skal jeg vælge Kobber eller hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

trunte24

Maja88 skriver:

altså jeg har altid blødt voldsomt meget og nu bløder jeg ikke.. er skønt..

jamen fik bare at vide ved lægen at kobber var for de ældre...

jamen jeg tog på ved pillerne.. ømme bryster... øget appetit... uren hud

Ok, så er det stort set samme gener som mig du har haft. Håber jeg kan slippe så let om det med opsættelsen så hvis jeg vælger hormon hvilket jeg er 90% sikker på nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Maja88

trunte24 skriver:

Ok, så er det stort set samme gener som mig du har haft. Håber jeg kan slippe så let om det med opsættelsen så hvis jeg vælger hormon hvilket jeg er 90% sikker på nu

men du skal vide jeg blødte i ca 14 dage efter rimelig kraftigt

Anmeld

11. marts 2012

trunte24

Maja88 skriver:

men du skal vide jeg blødte i ca 14 dage efter rimelig kraftigt

Men 14 dage er jo intet i forhold til 6 uger efter fødslen Eller de 3-6 måneder som en anden skrev

Anmeld

11. marts 2012

norenberg

trunte24 skriver:

Puha 3-6 måneder....Det er godt nok længe Det magter jeg ikke!

Er det normalt man skal bløde så længe efter opsætning? Hvorfor valgte du hormon?

Min læge siget at det er meget normal....jeg fik den for at mindske mine blødninger i det lange løb....da jeg lider at ekstrem jern og blod mangel...virker det ikke efter 3 mdr ryger min livmoder....

Anmeld

11. marts 2012

lilledittemor

trunte24 skriver:

Øv med de mange smerter Det kan jeg godt forstå du ikke gider igen.

De kraftige blødninger er jeg egentlig ikke så bekymret for, men det ville da være dejligt hvis man helt kunne slippe.

Ved du hvor længe gennemsnittet bløder efter opsætning af hormonspiral?

Puha det ved jeg slet ikke.

Men det er kun plet blødning, sagde min læge.. og det kunne sagtens stoppe og så komme lidt igen. Du kan også være en af dem som slet ikke bløder

Jeg regner ikke med at bløde så længe - min krop heler hurtigt.

Anmeld

11. marts 2012

Kofoed.

Jeg er blevet lavet med kobberspiral og den blev taget ud i midten af første trimester. Og de er ikke blevet sikre siden, så den bedste prævention af de to er hormon.

Anmeld

11. marts 2012

Rsa

Jeg har kobber spiral, den fungerer fint for mig. Kan sagtens tilslutte mig at mens varer længere tid, er kraftigere og mere smertefuld... Men valgte netop kobber, da jeg ikke har lyst til at fylde mig med masser unødvendige hormoner.

Men det er jo smag og behag, hvad man foretrækker.

Anmeld

11. marts 2012

Happiness

Jeg har kobberspiral. 

Blødte i 10 dage efter jeg fik den lagt op.

Jeg har ingen smerter og bløder nu mindre end før Så det er ikke alle der får de bivirkninger af kobberspiralen

Jeg er 28, så vil ikke mene jeg er gammel Og her var det lægen der anbefalede kobberspiralen, da jeg sagde at jeg helst så mig fri fra hormoner.

Anmeld

11. marts 2012

prettybutterfly

Jeg fik kobberspiral efter mit første barn for godt 2 år siden da jeg var 26. Jeg begyndte at bløde HELT VANVITTIGT hver gang jeg havde menses!!! Så meget at jeg brugte super tampax(KÆMPE) tampon OG bind samtidigt, og begge dele skulle skiftes hver 2. time om dagen, og helst også engang eller to om natten for ik at bløde igennem! Et helvede uden lige. Så fik den fjernet efter knap 6 mdr. Vil helt klart prøve en hormonspiral efter min næste fødsel til september!

Vil ikke anbefale kobber! Men det er jo personligt

Anmeld

11. marts 2012

vitapigen

Jeg fik lagt hormonspiral op 8 uger efter fødselen.... Jeg har desværre været én af dem der har pletblødt længe... Ja faktisk 5 mdr  Men nu er det så 1 mdr siden jeg sidst har set skyggen af blod  Heldigvis for det, for var ved at overveje om den skulle ud, men min læge synes jeg lige skulle slå kold vand i blodet  Men har absolut ingen gener af min spiral

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.