Vigtigt argumentet mod KONY 2012!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

Kay

Mutti2B skriver:

Det er skam også gået min næse forbi

så er det da ikke mig der er helt døv og blind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

blomst84

Jeg har altså heller ikke hørt om det men godt der bliver skabt lidt debat

Anmeld

11. marts 2012

Sandko

blomst84 skriver:

Jeg har altså heller ikke hørt om det men godt der bliver skabt lidt debat

Det er ikke meget debat, der kommer ud af det, når der til syneladende ikke er nogen af jer, der kender til det  

Men okay, det kan være, at de folk, der HAR hørt om det, er blevet så trætte af at snakke om det, at de bare undgår debatter, hvor "KONY" indgår i titlen 

Anmeld

15. marts 2012

Maja88

jeg har heller ikke hørt om det

Anmeld

15. marts 2012

Muffin_girl

Kay skriver:

godt... følte mig pludselig så alene

Os mig

Anmeld

15. marts 2012

L&V

Sandko skriver:

I koelvandet paa den hype der er kommet omkring KONY 2012 videoen, er der her et ganske glimrende argument for ikke at stoette det. Ret tankevaekkende! Saa hvis I havde 30 min til at se KONY videoen, saa tag og brug 13 minutter paa at se den her.

I 2011 fandt man ud af, at Uganda har en masse olie. Dvs. USA har en meget god grund til at sende soldater ind i landet. Maaske de bare mangler stoette fra folket og dermed en god undskyldning for at goere det med hjaelp fra godtroende mennesker.  Dette kommer videoen blandt andet ind paa...

Se den og spred den, hvis I finder det trovaerdigt!

http://www.youtube.com/watch?v=9vuzTS-VIig&feature=g-all-u&context=G240a443FAAAAAAAAQAA

God dag

Kan desværre ikke lige se filmen da jeg er på telefonen men har hørt om kony både godt og ondt men uanset hvordan man vender og drejer det så er han jo en ond mand og det kan olie da ikke hverken gøre til eller fra ved

Anmeld

15. marts 2012

Sandko

Månsson skriver:

Kan desværre ikke lige se filmen da jeg er på telefonen men har hørt om kony både godt og ondt men uanset hvordan man vender og drejer det så er han jo en ond mand og det kan olie da ikke hverken gøre til eller fra ved

Det har du helt ret i, men hvis sagen bliver brugt til, på ligitim vis, at skabe en krig udelukkende for at udvinde olie fra et fattigt land, så er moralen bag måske ikke helt i top. Så kan man jo stille sig selv spørgsmålet, hvad det er man egentlig støtter, når man vælger at sprede videoen. Jeg faldt selv i med begge ben, for selve videoen ser i sig selv temmelig harmløs ud. Det er stof til eftertanke, at verdens befolkning muligvis bliver manipuleret på denne måde, for at støtte op om en helt anden ting - nemlig krigsførelse og militær. En krig ville betyde, at flere uskyldige ville lide under det. Hvis folk vidste, at det er det, der måske er hensigten bag, så ville vi nok være en smule mere betænksomme ved at klikke på "del link". 

Men ja, jeg er helt enig. Han er en ond mand, men andre velsete organisationer kæmper også for at få ham af magten, og det var måske dem, man skulle støtte i stedet for

Anmeld

16. marts 2012

L&V

Sandko skriver:

Det har du helt ret i, men hvis sagen bliver brugt til, på ligitim vis, at skabe en krig udelukkende for at udvinde olie fra et fattigt land, så er moralen bag måske ikke helt i top. Så kan man jo stille sig selv spørgsmålet, hvad det er man egentlig støtter, når man vælger at sprede videoen. Jeg faldt selv i med begge ben, for selve videoen ser i sig selv temmelig harmløs ud. Det er stof til eftertanke, at verdens befolkning muligvis bliver manipuleret på denne måde, for at støtte op om en helt anden ting - nemlig krigsførelse og militær. En krig ville betyde, at flere uskyldige ville lide under det. Hvis folk vidste, at det er det, der måske er hensigten bag, så ville vi nok være en smule mere betænksomme ved at klikke på "del link". 

Men ja, jeg er helt enig. Han er en ond mand, men andre velsete organisationer kæmper også for at få ham af magten, og det var måske dem, man skulle støtte i stedet for

Nu har jeg fået set/hørt linket.. Kan godt følge noget af det men mht olien så siger de jo selv at de først har offentlig gjord det for nyligt og invisseble children har jo eksisteret i mange år og været i gang med denne kampagne i meget langtid dog ikke med så meget eksponering.. Og hva sku ham som har lavet filmen få ud af at der bliver fundet olie rent personligt, så må man jo antage det er militæret, obama eller et borings firma der har bestilt filmen det syntes jeg ville være meget mærkeligt hvis det var tilfældet

Anmeld

16. marts 2012

wamse

Sandko skriver:

Jeg delte videoen på min fb-side, og føler på ingen måde at jeg er hoppet i noget som helst

Vi vil jo kunne diskutere herfra og til helvede fryser over, om den reelle baggrund for videoen, og mon vi nogensinde bliver enige, og mon vi nogensinde vil kunne finde den rigtige grund til videoen.

Hånden på hjertet, så er målet for mig, at ingen børn burde være angste for at blive bortført i deres søvn, og blive tvunget til frygtelige ting. Hvis vi begynder at se efter skjulte motiver osv. så taber vi en masse skæbner, som vi har viden om bliver bortført, og tvungen til grimme ting.

Jeg lader politikerne om politik, og jeg spreder det budskab der ikke må forsvinde - lad børn være i fred

Anmeld

16. marts 2012

Sandko

Månsson skriver:

Nu har jeg fået set/hørt linket.. Kan godt følge noget af det men mht olien så siger de jo selv at de først har offentlig gjord det for nyligt og invisseble children har jo eksisteret i mange år og været i gang med denne kampagne i meget langtid dog ikke med så meget eksponering.. Og hva sku ham som har lavet filmen få ud af at der bliver fundet olie rent personligt, så må man jo antage det er militæret, obama eller et borings firma der har bestilt filmen det syntes jeg ville være meget mærkeligt hvis det var tilfældet

Jeg kan sagtens følge dine tanker omkring, at Invisible children har eksisteret i mange år. Det er også det, der gør det så mærkeligt, at det først er nu, der kommer sådan et kæmpe "boom" ud af det. På rekordtid kender hele verden til det, og det er måske nok det, der vækker mistroen hos nogle folk - At det først er efter olien er blevet fundet, at videoen bliver spredt så bredt. Men ja, vi kommer selvfølgelig ikke til at kende sandheden om det, men jeg synes nu, det er værd at tage med i baghovedet. De får jo folk til at støtte op omkring en krig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.