Jonatansmor skriver:
Drengens dagplejer ligger i kvarter med en folkeskole. Så hver morgen møder vi utallige børn på vej og iblandt disse børn er der jo unge piger.
Og jeg må indrømme jeg er forarget, for mange af disse ganske unge piger har 9-11 cm høje hæle på - vi taler ikke piger i slutningen af folkeskolen, for de har ikke antydningen af kropslig udvikling. En 12-14 år vel. Og nu tænker jeg:
Hvor meget opdrager du dit barn til at være kropsbevidst, eller nærmere, bevidst om de signaler vi sender via vores tøj?
Jeg fik ikke lov til at gå udfordrende klædt, kan stadig huske den kjole min mor klippede i stykker. Hun fik bevidst sin pointe, jotak. Men det ser ud som om der er sket en udvanding, som om vi ikke mere er bevidst om at kroppen faktisk er en personlig ejendom og vi behøver ikke blive bekræftiget igennem den.
Tror ikke jeg kommer til at opdrage drengen meget anderledes, finder det utiltalende at have en mand der har behov for at skulle vise sig selv og sin krop frem.
Det der nok mest forarger mig over disse ganske unge piger, er at de ikke helt har forstået signalet i så høje hæle. Det ødelægger deres kropsholdning og kan skade deres ankler, det er da også værd at bemærke?
Hvad tænker I?
en ting er helt sikkert, kommer min pige til at gå i stiletter, korte nederdele, og nedringet trøje så ender jeg sgu med at låse hende inde
Nå, den går nok ikke, så håber da at jeg kan få hende opdraget til at være så fornuftig at hun selv ved at det gør man bare ikke i den alder!!! Ellers må vi jo forklare hende det.
Nu er jeg selv en af dem der elsker at gå i stiletter, og gør det faktisk også til dagligt med et par jeans, så tror måske nok jeg skal få en lille kamp da jeg jo selv gør det. Måske jeg ikke gør til den tid, men må jo tage den derfra. MEN jeg var 16 år da jeg fik mine første stiletter, og de var KUN til pæn brug, altså bryllup, barnedåb osv. Og ser måske gerne at Emma endda er lidt ældre end det..
Men tror faktisk at mange af disse piger skjuler det for deres forældre, det ved at jeg mange her i byen gør, så hvorfor ikke andre steder? - Og pigerne her skjuler det, fordi de har fået et direkte forbud mod det, meeeeen "det skal mor og far da bare slet ikke bestemme"
Håber det gav bare en lille smule mening det roderi jeg fik skrevet