Vigtigt argumentet mod KONY 2012!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Sandko

wamse skriver:

Jeg delte videoen på min fb-side, og føler på ingen måde at jeg er hoppet i noget som helst

Vi vil jo kunne diskutere herfra og til helvede fryser over, om den reelle baggrund for videoen, og mon vi nogensinde bliver enige, og mon vi nogensinde vil kunne finde den rigtige grund til videoen.

Hånden på hjertet, så er målet for mig, at ingen børn burde være angste for at blive bortført i deres søvn, og blive tvunget til frygtelige ting. Hvis vi begynder at se efter skjulte motiver osv. så taber vi en masse skæbner, som vi har viden om bliver bortført, og tvungen til grimme ting.

Jeg lader politikerne om politik, og jeg spreder det budskab der ikke må forsvinde - lad børn være i fred

Det er også helt rigtigt, at det er synd for disse børn. Men kan vi forudsige konsekvenserne, hvis der bliver startet en krig op i landet? Det vil jo også gå ind og påvirke en masse uskyldige mennesker og børn og sætte dem i en decideret fare. Det etiske spørgsmål omkring det, er ret komplekst. Og specielt når man tænker på, at vi hver dag (ved at købe de ting, vi gør), støtter op omkring f.eks. børnearbejde - hvilket på sin vis er lige så slemt. Der er millioner af børn verden over, der lider, og meget af fokuset bliver også fjernet fra dem, når vi pludselig hører så meget om en relativt lille gruppe af børn, som også bliver behandlet meget meget dårligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

L&V

Sandko skriver:

Jeg kan sagtens følge dine tanker omkring, at Invisible children har eksisteret i mange år. Det er også det, der gør det så mærkeligt, at det først er nu, der kommer sådan et kæmpe "boom" ud af det. På rekordtid kender hele verden til det, og det er måske nok det, der vækker mistroen hos nogle folk - At det først er efter olien er blevet fundet, at videoen bliver spredt så bredt. Men ja, vi kommer selvfølgelig ikke til at kende sandheden om det, men jeg synes nu, det er værd at tage med i baghovedet. De får jo folk til at støtte op omkring en krig.

En evt. krig tror jeg vi ska kalde det da det jo er en teori og ikke fakta Men der bliver jo ikke mere krig af at folk ser filmen..

Anmeld

16. marts 2012

Sandko

Månsson skriver:

En evt. krig tror jeg vi ska kalde det da det jo er en teori og ikke fakta Men der bliver jo ikke mere krig af at folk ser filmen..

Ja, selvfølgelig

Nu kan jeg lige se, at du også havde kommenteret i den anden tråd omkring 11. september. Hvis terrorangrebet blev startet for at skabe krig med støtte fra folket, så giver det jo god mening at få folket til at "bede USA og deres militær om hjælp" til at få væltet Kony også. Det ser jo midlertidigt ud til, at det er måden, de opererer på.

Og ja, jeg understreger det lige selv for en sikkerheds skyld - Det er kun en teori  

Anmeld

16. marts 2012

L&V

Sandko skriver:

Ja, selvfølgelig

Nu kan jeg lige se, at du også havde kommenteret i den anden tråd omkring 11. september. Hvis terrorangrebet blev startet for at skabe krig med støtte fra folket, så giver det jo god mening at få folket til at "bede USA og deres militær om hjælp" til at få væltet Kony også. Det ser jo midlertidigt ud til, at det er måden, de opererer på.

Og ja, jeg understreger det lige selv for en sikkerheds skyld - Det er kun en teori  

Ja det kan der selvfølgelig være noget om men som jeg husker de siger i filmen sku der flere beviser frem for at obama ville bidrage til kampen og fortsætte med det, og uanset hvad så ligger Joseph kony jo nr et på den liste med mindre de kan ændre i den..

Anmeld

16. marts 2012

Sandko

Månsson skriver:

Ja det kan der selvfølgelig være noget om men som jeg husker de siger i filmen sku der flere beviser frem for at obama ville bidrage til kampen og fortsætte med det, og uanset hvad så ligger Joseph kony jo nr et på den liste med mindre de kan ændre i den..

Det kan godt være, jeg husker forkert, for jeg mener nemlig, at de siger, at hvis folket støtter op omkring sagen, vil de gå aktivt ind i det?? To sek. Det prøver jeg lige at finde ud af

Anmeld

16. marts 2012

Sandko

Månsson skriver:

Jeps, det er det, de siger. 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y4MnpzG5Sqc

21.38 inde i klippet siger de, at folk skal gøres opmærksomme og støtte op om det, før regeringen vil fortsætte dernede.

Tankevækkende!

Anmeld

17. marts 2012

L&V

Sandko skriver:

Jeps, det er det, de siger. 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Y4MnpzG5Sqc

21.38 inde i klippet siger de, at folk skal gøres opmærksomme og støtte op om det, før regeringen vil fortsætte dernede.

Tankevækkende!

ha ha nu er jason russel blevet anholdt

Anmeld

17. marts 2012

Sandko

Månsson skriver:

ha ha nu er jason russel blevet anholdt

Hvad? Hvorfor? Har du et link? 

Anmeld

17. marts 2012

L&V

Sandko skriver:

Hvad? Hvorfor? Har du et link? 

Fordi han er blevet gak gak af alt den omtale så han havde randt rundt ude midt på vejen i underbukser og råbt og skreg, det var på news

http://m.bt.dk/article.pml;jsessionid=DFBC41973222 E6601C48F27CCDC0E6AA.uw-portal4?guid=19335971 det gider ik blive til et direkte linke men her står lidt

Anmeld

17. marts 2012

L&V

Månsson skriver:

Fordi han er blevet gak gak af alt den omtale så han havde randt rundt ude midt på vejen i underbukser og råbt og skreg, det var på news

http://m.bt.dk/article.pml;jsessionid=DFBC41973222 E6601C48F27CCDC0E6AA.uw-portal4?guid=19335971 det gider ik blive til et direkte linke men her står lidt

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-48971959:ko nybagmand-p%C3%A5-gaden-i-underbukser.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.