Har I drukket Pepsi Max under jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

AnnaK89

Lollo1987 skriver:

Drak cola light næsten dagligt, jeg fødte ikke fortidligt som nogle experter siger, gik en uge over tid.

Og tøsen virker sku ret normal

Jeg drak også pepsi max i min sidste graviditet - fødte selv 41+4, men fødte til gengæld en hjerneskadet pige. Nok ikke på grund af pepsi max, men man tager altså mange ting til sig efter man har prøvet det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

FamilenStorm

AnnaKJ skriver:

Ja spørgsmålet er jo enkelt

Er fuldstændig splittet af idag - har sovet indtil nu bare for at glemme

Nu sidder jeg her i min seng og har bare mega lyst til den iskolde pepsi max der står i mit køleskab, men er så nervøs for at drikke den. Har slet ikke drukket pepsi max i min graviditet og det er jo på grund af det der aspertam (staves?) - kan der ske noget ved en enkelt pepsi max?

Tag du bae den pepsimax (hvis du ikke allerede har drukket den

Jeg drak maange pepsi max (Er total afhængig ) under min graviditet, og har en sund og rask datter i dag...  

Anmeld

12. marts 2012

AnnaK89

Ansemusen skriver:

Nogle mener det er noget skidt, andre ikke.

Men Kristian Bitxz(sundhedsekspert) har altså sagt på TV, at han ikke ser noget forkert i at drikke sukkerfri sodavand i mindre mængder. Han påpede, at de rotter, som i forsøg havde udviklet kræft som følge af Aspartam, havde fået en dosis, som svarede til, hvis vi drak 10-20 dåser om dagen, hvilket er rigtig meget!!!

Der er også stoffer i sunde fødevarer, eksempelvis gulerødder, som ville være skadelige i for store mængder, og som en rotte ville kunne reagere negativt på, hvis det blev sprøjtet ind i store koncentrerede mængder!

Jeg håber for dig, at du kan tage den lidt med ro og prøve at nyde din graviditet i stedet for at bekymre dig om alt og intet

Dit barn har meget dårligere af de stresshormoner, som din krop frigiver, når du bekymrer dig hele tiden. Så nyd din cola, spis en burger, hvis du har lyst. Alt med måde!

Spiser skam hvad jeg har lyst til - det eneste jeg har holdt mig fra er det aspertam.

Synes heller ikke jeg bekymre mig om alt og intet - men er mere usikker på hvad der er rigtig og forkert denne gang, da jeg selv fødte en hjerneskadet pige i 2009.

Kan godt se det kan være svært for folk at forstå at man så reagere sådan, men sådan bliver man efter sådan en omgang.

Anmeld

12. marts 2012

anynom

Drik du bare din Pepsi Max

Anmeld

12. marts 2012

Ansemusen

AnnaKJ skriver:

Spiser skam hvad jeg har lyst til - det eneste jeg har holdt mig fra er det aspertam.

Synes heller ikke jeg bekymre mig om alt og intet - men er mere usikker på hvad der er rigtig og forkert denne gang, da jeg selv fødte en hjerneskadet pige i 2009.

Kan godt se det kan være svært for folk at forstå at man så reagere sådan, men sådan bliver man efter sådan en omgang.

Nej jeg synes skam ikke det er spor svært at forstå! Jeg er sikker på, jeg ville have haft det på præcis samme måde, hvis jeg var i din situation. Vidste ikke, at du havde født en hjerneskadet datter  Det er jeg ked af at høre

Min besked var ikke negativt ment, men ment som en opfordring til at forsøge at nyde det, da det lød som om du bekymrede dig meget, hvilket jeg selv gjorde. Jeg var SÅ bange for at noget skulle gå galt, at jeg skulle tabe min søn osv. Så jeg forstår dig skam godt!

Men jeg håber alligevel at du kunne nyde din pepsi Max - det smager jo godt det skidt - efter min mening den bedste ligt cola der findes

Anmeld

12. marts 2012

MissMona

En af årsagerne til at man anbefaler ikke at drikke/spise ting der er aspartam i er at aspartam indeholder træsprit (methanol).

Men hvis du har det fint med at drikke en lille bitte smule træsprit engang imellem synes jeg du skal gøre det!

Personligt ville jeg ikke gøre det. Jeg ville langt hellere foretrække en alm. sodavand med sukker! (med måde)

Anmeld

12. marts 2012

S.Maria

Jeg valgte at holde mig fra light produkter, ligesom jeg heller ikke farvede hår eller brugte parfumé. 

Anmeld

12. marts 2012

Moar'en

MissMona skriver:

En af årsagerne til at man anbefaler ikke at drikke/spise ting der er aspartam i er at aspartam indeholder træsprit (methanol).

Men hvis du har det fint med at drikke en lille bitte smule træsprit engang imellem synes jeg du skal gøre det!

Personligt ville jeg ikke gøre det. Jeg ville langt hellere foretrække en alm. sodavand med sukker! (med måde)

Der er ikke methanol i Aspartam. Det er når det nedbrydes i tarmen at methanolen dannes. Men det er i forsvindene små mængder det dannes, 0,1 gram methanol pr. 1 gram aspatam. Methanol findes også i frugter og grønsager. Faktisk er der kun 60 mg methanol i 1 liter sodavand mens der er ca 140 mg i en liter juice.

Anmeld

13. marts 2012

MissMona

Ja, jeg er ikke ekspert. Jeg forsøger blot at træffe beslutning om hvad jeg gør i forhold til de oplysninger jeg kan finde om emnet. Så jeg er ikke kemiker og kan derfor ikke redegøre for processen i detaljer. Men måske du kan være mig behjælpelig?

Jeg hørt at den methanol der findes i grønt og frugt, ledsages af pektin og ethanol, som i den sammenhæng modvirker Methanolen.

Hvorimod pektin og ethanol ikke er tilstede når der bliver dannet methanol pga. aspartamen!?!

Hvis dette er korrekt, holder sammenligningen mellem aspartam og frugt/grønts methanol-dannelse vel ikke?

Jeg er fortsat ikke vild med ideen om at drikke træsprit. Uanset hvor lille en mængde!

(Iøvrigt er der ikke noget om at aspartam påvirker blodsukkeret på samme måde som sukker? Så selvom det i sig selv ikke feder, er det med til at give et ustabilt blodsukkerniveau der dermed, formoder jeg, gør det vanskligere fx at overholde en slankekur eller undgå at spise for meget, som jeg antager er intentionen når man starter på at drikke sukkerfrit fra starten af...)

Jeg har så sent som i dag talt med en laborant om emnet, der henviste til undersøgelser om rotter og mus der fik aspartam der døde af kræftsvultser, og at hun var yderst mistænkelig overfor stoffet og aldrig selv drak det.

Det er nok viden og tvivl for mig til at jeg holder mig fra det, især i forhold til en lille sårbar bebse i maven.

Anmeld

13. marts 2012

Kay

det ville jeg ikke... men mest fordi jeg ikke kan li smagen

hvis du virkelig har lyst tror jeg ikke en enkelt kan skade så voldsomt... tror kun det er hvis man drikker meget hver dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.