skal jeg vælge Kobber eller hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.213 visninger
22 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

trunte24

Jeg overvejer lige nu alternativer til p-pillerne da de giver mig nogle gener og så har jeg svært ved at huske dem hver dag.

Hvad er jeres erfaringer med kobberspiral og hormonspiral?

Umiddelbart hælder jeg mest selv til kobber pga af prisen og så tænker jeg at hormonspiral giver nogle af de samme gener som jeg får ved p-pillerne?!

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Mamalou

Jeg kigger lige med her, da jeg overvejer spiral...

Anmeld

11. marts 2012

norenberg

Fik en hormon spiral for 14 dage siden og har blødt siden og kan forvente at måske gøre det i 3-6 mdr før den har sin rette virkning mee mindre blødninger....gider virkelig bare ikke bløde mere....

Anmeld

11. marts 2012

Maja88

jeg har hormon da jeg er ung.. eller ung og ung men 24... en hormon vil give mindre blødninger..

jeg blødte 14 dage efter jeg havde fået den og har så ikke blødt siden.. er snart et år siden... eller når jeg har blødt har det kun lige været på papiret en enkelt gang imellem...

jeg har haft p piller i mange år.. og oplever slet ikke de samme gener ved spiralen som ved pillerne

Anmeld

11. marts 2012

Røverdatter

Jeg følger lige med, da jeg også tænker på at få spiral.. P-piller fungerer ikke for mig heller.

Anmeld

11. marts 2012

trunte24

norenberg skriver:

Fik en hormon spiral for 14 dage siden og har blødt siden og kan forvente at måske gøre det i 3-6 mdr før den har sin rette virkning mee mindre blødninger....gider virkelig bare ikke bløde mere....

Puha 3-6 måneder....Det er godt nok længe Det magter jeg ikke!

Er det normalt man skal bløde så længe efter opsætning? Hvorfor valgte du hormon?

Anmeld

11. marts 2012

lilledittemor

trunte24 skriver:

Jeg overvejer lige nu alternativer til p-pillerne da de giver mig nogle gener og så har jeg svært ved at huske dem hver dag.

Hvad er jeres erfaringer med kobberspiral og hormonspiral?

Umiddelbart hælder jeg mest selv til kobber pga af prisen og så tænker jeg at hormonspiral giver nogle af de samme gener som jeg får ved p-pillerne?!

Line

Jeg havde kobberspiral før jeg blev gravid - den gav kraftigere menstruationssmerter og lidt kraftigere blødning.

Her om en måneds tid skal jeg have hormonspiral. Selvom man kan risikere at bløde længere tid i starten, så stopper de fleste fuldstændig med at bløde (selvom kroppen kører normal cyklus).
Jeg har valgt hormonspiralen fordi at jeg vil slippe for alle de smerter - specielt når jeg har en lille en at tage mig af, så kan jeg jo ikke være sengeliggende.

Anmeld

11. marts 2012

trunte24

Maja88 skriver:

jeg har hormon da jeg er ung.. eller ung og ung men 24... en hormon vil give mindre blødninger..

jeg blødte 14 dage efter jeg havde fået den og har så ikke blødt siden.. er snart et år siden... eller når jeg har blødt har det kun lige været på papiret en enkelt gang imellem...

jeg har haft p piller i mange år.. og oplever slet ikke de samme gener ved spiralen som ved pillerne

Hvorfor er det bedre at have hormon hvis man er ung? Er selv "kun" 26.

Det lyder da fedt med ingen mens siden Kan man sige noget om hvem der oplever det? Altså er det hvis man i forvejen bløder meget lidt? eller er det lige meget?

Hvilke gener havde du ved p-pillerne hvis jeg må være så fræk at spørger? Har du ingen gener ved hormonspiralen?

Anmeld

11. marts 2012

Maja88

trunte24 skriver:

Hvorfor er det bedre at have hormon hvis man er ung? Er selv "kun" 26.

Det lyder da fedt med ingen mens siden Kan man sige noget om hvem der oplever det? Altså er det hvis man i forvejen bløder meget lidt? eller er det lige meget?

Hvilke gener havde du ved p-pillerne hvis jeg må være så fræk at spørger? Har du ingen gener ved hormonspiralen?

altså jeg har altid blødt voldsomt meget og nu bløder jeg ikke.. er skønt..

jamen fik bare at vide ved lægen at kobber var for de ældre...

jamen jeg tog på ved pillerne.. ømme bryster... øget appetit... uren hud

Anmeld

11. marts 2012

trunte24

Ditte_Marie skriver:

Jeg havde kobberspiral før jeg blev gravid - den gav kraftigere menstruationssmerter og lidt kraftigere blødning.

Her om en måneds tid skal jeg have hormonspiral. Selvom man kan risikere at bløde længere tid i starten, så stopper de fleste fuldstændig med at bløde (selvom kroppen kører normal cyklus).
Jeg har valgt hormonspiralen fordi at jeg vil slippe for alle de smerter - specielt når jeg har en lille en at tage mig af, så kan jeg jo ikke være sengeliggende.

Øv med de mange smerter Det kan jeg godt forstå du ikke gider igen.

De kraftige blødninger er jeg egentlig ikke så bekymret for, men det ville da være dejligt hvis man helt kunne slippe.

Ved du hvor længe gennemsnittet bløder efter opsætning af hormonspiral?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.