Læsebriller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2012

Dinna88

Zeus skriver:

Hun startede med at sige, at jeg havde bygningsfejl, men at det som sådan ikke var noget problem, fordi det var de fleste åbenbart født med.. Og så snakkede hun om at jeg havde +0.25 (må det jo så være ) på venstre, men at det ikke var så galt igen.. Men at mit højre var +0.50, og det var det der betød at jeg kunne have gavn af læsebriller..?

Jeg blev faktisk helt forskrækket dernede

Lige i starten, da jeg bare skulle dække med mine egne hænder.. Jeg kiggede med højre, og havde utroligt svært ved at se de der bogstaver. Så skiftede jeg side, og blev faktisk nødt til at spørge, om det var sammen ark, for nu kunne jeg se det næsten helt tydeligt Og jeg har ALDRIG haft problemer med mine øjne! Det var faktisk min svigermor der smed mig derned, fordi jeg har haft en del hovedpine de sidste 2-3 mdr

Ej, nu bliver jeg forvirret.. Jeg kan ikke se LANGT væk.. Hvad kan du? Jeg må være nærsynet fordi jeg kan se tæt på. Og det er det samme med dig, ikke? Så må du have - ligesom mig. Ej, jeg er totalt rundt på gulvet Men JEG skal ikke bruge læsebriller, jeg kan se fint nok tæt på.

Det lyder godt nok underligt.. Og jeg kan da godt forstå at du er gået forvirret og forskrækket derfra  Jeg ville nok, til at starte på, tage til øjenlæge i stedet for! De KAN altså mere en optikerne, det har jeg oplevet på egen krop. Mine tal blev ændret fuldstændig ved lægen. Og så kunne du evt. vælge en af de dyrere forretninger til at vejlede dig - jeg ved ikke helt om der er sammenhæng i pris og arbejdernes evner, men det er da et forsøg værd. Du KAN jo få deres vejledning og så gå i f.eks. Louis Nielsen og købe brillerne De har afbetaling uden det hele, du ved, renter, gebyr osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

FrkZier

nu bruger jeg fast briller.. og ja briller er pisse dyre - men jeg skal have dem for ikke at gå ud foran en bil jeg ikke har set så man må jo betale hvad det koster.. jeg gør det at jeg har 'optikerbriller' og så har jeg et ekstra sæt som bare er til 100 kr fra matas til hvis jeg en dag sætter mig på de dyre og de skal reperes (og JA det er sket )

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Dinna88 skriver:

Ej, nu bliver jeg forvirret.. Jeg kan ikke se LANGT væk.. Hvad kan du? Jeg må være nærsynet fordi jeg kan se tæt på. Og det er det samme med dig, ikke? Så må du have - ligesom mig. Ej, jeg er totalt rundt på gulvet Men JEG skal ikke bruge læsebriller, jeg kan se fint nok tæt på.

Det lyder godt nok underligt.. Og jeg kan da godt forstå at du er gået forvirret og forskrækket derfra  Jeg ville nok, til at starte på, tage til øjenlæge i stedet for! De KAN altså mere en optikerne, det har jeg oplevet på egen krop. Mine tal blev ændret fuldstændig ved lægen. Og så kunne du evt. vælge en af de dyrere forretninger til at vejlede dig - jeg ved ikke helt om der er sammenhæng i pris og arbejdernes evner, men det er da et forsøg værd. Du KAN jo få deres vejledning og så gå i f.eks. Louis Nielsen og købe brillerne De har afbetaling uden det hele, du ved, renter, gebyr osv

Haha, nu bliver jeg også forvirret...

Jeg skal ikke anstrenge mig for at læse undertekster på fjernsynet, men jeg skal anstrenge mig for at læse en bog?

Men de der bogstaver på tavlen.. De var store først, og dem kunne jeg se fint.. Så blev de mindre, og der havde jeg problemer med at se dem med højre, mens venstre var fint.. Så blev de endnu mindre, og så kunne jeg hverken se med højre eller venstre?

Anmeld

10. marts 2012

Muttitil1+1

Zeus skriver:

Er det også bare læsebriller du bruger så?

Ja, det er det

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

NadiaSK skriver:

Ja, det er det

Må lige stille endnu et spørgsmål så, for er blevet lidt forvirret ang +/- tingen.. Du havde +0.50 og +0.25 ikk? Og er du så langsynet eller nærsynet? Så er man langsynet ikk?

Anmeld

10. marts 2012

Kofoed.

Hvis det er lang synet er det +

Jeg er nærsynet med bygningsfejl på begge øjne, min styrker er mellem -0,25 og -0,90. Jeg burde bruge briller hele tiden, da jeg her sidst på dagen ikke kan se så meget, de øjne er så udmattet. Jeg aner ikke hvor mine briller er, heldigvis for alle andre, har jeg ikke kørekort

Men de hjælper meget, hvis jeg fx sidder i en bil i længere tid eller skal læse en bog/avis osv

Anmeld

10. marts 2012

Dinna88

Zeus skriver:

Haha, nu bliver jeg også forvirret...

Jeg skal ikke anstrenge mig for at læse undertekster på fjernsynet, men jeg skal anstrenge mig for at læse en bog?

Men de der bogstaver på tavlen.. De var store først, og dem kunne jeg se fint.. Så blev de mindre, og der havde jeg problemer med at se dem med højre, mens venstre var fint.. Så blev de endnu mindre, og så kunne jeg hverken se med højre eller venstre?

okay - så er du det MODSATTE af mig. Så langt, så godt

Ja, du er nok langsynet.. er mit bud.. Tror jeg hahaha. Men stadig -  jeg ville ringe til en øjenlæge!

Anmeld

10. marts 2012

Muttitil1+1

Zeus skriver:

Må lige stille endnu et spørgsmål så, for er blevet lidt forvirret ang +/- tingen.. Du havde +0.50 og +0.25 ikk? Og er du så langsynet eller nærsynet? Så er man langsynet ikk?

Åh hjælp... det tror jeg nok... kan sgi ikke huske det

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Nu er jeg helt forvirret..

På computerskærmen nede ved optikeren, stod der -0.25 (venstre) og -0.50 (højre), det er jeg ret sikker på..

Skærmbillede nr 1, med de store bogstaver, kunne jeg se helt fint med både højre og venstre.,.,.

Jeg havde svært ved at se de små bogstaver på skærm nr.2 med de mindre bogstaver, med mit højre øje, mens det gik en del bedre med det venstre..

Skærmbillede nr 3, med de helt små bogstaver, kunne jeg slet ikke se med det højre, og havde svært ved det, med det venstre... Med begge øjne samtidig, gik det fint...

Hvad er jeg? Nærsynet eller langsynet? Og hedder det så -0.25 og -0.50 eller +0.25 og +0.50

Anmeld

10. marts 2012

Zeus

Dinna88 skriver:

okay - så er du det MODSATTE af mig. Så langt, så godt

Ja, du er nok langsynet.. er mit bud.. Tror jeg hahaha. Men stadig -  jeg ville ringe til en øjenlæge!

Det må jeg nok hellere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.