 2100 kalorier vil jeg tro.

Men hvor meget taber man så, hvis man sparer 700 kalorier om dagen???

Jeg aner INTET om sådan noget med kalorier hehe

Og er der kalorier i gulerødder??? og agurker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Frk.S

Zafir skriver:

Og jeg pt spiser 1500 kalorier om dagen (i hverdagen - det er jo hverdagskur). I weekenden spiser jeg ca de der 2100 kalorier vil jeg tro.

Puha, ved ikke lige hvor meget man taber. Men synes umiddelbart det virker som et fornuftigt kalorieunderskud. Hvis det så er de 2100 i weekenden (og ikke ekstra meget i weekenden, så det hele falder til jorden der).

Ja, der er kalorier i både agurker og gulerødder, men ikke ret meget (specielt ikke i agurk, men det mætter jo så til gengæld heller ikke så meget)

http://www.kalorietabel.dk/ 

Anmeld

15. marts 2012

Karo

Zafir skriver:

Det er individuelt hvor meget du taber dig, for det kommer jo an på hvor meget du rør dig.

Jeg spiser ca. 1200 kcal om dagen og sidder meget i løbet af dagen og jeg har tabt mig 10 kg siden nytår.

Og jo der er kcal i gullerødder og agurker. Ikke ret meget med lidt er der.

Anmeld

15. marts 2012

Hyacinth

Hvor mange kcal. du bør spise går ud fra din højde, vægt/målvægt, alder og sktivitetsniveau.

Jeg er eksempelvis 179 høj, 26 år, vejer 68,5 kg og er normal aktiv. Har en datter på 10 mdr. som jeg er reeet aktiv med

Men jeg skal spise ca. 2200-2500 kcal. dagligt, afhængig af mit aktivitetsniveau. Og jeg holder vægten fint og er gravid i 9. uge

Det dummeste er, at køre slankekur på minimum kcal., for når du så starter med at spise det normale antal kcal., vil du med al sandsynlighed tage på

Hvad med at beregne et energibehov med en beregner på nettet?

Eller få en kostplan, som er tilrettelagt efter lige præcis dit behov og en eventuel målvægt? 

Held og lykke

Anmeld

15. marts 2012

Zafir

Hyacinth skriver:

Hvor mange kcal. du bør spise går ud fra din højde, vægt/målvægt, alder og sktivitetsniveau.

Jeg er eksempelvis 179 høj, 26 år, vejer 68,5 kg og er normal aktiv. Har en datter på 10 mdr. som jeg er reeet aktiv med

Men jeg skal spise ca. 2200-2500 kcal. dagligt, afhængig af mit aktivitetsniveau. Og jeg holder vægten fint og er gravid i 9. uge

Det dummeste er, at køre slankekur på minimum kcal., for når du så starter med at spise det normale antal kcal., vil du med al sandsynlighed tage på

Hvad med at beregne et energibehov med en beregner på nettet?

Eller få en kostplan, som er tilrettelagt efter lige præcis dit behov og en eventuel målvægt? 

Held og lykke

Jæpz... Det var fra en energiberegner jeg fandt ud af at jeg skal have mellem 22 og 2240 kalorier om dagen Så spiser jeg de der omkring 1500 kalorier Så tænker jeg hvor meget det batter

Jeg vil gerne tabe ca 5 kg

Anmeld

15. marts 2012

Hyacinth

Zafir skriver:

Jæpz... Det var fra en energiberegner jeg fandt ud af at jeg skal have mellem 22 og 2240 kalorier om dagen Så spiser jeg de der omkring 1500 kalorier Så tænker jeg hvor meget det batter

Jeg vil gerne tabe ca 5 kg

Altså er ret sikker på, du nok skal tabe dig på det antal kcal.

Spørgsmålet er mere, hvad der vil ske rent vægtmæssigt, når du har tabt de ønskede kg og går tilbage til et højere kcal.indtag

Anmeld

15. marts 2012

AnnaB.

Et kg vejer ca. 7000 kalorier, så du kan bruge det som rettesnor for, hvor meget du taber dig ved x-antal kalorier i underskud. 

Hvis du har et underskud på 700 kalorier om dagen, vil det tage dig ca. 10 dage at tabe 7000 kalorier/1 kg. Husk at sætte dig rigtig godt ind i hvor mange kalorier der er i de forskellige fødevarer. Man kan nemt blive overrasket over kalorieindholdet, hvis ikke man er vant til at fokusere på den slags. 

Held og lykke

Anmeld

15. marts 2012

L&V

Zafir skriver:

Du kan evt prøve shape up club det gør det super overskueligt mht hvor mange kalorier der er i div. ting

Anmeld

15. marts 2012

DK

Hej

Jeg mener ikke at du er en apple person, men på min iphone har jeg en app der hedder myfitnespal. Der kan jeg taste alt hvad jeg spiser ind i løbet af dagen. Man kan oprette sine egne måltider/fødevarer og man kan søge i alt det som alle andre i verden har tastet ind. Det er virkelig sjældent at jeg ikke har kunne finde en fødevare derinde. Plus at den gemmer det du plejer at spise, så du nemt og hurtigt kan taste det ind igen. Du kan også taste fysisk aktivitet ind, alt fra rengøring, step, fitnes, løb og synkronsvømning

Når du så afslutter din dag, så siger den: hvis du forsætter med at spise som du har gjort i dag, så vil du om 5 uger veje X antal kg. Det er en super god motivator. Plus at du kan se diagrammer osv. over hvor mange kalorier du har spist den sidste uge, og se diagrammer over hvordan din vægt er faldet/steget de sidste måneder (du taster selv din vægt ind, dit mål osv) 

Den er SUPER god, men hvis den ikke duer til android er der med garanti også andre lignende app's at hente derude. Det er fedt så nemt at kunne taste kalorier ind, og regne ud hvor meget man må spise og om der er plads til et ekstra påskeæg til aftenkaffen.

Jeg har spist 1100 kalorier om dagen, og jeg har tabt mig ca. 0,6 kg om ugen. Jeg laver ikke noget fysisk stort set, men sidder stille hele dagen og dyrker ikke motion ud over gåture og den slags. Jeg er stoppet på kuren igen og har taget 1 kg. på hvorefter min vægt er stabil der. Jeg spiser så også alt muligt igen nu. (skriver speciale hjemme hos moar og bliver godt og grundigt bespist).

Men prøv at find sådan en kalorie-app. Det er SÅ motiverende og nemt at holde styr på, og lækkert at den udregner hvor meget man kan tabe osv. Min skriver også: Ihhhh du er god, du har tabt dig, osv. og selv om det er en computer så bliver jeg alligevel helt vild glad over ros 

Anmeld

15. marts 2012

Zafir

AnnaB. skriver:

Et kg vejer ca. 7000 kalorier, så du kan bruge det som rettesnor for, hvor meget du taber dig ved x-antal kalorier i underskud. 

Hvis du har et underskud på 700 kalorier om dagen, vil det tage dig ca. 10 dage at tabe 7000 kalorier/1 kg. Husk at sætte dig rigtig godt ind i hvor mange kalorier der er i de forskellige fødevarer. Man kan nemt blive overrasket over kalorieindholdet, hvis ikke man er vant til at fokusere på den slags. 

Held og lykke

Det er da en meget fin rettesnor Tak.

Så kan jeg da se hvad jeg lidt kan forvente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.