Mens. hvornår efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.116 visninger
25 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

Camulla

Hej i stuen

Jeg har fået en lille søn mere, som bliver 2 måneder på torsdag. Efter fødslen blødte jeg i måske en lille måned og efter 6 uger havde vi sex en enkelt gang - har ikke haft det siden - og vi brugte desværre ikke beskyttelse  Jeg har stadig ikke fået min menstruation og frygter, at jeg måske kunne være blevet gravid igen (chancen er jo større lige efter fødsel, ik?)

Så mit spørgsmål til jer er: Hvor længe gik der efter jeres fødsel til jeres menstruation kom??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

lilledittemor

Camulla skriver:

Hej i stuen

Jeg har fået en lille søn mere, som bliver 2 måneder på torsdag. Efter fødslen blødte jeg i måske en lille måned og efter 6 uger havde vi sex en enkelt gang - har ikke haft det siden - og vi brugte desværre ikke beskyttelse  Jeg har stadig ikke fået min menstruation og frygter, at jeg måske kunne være blevet gravid igen (chancen er jo større lige efter fødsel, ik?)

Så mit spørgsmål til jer er: Hvor længe gik der efter jeres fødsel til jeres menstruation kom??

Der gik lidt over tre uger. Og den er kommet hver 28. dag lige siden.

Anmeld

11. marts 2012

Clisolka

Camulla skriver:

Hej i stuen

Jeg satte selv mit system i gang med p-pillerne da min datter var 9 mrd., så havde jeg mens i hvert fald 2 gange inden jeg skulle starte arbejde igen efter barslen. 

Hvis du frygter en evt. graviditet, så syntes jeg da du skal tage en test - just in case 

Anmeld

11. marts 2012

Camulla

Babymor2010 skriver:

Jeg satte selv mit system i gang med p-pillerne da min datter var 9 mrd., så havde jeg mens i hvert fald 2 gange inden jeg skulle starte arbejde igen efter barslen. 

Hvis du frygter en evt. graviditet, så syntes jeg da du skal tage en test - just in case 

Ja, det kunne være at jeg skulle det... 

Der er godt nok stor forskel, hva? Hvis man læser Ditte Maries ovenover...

Anmeld

11. marts 2012

FrkLarsen

Camulla skriver:

Hej i stuen

Jeg fik mens 2 måneder efter fødslen ca..

Blødte i 6 uger efter fødsel, og 14 dage efter fik jeg min første mens 

Anmeld

11. marts 2012

L&V

Camulla skriver:

Hej i stuen

Jeg har først lige fået nu og min datter er godt 5måneder

Anmeld

11. marts 2012

Frk.S

Her gik der lidt under 4 mdr. fra Freja kom til verden til jeg fik min første mens. (selvom jeg ammede fuldt ud!!).
Den har indtil videre været regelmæssig.

Vi har beskyttet os, da jeg udemærket godt ved, at amning IKKE kan bruges som prævention.

Din mens kan jo sagtens bare ikke være kommet i gang igen. Men tag da bare en test for en sikkerheds skyld.

Anmeld

11. marts 2012

Camulla

Månsson skriver:

Jeg har først lige fået nu og min datter er godt 5måneder

Det er jeg glad for at høre. Mener egentlig også at der gik ret længe med min store knægt, men kan virkelig ikke huske det... Men så er der jo stor chance for, at den bare lader vente på sig  

Anmeld

11. marts 2012

Camulla

Frk.S skriver:

Her gik der lidt under 4 mdr. fra Freja kom til verden til jeg fik min første mens. (selvom jeg ammede fuldt ud!!).
Den har indtil videre været regelmæssig.

Vi har beskyttet os, da jeg udemærket godt ved, at amning IKKE kan bruges som prævention.

Din mens kan jo sagtens bare ikke være kommet i gang igen. Men tag da bare en test for en sikkerheds skyld.

Siger man det om amning?? Det har jeg aldrig hørt...

Og ja, jeg må måske hellere købe en - bare for at få ro i sindet  

Anmeld

11. marts 2012

Ka+Ma=Be

Camulla skriver:

Hej i stuen

Jeg har stadig ikke rigtig fået min og min søn er 6 måneder. Jeg fik hormonspiral i november og blødte derfor i den forbindelse - men ikke sådan mens agtigt. Og jeg har ikke blødt siden  Så jeg ved ikke om det ville være kommet naturligt eller ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.