nogen gode husmor råd? Mange tak på forhånd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2012

LineSchack

Månsson skriver:

Jeg blev sat i gang på min termins dato, ja det var da ikke super sjovt så det var jo os for jeg havde energi til fødslen.. Hun var 3686 så fin stor men ikke kæmpe som de havde troet, en overgang var de ude i at hun nok ville komme til at veje 4,5 -5kg så det havde været en basse

Vil sige det sån man er tilgængæld ikke i tvivl når de rigtige veer kommer

Vi fandt heldigvis nogle stillinger som gjorde det muligt uden smerter, kreativitet

Ja det kan jeg udemærket godt forstå, de går heldigvis meget op i at kvinden for en go oplevelse. Men 3686g var da ikk andet end perfekt. 4-5kg lyder voldsomt men min svigerinde som er en spinkel ikk så høj kvinde født sin søn på godt 4300, men ja vil godt give dig ret så blir det en basse .M.h.t veer nej det er der mange der siger, men har det efterhånden sådan at nu vil jeg godt bare ha de skide veer så det overstået og få den her lille prinsesse i armene. Det ret sjældent man længstes efter smerter . Vi har ogaå prøvet det ene og det andet det bare aldrig lykkedes, så hr. Kæreste må vente lidt endnu ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

livhemdrup

LineSchack skriver:

hej alle i dejlige piger

Jeg er idag 39+4 og er virkelig ved at være desperat efter at komme igang med min fødsel da jeg virkelig ikk kan udstå en dag mere med alle de her gener...Jeg har utrolig meget slimet udflåd og kan fjerne det hvert 5 min. ellers løber det nærmest ned ad benene. jeg skal tisse bogstavelig talt hvert 5 min. Jeg har så sindsygt meget mavesyre at jeg efterhånden intet kan spise. plus en ordenlig omgang bækkenløsning så jeg hellere ikk kan komme ud af lejligheden...( sorry brokket) jeg elsker selvf at mærke min lille datter, og hvert evig eneste bevægelse der kommer fra hende. Jeg elsker tanken om  noget så smukt kan ligge inde i min mave.. og der er også utrorlig mange dejlige ting ved at være gravid, såsom at det er livets største gave..og jeg er hellere ikk af den tro at noget så ubeskriveligt vidunderligt kommer til en uden kamp og smerte...

Men for at komme til sagen, er der nogle gode gammle husråd til at sætte fødslen igang, er ligeglad hvad der skal til. Alle råd kan bruges.. På forhånd tusind tak for hjælpen... 

Grøn pesto :-) bland det op med olie og spis pasta til. Det har sat gang i alle mine fødsler ;-) 

En hel bunke ve støv sendes i din retning. 

Anmeld

13. marts 2012

Giraffen

LineSchack skriver:

hej alle i dejlige piger

Jeg er idag 39+4 og er virkelig ved at være desperat efter at komme igang med min fødsel da jeg virkelig ikk kan udstå en dag mere med alle de her gener...Jeg har utrolig meget slimet udflåd og kan fjerne det hvert 5 min. ellers løber det nærmest ned ad benene. jeg skal tisse bogstavelig talt hvert 5 min. Jeg har så sindsygt meget mavesyre at jeg efterhånden intet kan spise. plus en ordenlig omgang bækkenløsning så jeg hellere ikk kan komme ud af lejligheden...( sorry brokket) jeg elsker selvf at mærke min lille datter, og hvert evig eneste bevægelse der kommer fra hende. Jeg elsker tanken om  noget så smukt kan ligge inde i min mave.. og der er også utrorlig mange dejlige ting ved at være gravid, såsom at det er livets største gave..og jeg er hellere ikk af den tro at noget så ubeskriveligt vidunderligt kommer til en uden kamp og smerte...

Men for at komme til sagen, er der nogle gode gammle husråd til at sætte fødslen igang, er ligeglad hvad der skal til. Alle råd kan bruges.. På forhånd tusind tak for hjælpen... 

det er 100% genetisk bestemt og baby kommer når baby vil

så mig bekendt er der absolut ingenting overhovedet du kan gøre for at fremme det... 

Anmeld

13. marts 2012

Frk.S

Altså, nu vil jeg lige starte med at sige at jeg var gået 12 dage over tid da mine veer startede, så det KAN jo have noget med det at gøre.

Jeg tror nemlig ikke man selv kan sætte det i gang. Jeg tror måske man kan give det et lille skub hvis det alligevel er lige ved at være op over.

Men den dag jeg gik i fødsel gik kæresten og jeg en lang aftentur i rask tempo og så hjem og dyrke sex. Min første ve kom kl. 22.59.
I løbet af eftermiddagen mente jeg at slimproppen (eller noget af den) var gået så jeg tænkte, at det måske var snart. Efter sex gik den i hvert fald - eller resten gjorde. Sorry for detaljer.

