ramt af modløshed..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

jeg har staaet i samme situation, alle sagde at jeg skulle uddanne mig som paedagog, men jeg har ikke lyst til at naar jeg er sammen med boern, skal det vaere fordi at jeg er paa arbejde, det vil jeg have som glaeden ved siden af og derfor har jeg soegt ind paa forfatterskolen og haaber virkelig at jeg kommer ind.

Det lyder rigtig spændende! Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

*Toffee*

Hvis du helt selv kan vælge, hvad vil du så? Tænk dybt efter. Du behøver ikke tænke arbejdsmæssigt, men hvad interessere dig?

Jeg har også altid fået at vide at jeg vil være så god til at arbejde med mennesker og er også blevet pædagog. Men det er bare ikke rigtigt for mig, jeg har brug for noget andet. Det kan godt være arbejdet med menneskelige relationer og udvikling jeg skal lave, men det skal ikke være som pædagog relationen. Så jeg skal også på den igen..

Anmeld

12. marts 2012

Snartmortil3

Ih hvor jeg kender det! har været igang med et hav af uddannelser! Jeg har altid været meget målrettet, og pludselig da jeg skulle til at træffe vigtige valg, så kunne jeg ikke. Jeg følte ikke jeg passede ind i nogen af de ting jeg gik i gang med..

Jeg fik bare et alm kedeligt job, indtil jeg fandt ud af hvad jeg ville. Jeg brugte tiden på at tænke over hvad jeg interesserer mig for. Altså i hverdagen. Her var det kost, motion, sundhed. Det var de ting jeg feks læste om når jeg kedede mig om aften - og de ting jeg gerne ville diskutere. Og har udover det altid gået op i min egen kost og min sundhed! Så det måtte jo være mit kald? Så nu læser jeg en bachelor i ernæring og sundhed. og jeg elsker det. elsker at studere!

jeg kan ikke give så mange gode råd til hvad du skal - men kan være du kan bruge min erfaring til noget.

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Norman skriver:

Jeg bliver 24 i år og er først færdig med min HF til sommer, så har haft det præcis som dig. Anede slet ikke hvad jeg ville, har prøvet HG og alt muligt, ja endda arbejdet med forskellige ting uden at det var mig.

Tænkte så endelig at: - Jamen en studentereksamen kan man da altid bruge, men vidste stadig ikke hvad jeg ville..

Har virkelig efterhånden gennemstuderet www.ug.dk og prøvet deres uddannelses søger, selv søgt på ting der så kommer med flere forslag inden for samme emne osv osv. Har været meget meget usikker lige indtil for 6 mdr siden.
Føler min søgen efter svar blev ved at lande ved det samme og tænkte at måtte da være det jeg skal så og nu hvor ansøgningen er sendt afsted føler jeg mig afslappet og rolig

Har hele tiden været bange for at vælge noget forkert, noget kedeligt eller noget der var helt hen i vejret.

Prøv ligesom mig virkelig at gennemstudere   http://www.ug.dk/ . når du har gjort det, så gør det igen og igen - og igen indtil du  føler dig godt tilpas med det du finder frem til 

Tak for dit svar.

Er rigtig glad for, at læse, at du forhåbentlig har fundet din hylde

Jeg synes bare, at jeg har brugt adskillige timer på lige præcis ug.dk.

Jeg er vist snart ude i, at jeg tror jeg har brug for at tale med en coach eller lignende.

For når jeg kigger indad, er jeg bare blank på det område.

Hvis jeg bare vidste, at jeg da var GOD til "noget" så tror jeg, at jeg ville have et udgangspunkt, men jeg aner ikke hvad jeg skal lede efter.

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Toffi skriver:

Hvis du helt selv kan vælge, hvad vil du så? Tænk dybt efter. Du behøver ikke tænke arbejdsmæssigt, men hvad interessere dig?

Jeg har også altid fået at vide at jeg vil være så god til at arbejde med mennesker og er også blevet pædagog. Men det er bare ikke rigtigt for mig, jeg har brug for noget andet. Det kan godt være arbejdet med menneskelige relationer og udvikling jeg skal lave, men det skal ikke være som pædagog relationen. Så jeg skal også på den igen..

Bum bum..

Jamen, jeg tror jeg har det lidt som dig - jeg skal ikke være sosu eller pædagog. Men mine interesser er netop mennesker og udvikling.

Jeg har før stoppet op ved dén uddannelse der hedder hospitalteknisk assistent, som jeg TROR dækker en god del af mine interesser.

Tak for dit indlæg

Anmeld

12. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Tak for dit svar.

Er rigtig glad for, at læse, at du forhåbentlig har fundet din hylde

Jeg synes bare, at jeg har brugt adskillige timer på lige præcis ug.dk.

Jeg er vist snart ude i, at jeg tror jeg har brug for at tale med en coach eller lignende.

For når jeg kigger indad, er jeg bare blank på det område.

Hvis jeg bare vidste, at jeg da var GOD til "noget" så tror jeg, at jeg ville have et udgangspunkt, men jeg aner ikke hvad jeg skal lede efter.

