hjælp til haven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

Kay

Hailiesmom11 skriver:

Ja der er masser af muligheder, den er heldigvis noget kønnere om sommeren. Der er ikke så mange farverige blomster - endnu
Vi har planer om at der skal plantes nogle blomster ud her til foråret + at vi har et bed ude i vores gårdsplads der bare er KEDELIG så der skal nogle hortensiaer i det bed og sådan lidt andet

lydder som en god plan er så glad for at jeg fik lagt forskellige løg her i efteråret så har masser af krokusser lige nu... og påske/pinse-liljer og tulipaner på vej

resten har vi i krukker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Hailiesmom11

Kay skriver:

lydder som en god plan er så glad for at jeg fik lagt forskellige løg her i efteråret så har masser af krokusser lige nu... og påske/pinse-liljer og tulipaner på vej

resten har vi i krukker

Vi har osse masser af vintergækker, krokusser og påskeliljer og tulipaner, men de var her i jorden da vi flyttede ind

Anmeld

13. marts 2012

Kay

wamse skriver:

Den anden link jeg gav dig skulle man være medlem, og hvorfor betale for noget, som man kan få gratis andre steder

http://www.havenyt.dk/

http://www.dr.dk/have/

http://www.idenyt.dk/Haven

mange tak

Anmeld

13. marts 2012

Kay

Hailiesmom11 skriver:

Vi har osse masser af vintergækker, krokusser og påskeliljer og tulipaner, men de var her i jorden da vi flyttede ind

dejligt vi har også fundet ud af der var krokusser og irantisser i forvejen... men dem har jeg ikke plantet nye af i efteråret så det er helt fnt

Anmeld

15. marts 2012

amalfine

Nu jeg er i gang med at skrive til dig, så kan jeg da lige hjælpe lidt med haven

Roser skal beskæres, når der ikke længere er nattefrost, da de ellers kan visne og dø. Derfor er slut april, start maj som regel en god tid at beskære dem på.

Hvis du gerne vil have lidt stauder i et havebed, så er april/maj eller september gode måneder at plante dem i. Og et lille tip kunne være at spørge nogen du kender, som har nogle fine stauder, du godt kan lide, om du ikke kan få nogen af dem. Man hakker bare ned i rødderne med en spade og deler blomsterne. Det er dejlig nemt og billigt. Det første år blomstrer de måske ikke det vilde, men de breder sig hurtigt og året efter ser de super flotte ud. (Så en ide, til den næste have I skal have)

Anmeld

15. marts 2012

Kay

amalfine skriver:

Nu jeg er i gang med at skrive til dig, så kan jeg da lige hjælpe lidt med haven

Roser skal beskæres, når der ikke længere er nattefrost, da de ellers kan visne og dø. Derfor er slut april, start maj som regel en god tid at beskære dem på.

Hvis du gerne vil have lidt stauder i et havebed, så er april/maj eller september gode måneder at plante dem i. Og et lille tip kunne være at spørge nogen du kender, som har nogle fine stauder, du godt kan lide, om du ikke kan få nogen af dem. Man hakker bare ned i rødderne med en spade og deler blomsterne. Det er dejlig nemt og billigt. Det første år blomstrer de måske ikke det vilde, men de breder sig hurtigt og året efter ser de super flotte ud. (Så en ide, til den næste have I skal have)

mange tak har 2 roser i krukker som jo så skal beskæres her i april... og så en hortensia også i krukke... har ingen bede endnu... kommer måske i den nye...

men har jordbær til forspirring som jeg skal havde ud i nogle plantekasser... når de er store nok

Anmeld

15. marts 2012

amalfine

Kay skriver:

mange tak har 2 roser i krukker som jo så skal beskæres her i april... og så en hortensia også i krukke... har ingen bede endnu... kommer måske i den nye...

men har jordbær til forspirring som jeg skal havde ud i nogle plantekasser... når de er store nok

Jamen dertil kan jeg kun sige: Hvor lækkert og mums

(Hortensiaen kan du bare ned til første grønne skud, og ellers plejer de nærmest at passe sig selv synes jeg&nbsp

Anmeld

15. marts 2012

Kay

amalfine skriver:

Jamen dertil kan jeg kun sige: Hvor lækkert og mums

(Hortensiaen kan du bare ned til første grønne skud, og ellers plejer de nærmest at passe sig selv synes jeg&nbsp

ja... venter også med spænding på at der kommer skud på hortensiaen... så jeg kan klippe den ned og glæder mig så meget til de jordbær bliver store nok... til at lave bær... mummms.... kunne spise et helt jordbær bed om dagen i øjeblikket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.