Ja, jeg er ikke ekspert. Jeg forsøger blot at træffe beslutning om hvad jeg gør i forhold til de oplysninger jeg kan finde om emnet. Så jeg er ikke kemiker og kan derfor ikke redegøre for processen i detaljer. Men måske du kan være mig behjælpelig?
Jeg hørt at den methanol der findes i grønt og frugt, ledsages af pektin og ethanol, som i den sammenhæng modvirker Methanolen.
Hvorimod pektin og ethanol ikke er tilstede når der bliver dannet methanol pga. aspartamen!?!
Hvis dette er korrekt, holder sammenligningen mellem aspartam og frugt/grønts methanol-dannelse vel ikke?
Jeg er fortsat ikke vild med ideen om at drikke træsprit. Uanset hvor lille en mængde!
(Iøvrigt er der ikke noget om at aspartam påvirker blodsukkeret på samme måde som sukker? Så selvom det i sig selv ikke feder, er det med til at give et ustabilt blodsukkerniveau der dermed, formoder jeg, gør det vanskligere fx at overholde en slankekur eller undgå at spise for meget, som jeg antager er intentionen når man starter på at drikke sukkerfrit fra starten af...)
Jeg har så sent som i dag talt med en laborant om emnet, der henviste til undersøgelser om rotter og mus der fik aspartam der døde af kræftsvultser, og at hun var yderst mistænkelig overfor stoffet og aldrig selv drak det.
Det er nok viden og tvivl for mig til at jeg holder mig fra det, især i forhold til en lille sårbar bebse i maven.
Anmeld