Har I drukket Pepsi Max under jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

Ansemusen

Selvfølgelig kan du drikke din Pepsi Max! Der kan aldrig ske noget ved at gøre ting én gang, heller ikke en øl, et glas vin osv.

Jeg drak selv en del sukkerfri sodavand i graviditeten. Min søn er sund og rask, fremmelig osv. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om det kan have påvirket hans fertilitet senere i livet, men det tror jeg ikke udelukkende ville være pga. sukkerfri sodavand. Han har jo også drukket min mælk, som garanteret indeholder en masse skidte stoffer nedarvet fra min mor, fra hendes mor, fra hendes mor samt fra de ting, som jeg selv spiser, drikker, smørrer mig med, omgives af osv.

MANGE ting spiller ind, en enkelt sodavand gør ikke!

Og jeg vil mene, at du sagtens kan drikke sukkerfri sodavand i din graviditet - alt med måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

AnneBJ

kitty skriver:

i er også nogle være ravnemødre, Anne!

Jeg drikker pepsi max.. Også til morgenmad, haha... Det er en af de få ting jeg har lyst til at drikke, og det var det også, da jeg var gravid med Boas.

Jamen jeg ved det godt altså.... ! 

Anmeld

12. marts 2012

Ansemusen

AnnaKJ skriver:

Det er heller ikke fordi at man ikke må - men det der aspertam skulle være noget skidt, så har egentlig bare selv valgt det fra.

Det er jo også kun en, og så er den jo væk.

Nogle mener det er noget skidt, andre ikke.

Men Kristian Bitxz(sundhedsekspert) har altså sagt på TV, at han ikke ser noget forkert i at drikke sukkerfri sodavand i mindre mængder. Han påpede, at de rotter, som i forsøg havde udviklet kræft som følge af Aspartam, havde fået en dosis, som svarede til, hvis vi drak 10-20 dåser om dagen, hvilket er rigtig meget!!!

Der er også stoffer i sunde fødevarer, eksempelvis gulerødder, som ville være skadelige i for store mængder, og som en rotte ville kunne reagere negativt på, hvis det blev sprøjtet ind i store koncentrerede mængder!

Jeg håber for dig, at du kan tage den lidt med ro og prøve at nyde din graviditet i stedet for at bekymre dig om alt og intet

Dit barn har meget dårligere af de stresshormoner, som din krop frigiver, når du bekymrer dig hele tiden. Så nyd din cola, spis en burger, hvis du har lyst. Alt med måde!

Anmeld

12. marts 2012

Mor til Ella

AnnaKJ skriver:

Ja spørgsmålet er jo enkelt

Er fuldstændig splittet af idag - har sovet indtil nu bare for at glemme

Nu sidder jeg her i min seng og har bare mega lyst til den iskolde pepsi max der står i mit køleskab, men er så nervøs for at drikke den. Har slet ikke drukket pepsi max i min graviditet og det er jo på grund af det der aspertam (staves?) - kan der ske noget ved en enkelt pepsi max?

Drak cola light næsten dagligt, jeg fødte ikke fortidligt som nogle experter siger, gik en uge over tid.

Og tøsen virker sku ret normal

Anmeld

12. marts 2012

raca

nej... men jeg drikke næsten ikke sodanvand... dvs jeg drikker måske en enkelt eller 2 om året.. og det er højt sat

Anmeld

12. marts 2012

Mother-love

Ved godt at det stof der er i ikke er sundt for nogen af os mennesker. Men der sker altså ikke noget ved at gøre det en gang imellem. Alt med måde. Så jeg ville ikke nægte mig selv det.

Jeg er selv store drikker af cola. Dog ikke så slem mere som før jeg blev gravid. De første 18 uger af min graviditet med isabella kunne jeg ikke drikke sodavand da det fik mig til at kaste op mere end jeg gjorde i forvejen. Men derefter drak jeg da sodavand en gang imellem.

Anmeld

12. marts 2012

l.kjoeller

Zette skriver:

hAspartam findes jo i mange ting og skal indtages i voldsomme mængder før det har mulig bivirkning - her snakker vi altså 8 liter sodavand om Dagen i mange år. 

Lige præcis og det er så kraftigt at de kun kommer svarende til et sukkerkorn i:-)

Anmeld

12. marts 2012

KLN

Vidste ikke, at der var noget galt i at drikke Pepsi Max under graviditeten. Det gjorde jeg flere gange og min datter fejler ikke noget. Så jeg har hvert fald ikke dårlig erfaring med det..

Anmeld

12. marts 2012

AnnaK89

Rockertand skriver:

Godt nok skal man tænke over, hvad man gør, meeeeennnn.....rolig nu.

Jeg tror, at der er flere Pepsi Max-afhængige herinde, jeg er i hvert fald én af dem, og jeg drikker Pepsi Max hver dag. Hverken min fertilitet eller graviditeter har taget skade af mit indtag, alt med måde. 

Det er fint nok at jeg skal tage det roligt, men det er lidt svært når jeg ikke selv har født raske børn.

Det er nok ikke på grund af pepsi max at min datter blev hjerneskadet, men man passer altså ekstra på - det er derfor jeg spørger andre om de har drukket det.

Anmeld

12. marts 2012

Tona

Ja spørgsmålet er jo enkelt

Er fuldstændig splittet af idag - har sovet indtil nu bare for at glemme

Nu sidder jeg her i min seng og har bare mega lyst til den iskolde pepsi max der står i mit køleskab, men er så nervøs for at drikke den. Har slet ikke drukket pepsi max i min graviditet og det er jo på grund af det der aspertam (staves?) - kan der ske noget ved en enkelt pepsi max?

Jeg drak intet med Aspertam overhovedet, for jeg tror på at det er gift får både barnet og mig. Når det så er sagt, så tror jeg ikke at en enkelt kan skade.

(Til gengæld drak jeg Cola nærmest hver dag bare med sukker i stedet for Aspertam, så vi har jo alle vores små "synder" Det hjalp så godt på kvalmen og var rart efter at jeg havde kastet op hvilket jeg gjorde meget)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.