Altså jeg vil læse historie, noget jeg først syntes er blevet interessant inden for de sidste 2 år og slet ikk er noget jeg bruger tid på på hjemmebasis. 
Jeg fandt det spændende i skolen og føler bare at jeg er god til at huske tingene når vi snakker om historie, jeg føler at jeg følger mere med i timerne, har sågar lige skrevet opgave i historie..

Men det er overhovedet ikke med henblik på at blive lærer. Jeg tror det ville være fedt at rende rundt på arkiv eller på museum  Jeg gider ikke sidde ned hele dagen og samtidig vil jeg gerne lærer noget nyt.

Faktisk har jeg også søgt ind som arkæolog  så må vi se, tror det er vildt fedt  ..

Men for 2 år siden ville jeg ALDRIG have drømt om det.

- Altså her har vi et center i byen der hedder uddannelsesvalg, der kan man gå ind og snakke, tror sågar man kan chatte med dem faktisk  Det kunne jo prøve, de skulle jo helst have styr på det.

Og noget andet, vi har lige haft uddannelsesmesse, er der ikke sådan noget ved dig? Vi kunne hører forelæsninger for alt imellem himmel og jord, det var bare at møde op - det gjorde mig også mere sikker  

Anmeld

12. marts 2012

*Toffee*

Anonym skriver:

Bum bum..

Jamen, jeg tror jeg har det lidt som dig - jeg skal ikke være sosu eller pædagog. Men mine interesser er netop mennesker og udvikling.

Jeg har før stoppet op ved dén uddannelse der hedder hospitalteknisk assistent, som jeg TROR dækker en god del af mine interesser.

Tak for dit indlæg

Lige præcis den uddannelse har jeg også kigget på. Den der hedder audiologiassistent. Men jeg har netop fravalgt den grundet turen til Odense. Det er ikke foreneligt med mit liv som det er lige nu.

Held og lykke med søgningen.

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Toffi skriver:

yya

Lige præcis den uddannelse har jeg også kigget på. Den der hedder audiologiassistent. Men jeg har netop fravalgt den grundet turen til Odense. Det er ikke foreneligt med mit liv som det er lige nu.

Held og lykke med søgningen.

Tusind tak skal du have

Det er af samme årsag, at jeg også ser mig nødsaget til, at fravælge dén uddannelse.

Håber også, at du må finde din hylde

Anmeld

12. marts 2012

prettybutterfly

JA det kender jeg kun ALT for godt!!!! Og har spildt mange år med at starte på div. uddannelser, droppe ud, og tjene penge til at rejse 2½ år til USA og ½ år til Guatemala, netop for at komme VÆK fra det!

Læste 1 år jura -DØDKEDELIGT!
Så næsten hele SOSU'en, men ville så helle sygeplejeske som jeg startede på 2 mdr før jeg var færdig m sosu.

Så fandt jeg så ENDELIGT ud af at jeg VIRKELIG brændte for at blive læge, og valgte så at læse de højniveaufag jeg jeg manglede, og det kom lige til at ta 2 år - blev gravid - og ku endeligt som næsten 27 årrig starte på uddannelsen til læge på KU.

Altså, jeg ved præcis hvordan du har det!!!! Og det eneste råd jeg har er START PÅ ET ELLER ANDET! For så kan man se om det er det, eller få en ide om hvilken retning man skal gå. Du ved allerede nu du ik gider SOSU, drop det! Søg evt ind på sypl, og se hvordan du har det der. Der er ingen skam i at hoppe lidt rundt, men det er bedre at være igang med noget så man kan finde ud af hvilken vej man SÅ vil gå!

KÆMPE held og lykke! Og husk, selvom du fx læser til sypl, behøver du jo slet ikke stoppe der! Der er altid vidreuddannelse hvis du keder dig, og det gælder næsten inden for alt! Håber du finder dit kald

Anmeld

12. marts 2012

Kris89

måske en lidt atypisk historie, men dog min historie omkring uddannelse...

jeg har altid klaret mig godt i skolen... fået høje karakterer og vidst fra jeg var ganske lille at jeg skulle være revisor...

startede på HH efter 9. klasse og det gik udemærket... fik gode karakterer, men skolemiljøet kunne jeg bare slet ikke med...

efter 1. h. besluttede jeg mig for at tage et sabbat år... komme lidt væk og jeg søgte en times kørsel fra mit hjem til et stutteri hvor jeg boede i et år..

jeg startede på 2. h efter sommerferien og kom igang... men jeg kunne med det samme mærke at de tbare ikke var mig... jeg var træt i mit hovede, men ikke i min krop og det kunne jeg bare slet ikke have...

jeg startede derfor i november måned på landbrugsskole og det var bare lige det jeg havde søgt efter

jeg er idag faglært landmand og arbejder med malkekvæg i en stald med lige knap 400 køer, hvor jeg står for kalvene, reproduktionen og kontorarbejdet på stedet...

i mit job gør jeg alt det jeg elsker og kunne ikke forestille mig at lave andet , hehe jo måske konsulent eller lign. som rådgiver forskellige landmænd men det er kun for at slippe for at skulle op og møde kl. 3.00 for at malke en morgen

elsker det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.