Og få timer derefter fik jeg jo så den første ve.

Måske har vi hjulpet det lidt på vej, fordi det alligevel var lige ved, måske var det sket alligevel. Hvem ved. Men hvis vi havde gjort det samme før termin tror jeg ikke jeg var gået i fødsel - hun ville altså være derinde lidt længere.

HUSK nu, at uanset hvad, så er der ikke så lang tid tilbage, så du skal nok klare det. Hun kommer når hun er klar.
Det er jo nemt at sige når man sidder på den anden side af det. Og jeg havde det selv rigtig godt lige til det sidste (døjede ikke med smerter eller noget). Men jeg var da VILDT utålmodig - glædede mig jo så meget til at se min lille guldklump.

Held og lykke med din forestående fødsel - uanset hvad, så er der ikke længe til.
Og så lige en ordenlig omgang ve-støv... PUUUST!

Anmeld

13. marts 2012

Mira0911

Jeg tror ikke på noget alt det der med at sætte fødslen igang.... 

Baby kommer når baby er klar og ikke før... 

Anmeld

13. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Ja, SLAP AF! Smid benene op, se en god film eller sæt dig i solen og nyd det dejlige vejr.

Fik af vide af min daværende jordemoder at det er noget pjat med at gå op og ned af trapper osv. Kroppen bruger så mange kræfter på en fødsel, at den har rigtig godt af at "lade op" inden fødslen.

Så sørg for at få sovet godt om natten og så ellers bare tag den med ro.

Anmeld

14. marts 2012

LineSchack

livhemdrup skriver:

Grøn pesto :-) bland det op med olie og spis pasta til. Det har sat gang i alle mine fødsler ;-) 

En hel bunke ve støv sendes i din retning. 

har spist en masse og der sker ikk andet end virkelig dårlig mave .. men tak for rådet og ve støvet

Anmeld

14. marts 2012

LineSchack

Giraffen skriver:

det er 100% genetisk bestemt og baby kommer når baby vil

så mig bekendt er der absolut ingenting overhovedet du kan gøre for at fremme det... 

ja det er også rigtig nok og det ved jeg også godt et eller andet sted men man har jo lov at være heldig og hvem ved om et råd lander den dag bebs skal ud

Anmeld

14. marts 2012

LineSchack

Frk.S skriver:

Altså, nu vil jeg lige starte med at sige at jeg var gået 12 dage over tid da mine veer startede, så det KAN jo have noget med det at gøre.

Jeg tror nemlig ikke man selv kan sætte det i gang. Jeg tror måske man kan give det et lille skub hvis det alligevel er lige ved at være op over.

Men den dag jeg gik i fødsel gik kæresten og jeg en lang aftentur i rask tempo og så hjem og dyrke sex. Min første ve kom kl. 22.59.
I løbet af eftermiddagen mente jeg at slimproppen (eller noget af den) var gået så jeg tænkte, at det måske var snart. Efter sex gik den i hvert fald - eller resten gjorde. Sorry for detaljer.

Og få timer derefter fik jeg jo så den første ve.

Måske har vi hjulpet det lidt på vej, fordi det alligevel var lige ved, måske var det sket alligevel. Hvem ved. Men hvis vi havde gjort det samme før termin tror jeg ikke jeg var gået i fødsel - hun ville altså være derinde lidt længere.

HUSK nu, at uanset hvad, så er der ikke så lang tid tilbage, så du skal nok klare det. Hun kommer når hun er klar.
Det er jo nemt at sige når man sidder på den anden side af det. Og jeg havde det selv rigtig godt lige til det sidste (døjede ikke med smerter eller noget). Men jeg var da VILDT utålmodig - glædede mig jo så meget til at se min lille guldklump.

Held og lykke med din forestående fødsel - uanset hvad, så er der ikke længe til.
Og så lige en ordenlig omgang ve-støv... PUUUST!

har termin imorgen så ja du har ret der er snart en ende på det. Det er hårdt men heldigvis kun 11 dage til jeg kan se frem til at blive sat igang så en form for deadline er der jo..

og nej din datter var nok ikk kommet før, og så kan det jo være man gør det rigtige på dne rigtige dag.. ..

Jeg venter utålmodigt.. og mange tak for veee støvet ;D

Me 

Anmeld

14. marts 2012

LineSchack

Mira0911 skriver:

Jeg tror ikke på noget alt det der med at sætte fødslen igang.... 

Baby kommer når baby er klar og ikke før... 

du har sikkert helt ret men puhaa man har vel lov at være utålmodig ;D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.