Børn og påklædning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.805 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Jonatansmor

Drengens dagplejer ligger i kvarter med en folkeskole. Så hver morgen møder vi utallige børn på vej og iblandt disse børn er der jo unge piger.

Og jeg må indrømme jeg er forarget, for mange af disse ganske unge piger har 9-11 cm høje hæle på - vi taler ikke piger i slutningen af folkeskolen, for de har ikke antydningen af kropslig udvikling. En 12-14 år vel. Og nu tænker jeg:

Hvor meget opdrager du dit barn til at være kropsbevidst, eller nærmere, bevidst om de signaler vi sender via vores tøj?

Jeg fik ikke lov til at gå udfordrende klædt, kan stadig huske den kjole min mor klippede i stykker. Hun fik bevidst sin pointe, jotak. Men det ser ud som om der er sket en udvanding, som om vi ikke mere er bevidst om at kroppen faktisk er en personlig ejendom og vi behøver ikke blive bekræftiget igennem den.

Tror ikke jeg kommer til at opdrage drengen meget anderledes, finder det utiltalende at have en mand der har behov for at skulle vise sig selv og sin krop frem.

Det der nok mest forarger mig over disse ganske unge piger, er at de ikke helt har forstået signalet i så høje hæle. Det ødelægger deres kropsholdning og kan skade deres ankler, det er da også værd at bemærke?

Hvad tænker I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

B&J

jeg er tit i chok over hvordan de unge går også helt op til de er 18år ved godt de tit selv bestemmer hvad tøj de skal have på men en kort nederdel man næsten kan se ballerne en gennemsigtig trøje og bh inden under ja det er nok min mening at det er bare forkert.. for der går jo nogle mænd ude i verden der ikke kan holde hænderne for sig selv så fatter heller ikke de tør det er så en anden ting

Anmeld

14. marts 2012

Jonatansmor

B&J skriver:

jeg er tit i chok over hvordan de unge går også helt op til de er 18år ved godt de tit selv bestemmer hvad tøj de skal have på men en kort nederdel man næsten kan se ballerne en gennemsigtig trøje og bh inden under ja det er nok min mening at det er bare forkert.. for der går jo nogle mænd ude i verden der ikke kan holde hænderne for sig selv så fatter heller ikke de tør det er så en anden ting

Arj hvor er det bare skønt. Havde egentligt besluttet mig for jeg nok bare var en af de der gamle koner der havde nemt ved forargelsen

Det der nok undrer mig mest, er hvor konfliktsky forældrene må være. I min optik er det ikke svært at få sagt nej til teenager der er på vej ud i verden med frit udsyn til det hele...

Anmeld

14. marts 2012

B&J

Jonatansmor skriver:

Arj hvor er det bare skønt. Havde egentligt besluttet mig for jeg nok bare var en af de der gamle koner der havde nemt ved forargelsen

Det der nok undrer mig mest, er hvor konfliktsky forældrene må være. I min optik er det ikke svært at få sagt nej til teenager der er på vej ud i verden med frit udsyn til det hele...

du har helt ret der er alt for mange forælder der er konfliktsky, overfor deres børn og det gør mig bare så ked af det inden i for de skal sku ikke altid have deres vilje.... men ja som du skriver kan det være jeg har en gammel holdning med tingene selv om jeg kun er 25

Anmeld

14. marts 2012

Jonatansmor

B&J skriver:

du har helt ret der er alt for mange forælder der er konfliktsky, overfor deres børn og det gør mig bare så ked af det inden i for de skal sku ikke altid have deres vilje.... men ja som du skriver kan det være jeg har en gammel holdning med tingene selv om jeg kun er 25

Så vi må finde os i at være støvede og gammeldags i en alder af midt 20'erne/start 30'erne

Anmeld

14. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes tit jeg ser helt unge piger, gå i tøj hvor man bare ka se baller, mave og det meste af deres bryster, hvor jeg ik ka lade være med at tænke på om deres forældre overhovedet ved at de går i sådan noget tøj?? For jeg ka slet ik forstå at de får lov! 

Sådan kommer mine piger i hvert fald aldrig til at gå klædt!!! Vh stine

Anmeld

14. marts 2012

B&J

Jonatansmor skriver:

Så vi må finde os i at være støvede og gammeldags i en alder af midt 20'erne/start 30'erne

hihihihihi jaaa

Anmeld

14. marts 2012

Kofoed.

Nu er jeg selv en af de første generationer der virkelig begyndte på det tidligt og nøj, hvor jeg synes det var tamt. Og i dag er det blevet alt alt for voldsomt, men jeg ved jo godt, at mange tog jogging bukser ude over tøjet og derved skjule det forkerte tøj. Hvorfor tror i, at royal bukser er så populære?

Anmeld

14. marts 2012

MorDk

Jeg krummer ofte tær over de unge "små" pigers påklædning!

Hvad tænker forældrene på? Tror slet ikke de tænker ...det er det der er problemet! 

Anmeld

14. marts 2012

hekran

Jeg tror ikke det er så nemt at kontrollere. Butikkerne har alle det samme slags tøj, samfundet sender kun de forkerte signaler mht påklædning.... åååhhh øv! 

Selvfølgelig kan forældre sige nej, men hvordan kommer det til at se ud for barnets sociale omgang, hvor det ER tilladt at klæde sig udfordrende/afslørende?

Jeg er totalt enig med jer, men jeg ser ikke frem til min kamp med bittefisen, når hun engang bliver teenager. Så må jeg bare håbe, at hun har lært noget igennem sin barndom.

Det er da egentlig også underligt, hvordan ALLE piger skal have det samme tøj på, uanset størrelse. Jeg synes ligefrem det er synd, når en større pige prøver at klemme sig ned i lavtaljede leggings. Maven hænger ud og røven falder ned.... 

Ville ønske man kunne hæææælde noget selvværd ned i alle teenage piger, så det ikke var nødvendigt at følge alle de andre.

Det er sgu hårdt at være teenager. Tror et sundt selvværd og et godt bagland er svaret her!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.