Zeus skriver:
Og så synes jeg egentlig det er lidt skægt, at der lige har været en tråd, hvor flere fortalte om, at deres helt små selv fik lov til at vælge tøj indimellem.. Det skulle de have lov til, og det var en del af deres selvstændigheds et-eller-andet..
Men når vi så snakker om den "rigtige" selvstændighedsalder, hvor de unge begynder at løsrive sig for alvor, så skal de mødes med -Det der får du ikke lov til at forlade huset i, for det bestemmer JEG!
Synes tit jeg falder over ordene, at vi skal vise vores børn respekt, lytte til dem osv osv, men når det så kommer til pålædning, så er man villig til at se bort fra alt det, man har prøvet på at opdrage dem på, og nægte dem at gå i det tøj de selv vil..
Og i en tid, hvor det nærmest er højeste mode at knalde løs på tv, så tror jeg der bliver skudt lidt over mål, hvis man forventer at ens teenager vil klæde sig anstændigt..
Nogen der har set Cheer's outfit i "If I could turn back time"? Det er ikke kun nutidens unge der render i for lidt tøj, det gjorde man altså også i "gamle" dage.. Hvis vi alle gik klædt som de gjorde før os, så ville vi alle rende rundt i kjoler der dækkede anklerne 
Desuden vil det til næsten enhver tid være vigtigere, at være klædt som "gruppen", end som ens mor gerne vil have det...
Og nej, jeg har aldrig gået klædt i det udfordrende tøj, det har jeg været for genert til, men derfor forstår jeg dem godt alligevel 
Svarer på begge dine svar her - nemmere 
Kolding er en rimeligt stor by, men anser den ikke for at være meget bedre end der hvor jeg er flyttet fra, København. I begge byer har jeg fundet ganske unge piger i meget høje hæle, unge drenge i meget lidt på overkroppen. Det er sikkert ikke flertallet, men det er da nok til jeg har bemærket det?
Til dit svar 2, kan jeg vist bare indrømme at min opdragelsesstil er meget anderledes. Her bestemmer drengen ikke hans tøj, frisure, madpakke, aftensmad, hvilken bil vi skal have næste gang, hvor vi køber hus, ferie etc. Det er valg der ligger i mine hænder, jeg er den voksne og den myndighed han nu skal indordne sig under. Om jeg vil bløde op i løbet af årene? Muligvis, men jeg er stadig af den holdning at små hjerner bliver fyldt med alt for meget, alt for mange ting er afhængigt af deres valg, i min verden er det et stort pres at ligge på små skuldre.
Jeg er ikke så støvet som du får mig til at lyde. Jeg mener ikke vi kal tilbage til de dage hvor det var forventet at kvinden havde lang kjole og tørklde på når hun skulle ud. Men jeg mener at vi burde være opmærksomme på at vi ikke videregiver noget af det absolut grimmeste vores generation har fundet på: Kropsidealet.